رئیس‌جمهور تایوان، که این روزها حمایت غرب به ویژه آمریکا را دارد، در جملاتی که خطاب به چین است با بیان اینکه «کشور مستقل تایوان برای هیچ کسی تهدید نیست»، گفته «این جزیره فقط به تایوانی‌ها تعلق دارد.» علی‌رغم هشدارهای مکرر پکن به تایپه درخصوص اظهارات جدایی‌طلبانه، «تسای اینگ‌ون» رئیس‌جمهور تایوان بار دیگر این‌گونه مواضع […]

رئیس‌جمهور تایوان، که این روزها حمایت غرب به ویژه آمریکا را دارد، در جملاتی که خطاب به چین است با بیان اینکه «کشور مستقل تایوان برای هیچ کسی تهدید نیست»، گفته «این جزیره فقط به تایوانی‌ها تعلق دارد.»
علی‌رغم هشدارهای مکرر پکن به تایپه درخصوص اظهارات جدایی‌طلبانه، «تسای اینگ‌ون» رئیس‌جمهور تایوان بار دیگر این‌گونه مواضع را تکرار کرد. تسای شامگاه شنبه با بیان اینکه وجود داشتن کشور مستقلی به این نام برای هیچ کسی تهدید نیست، گفت این جزیره فقط به تایوانی‌ها تعلق دارد. رئیس‌تایوان با بیان اینکه تسلیم پیشنهاد چین درخصوص «یک کشور، دو حکومت» در ازای خودمختاری تحت حاکمیت پکن نشده، اظهار داشت که در زمان ریاست او کشورهای بیشتری امنیت و دموکراسی در تایوان را برای امنیت منطقه لازم دانسته‌اند. روشن است که این شاخه و شانه کشیدن‌ها به خاطر حمایت‌های آمریکا و غرب از تایوان است که این روزها بیشتر از قبل است.