اعدام ده‌ها اسیر مجروح در سومالی از سوی گروه تروریستی الشباب دولت سومالی گروه تروریستی الشباب را به نقض حقوق بشر و کشتن مجروحان جنگی متهم کرده و گفته این گروه ۱۰۰ اسیر مجروح را اعدام کرده است. وزارت دفاع سومالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:ه «گروه الشباب بیش از ۱۰۰ نفر از جنگجویانی را […]

اعدام ده‌ها اسیر مجروح در سومالی از سوی گروه تروریستی الشباب

دولت سومالی گروه تروریستی الشباب را به نقض حقوق بشر و کشتن مجروحان جنگی متهم کرده و گفته این گروه ۱۰۰ اسیر مجروح را اعدام کرده است.
وزارت دفاع سومالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:ه «گروه الشباب بیش از ۱۰۰ نفر از جنگجویانی را که در میادین نبرد در مناطق ایالت هیرشبیلی (مرکز سومالی) مجروح شده بودند اعدام کرده‌ است.» به گزارش تسنیم، در بیانیه وزارت دفاع سومالی همچنین می‌خوانیم: «گروه الشباب به اجبار کودکان را به میادین جنگ اعزام می‌کند.» ارتش فدرال سومالی پس از آزاد کردن شهر « آدم بیال» از سیطره گروه الشباب در حومه این شهر و مناطق دیگر گورهای جمعی کشف کرد. گفتنی است، الشباب یک گروه تروریستی وابسته به شبکه القاعده در شاخ آفریقا است که بیش از دو دهه است که ثبات و امنیت سومالی را برهم زده‎‌ است. سومالی کشوری فقیر در شاخ و شرق آفریقا و عمدتاً مسلمان نشین است.