به برخی نمونه های آزادی در غرب توجه کنیم: درجشنواره کن “لارس فون تریر” درنشست خبری گفت: “ضدیهود نیستم؛ اما اسرائیل موی دماغ است” بلافاصله جشنواره طی بیانیه‌ای او را «عنصر نامطلوب»خواند و از جشنواره اخراجش کرد و با تهدید مجبور به عذرخواهی شد. “جینا کارانو”بازیگرجنگ ستارگان وسومین بوکسور زن دنیا بخاطر توئیتی درنقدهلوکاست اخراج […]

به برخی نمونه های آزادی در غرب توجه کنیم:

درجشنواره کن “لارس فون تریر” درنشست خبری گفت: “ضدیهود نیستم؛ اما اسرائیل موی دماغ است” بلافاصله جشنواره طی بیانیه‌ای او را «عنصر نامطلوب»خواند و از جشنواره اخراجش کرد و با تهدید مجبور به عذرخواهی شد.

“جینا کارانو”بازیگرجنگ ستارگان وسومین بوکسور زن دنیا بخاطر توئیتی درنقدهلوکاست اخراج شد.

“مل گیبسون”کارگردان مشهور، بخاطر انتقاد از رفتار یهودیان کنار گذاشته شد.

“کلت کلر”صاحب ۵ مدال المپیک برای آمریکا به خاطر شرکت در اعتراضات کنگره به ۳۰ سال زندان محکوم و برای همیشه از تیم ملی کنار گذاشته شد.

توئیتر در دی ماه ۱۳۹۹ اکانت ترامپ و ۷۰ هزار طرفدارش را مسدود کرد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فرانسه ” ادریسا گوئیه” بازیکن تیم پاری‌سن‌ژرمن را بخاطر‌ حمایت نکردن از همجنسگرایی احظار کرد.
مردی که با اتومبیل روی پرچم همجنس بازان نقاشی شده کف تقاطع رد لاستیک انداخته بود به ۵ سال زندان و ۱۲۰۰۰ دلار جریمه محکوم شد.

باشگاه بارسلونا «عبدالصمد ازازولی» بازیکن خود را مجبور به حذف استوری‌های اینستاگرامش در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها کرده است.

یوتیوب، مصاحبه تولسی گابارد نماینده کنگره با فاکس نیوز را که در آن بایدن و هیلاری کلینتون را به بر افروختن جنگ در افغانستان و تحریک اوکراین علیه روسیه متهم کرده بود، حذف کرد.

اندی استون، سخنگوی «شرکت متا» گفت که متا به طور موقت ممنوعیت تحریک به خشونت علیه ارتش روسیه و نه علیه غیرنظامیان روسی را لغو کرده است.
نیوزویک: به‌دلیل اینکه بنگلادش در سازمان ملل علیه روسیه رای نداده، لیتوانی اهدای نیم‌میلیون واکسن به این کشور را لغو کرد.

کانادا یک نوع سیب زمینی سرخ کرده که تلفظ اسمش شبیه به نام رئیس جمهور روسیه یعنی «پوتین» بود تا اطلاع ثانوی از منو برداشته شد.
دانشگاه میلان بیوکا در راستای تحریم روسیه درس ادیب بزرگ روسی داستایوفسکی را حذف کرد!
«ووپی گلدبرگ» مجری برنامه گفتگومحور The View در شبکه ABC آمریکا در پی اظهاراتش درباره هولوکاست به مدت دو هفته از کار تعلیق شد. او تنها گفته بود که هولوکاستِ ادعایی یهودیان، ارتباطی با تبعیض نژادی نداشته است.

خانم فاطمه انوری، معلم ایرانی در استان کبک کانادا بخاطر داشتن روسری از تدریس منع شد.

برنا لاچین سلبریتی معروف ترکیه‌ای گفته برای ادای توضیحات احضار شده، چون در صفحه شخصیش گفته «گیلاس گران است»!