خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت. «آسوشیتدپرس» دیروز چهارشنبه (۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله […]

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.
«آسوشیتدپرس» دیروز چهارشنبه (۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.
طبق این گزارش، این مقام دفاعی ناشناس مستقر در غرب آسیا گفت این حمله سه‌شنبه در سواحل عمان رخ داد. «عملیات تجارت دریایی بریتانیا» سازمان نظامی انگلیسی در منطقه که بر رفت و آمد کشتی‌ها نظارت می‌کند به آسوشیتدپرس گفت: از این حادثه آگاه و در حال بررسی آن هستیم.
مقام مذکور نفتکش مورد حمله را نفتکش «Pacific Zircon» با پرچم لیبریا شناسایی کرد. این نفتکش تحت مدیریت «کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی» شرکت مستقر در سنگاپور متعلق به ایدان اوفر میلیاردر صهیونیست، فعالیت می‌کند.
به نوشته آسوشیتدپرس، این شرکت و همچنین سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی به درخواست واکنش درباره حمله مذکور پاسخ ندادند.
ادعای تل‌آویو درباره دست داشتن ایران
در حمله به نفتکش در دریای عمان
ایسنا در گزارشی نوشت: رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مسئول امنیتی مدعی شدند که ایران پشت حمله به یک نفتکش در دریای عمان است.
منابع خبری گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا سه‌شنبه‌شب توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفته است.
اسکای‌نیوز گزارش کرد، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد از این حادثه مطلع است. این نفتکش متعلق به کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی است که مرکز آن در سنگاپور است اما آسوشیتدپرس می‌گوید مالک اصلی میلیاردری اسرائیلی به نام «ایدان اوفر» است.
هنوز هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
الجزیره گزارش داد که رسانه‌های صهیونیستی از جمله رادیو ارتش این رژیم با طرح ادعاهایی بی‌اساس و فرافکنانه اعلام کردند که یک مسئول امنیتی صهیونیست می‌گوید ایران پشت این حمله قرار دارد.
این رسانه‌ها مدعی هستند که این نفتکش توسط پهپاد هدف قرار گرفته است و ایران مشکوک به انجام حمله مستقیم است. الجزیره همچنین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که ارتش آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده که پهپاد مورد استفاده در حمله به نفتکش از نوع «شاهد» ایرانی است. روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص نیز به نقل از مسئولان امنیتی صهیونیستی ادعا کرد که هدف قرار دادن نفتکش یک خطای راهبردی از سوی ایران بود.
این روزنامه نوشت که دستگاه‌های امنیتی صهیونیستی معتقدند که این اقدام ایران در راستای به چالش کشیدن کشورهای غربی است.
شرکت مالک این نفتکش اعلام کرد که تحقیقاتی درخصوص این حمله انجام خواهد داد.
این شرکت همچنین تاکید کرد که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که نفتکش توسط یک پرتابه مورد هدف قرار گرفته و هنوز گزارش‌هایی درخصوص میزان خسارت‌ها نداریم.
البته کانال ۱۲ عبری به نقل از بیانیه شرکت عامل کشتی گزارش داد: از بررسی اولیه به نظر می‌رسد که آسیب به نفتکش ناشی از یک موشک بوده است نه یک پهپاد، ایران با نزدیک شدن به جام‌جهانی بازی با آتش را شروع کرده است.
یک کارشناس صهیونیستی هم در اظهاراتی گفت: ایران به حمله چند روز پیش اسرائیل به‌ تانکرهای ایران در سوریه پاسخ داد و به نظر می‌رسد قصد برهم‌زدن امنیت جام‌جهانی را دارد.
افزایش قیمت جهانی نفت
در پی انتشار خبر حمله به نفتکش در دریای عمان
به‌ گزارش تسنیم، قیمت جهانی نفت که صبح دیروز با کاهش رو‌به‌رو شده بود در پی انتشار خبر حمله به یک نفتکش در دریای عمان صعودی شد.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با ۲۶ سنت کاهش مواجه شده بود اما با انتشار این خبر ۵۴ سنت افزایش یافت و به ۹۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم که صبح با ۳۵ سنت معادل ۰٫۴۰ درصد کاهش معامله می‌شد پس از انتشار خبر حمله به این نفتکش ۲۰ سنت افزایش یافت و به ۸۷ دلار و ۱۲ سنت رسید.
آسوشیتدپرس آمریکا مدعی شده است که به یک نفتکش در نزدیکی سواحل عمان حمله پهپادی صورت گرفته است. این نفتکش متعلق به شرکتی است که صاحب آن یک میلیاردر اسرائیلی است و پرچم لیبریا را با خود حمل می‌کرده است.
رویترز از قول یک مقام نظامی آمریکایی گزارش داد که ناوگان پنجم آمریکا در بحرین از اینکه به یک کشتی تجاری در خلیج عمان حمله شده است، اطلاع دارد.
جزئیات بیشتری از این حادثه و خسارت‌های ناشی از آن و نیز عامل این حمله منتشر نشده است.
افزایش قیمت جهانی نفت
به‌دنبال انفجار نفتکش میلیاردر صهیونیست
به‌دنبال ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر حمله پهپادی به یک نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان، رویترز نوشت که قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.
به نوشته رویترز، هر بشکه نفت برنت با
۶۵ سنت افزایش ۹۴٫۵۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۵ سنت افزایش ۸۷٫۲۷ دلار در هر بشکه معامله شد.
هر دو شاخص نفتی بیش از یک دلار در ساعات اولیه معاملات کاهش یافته بود.