احتمال بازداشت مصطفی کاظمی به اتهام شرکت در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفته است، در آینده نزدیک شاهد صدور حکم بازداشت علیه «مصطفی کاظمی» به اتهام دست داشتن در ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» خواهیم بود.   «فاضل موات زریجاوی»، یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون […]

احتمال بازداشت مصطفی کاظمی به اتهام شرکت در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس
عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفته است، در آینده نزدیک شاهد صدور حکم بازداشت علیه «مصطفی کاظمی» به اتهام دست داشتن در ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» خواهیم بود.

 

«فاضل موات زریجاوی»، یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون عراق به رهبری «نوری مالکی»، در گفت‌وگو با «شفق نیوز» گفت که «مصطفی کاظمی»، نخست‌وزیر پیشین عراق اکنون در بغداد و در منطقه خضرا حضور دارد و تحت حفاظت سفارت آمریکا در عراق است. آن‌طور که «همشهری آنلاین» نوشته، وی گفت که در مرحله پیش رو شاهد صدور حکم بازداشت و بازجویی از مصطفی الکاظمی به دلیل دست داشتن در ماجرای «سرقت قرن» و ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» خواهیم بود.
اخیراً «محمد حسن جعفر» (برادر شهید ابومهدی المهندس) و ۷۶ نفر دیگر از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه وقت این کشور و نیز مصطفی کاظمی و «ضیاء الموسوی»، سرپرست اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا در بغداد به خاطر جنایت ترور فرماندهان مقاومت در فرودگاه بین‌المللی بغداد در دادگاه سوم الکرخ شکایت کردند. در این شکایت آمده است که سه متهم اول با هماهنگی متهم چهارم و پنجم دستور ترور فرماندهان پیروزی به وسیله پهپاد در خاک عراق را دادند.