پس از این که اعتراض‌های آخر هفته گذشته عراق به خشونت کشیده شد و چند کشته و زخمی بر جای گذاشت، نخست‌وزیر این کشور ضمن دعوت معترضان به پرهیز از خشونت، از پیگیری عاملان کشتار گفت. در درگیری‌های روز چهارشنبه میان معترضان و نیروهای امنیتی در شهر الناصریه، مرکز استان ذی‌قار دست‌کم ۳ تن کشته […]

پس از این که اعتراض‌های آخر هفته گذشته عراق به خشونت کشیده شد و چند کشته و زخمی بر جای گذاشت، نخست‌وزیر این کشور ضمن دعوت معترضان به پرهیز از خشونت، از پیگیری عاملان کشتار گفت.
در درگیری‌های روز چهارشنبه میان معترضان و نیروهای امنیتی در شهر الناصریه، مرکز استان ذی‌قار دست‌کم ۳ تن کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند. در برخی از گزارش‌ها گفته شده، اعتراضات در واکنش به حکم زندانی که برای یکی از فعالان رسانه‌ای صادر شده، شکل گرفته است و در برخی از گزارش‌ها نیز آمده شهروندان به محقق نشدن وعده‌های مسئولان، نبود خدمات اساسی و فرصت‌های شغلی و نیز فساد سیاسی معترض‌اند. به گزارش ایسنا، سخنگوی «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرده، تظاهرات مسالمت‌آمیز حقی است که قانون اساسی آن را تضمین کرده است. او ضمن دعوت از تظاهرکنندگان به پرهیز از خشونت گفت، عاملان تیراندازی به معترضان را مجازات خواهد کرد.