سرویس خارجی- عضو ارشد هیئت ملی یمن تاکید کرده که برخلاف گذشته، دیگر امروز این صنعا و دولت یمن است که خطوط قرمز خود را تعیین می‌کند نه آمریکایی‌ها. نیروهای انصارالله یمن در یک ماه گذشته هم دست به عملیات پهپادی علیه یک نفتکش متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی زده‌اند و هم بارها هشدار داده‌اند […]

سرویس خارجی-
عضو ارشد هیئت ملی یمن تاکید کرده که برخلاف گذشته، دیگر امروز این صنعا و دولت یمن است که خطوط قرمز خود را تعیین می‌کند نه آمریکایی‌ها.
نیروهای انصارالله یمن در یک ماه گذشته هم دست به عملیات پهپادی علیه یک نفتکش متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی زده‌اند و هم بارها هشدار داده‌اند که اجازه غارت منابع یمن را نخواهند داد. این هشدارها از آن روست که انصارالله ثابت کرده تحولات یمن را کشورهای خارجی و مزدوران آنها تعیین نمی کنند، بلکه این صنعاست که معادلات میدانی یمن را ترسیم می کند.
«عبدالملک العجری» عضو هیئت ملی یمن نیز با بیان اینکه، آمریکا دیگر حرف اول را در منطقه نمی‌زند، تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن، اجازه صادرات نفت از مناطق اشغالی را نخواهند داد. این مقام یمنی در صنعاء افزود: «بیانیه‌های غربی‌ها علیه عملیات نیروهای مسلح یمن، هیچ ارزش سیاسی ندارد.» العجری خاطر نشان کرد: «غرب مانع ورود مواد و تجهیزات بهداشتی و سلامتی به یمن می‌شود، که این اقدامات در جنگ‌هایی که در طول تاریخ رخ داده، سابقه نداشته است.» به گفته وی، سازمان ملل، تاثیرگذاری واقعی خود را در تحقق صلح از دست داده و به بخشی از ابزارهای مدیریت نزاع تبدیل شده است. العجری تصریح کرد: «نیروهای مسلح ما به کشتی‌ها درباره نزدیک شدن به بنادر اشغالی در یمن هشدار داده‌اند، صادرات نفت تا زمان دستیابی به توافق درباره مسئله حقوق باید متوقف شود.» وی گفت: «ارتش یمن، خطوط قرمز خود را اعلام کرده است، دیگر گذشت آن زمانی که غرب و آمریکا و فرانسه در منطقه و جهان خطوط قرمز تعیین می‌کردند. آمریکا دیگر حرف آخر را در منطقه نمی‌زند، ملت ما و کشورهای منطقه خطوط قرمزی دارند، درخصوص یمن، نفت خط قرمز است.» لازم به ذکر است که جنبش انصارالله و نیروهای نظامی یمن توانسته‌اند با توسعه توان موشکی و پهپادی خود در کنار بهره‌گیری از تاکتیک‌های نبرد نامتقارن، ائتلاف عربی به رهبری ریاض و همچنین متحدان آمریکایی و غربی آنها را از ادامه جنگ ناامید کنند و معادلات این جنگ ویرانگر را به نفع خود تغییر دهند، تا آنجا که دولت صنعا و انصارالله یمن اکنون نه فقط در میدان نظامی، بلکه در معادلات سیاسی نیز حرف اول را در یمن می زنند.