ترامپ: آمریکا تبدیل به بیمار سرطانی شده و در حال مرگ است رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جدیدترین توصیف خود از فضای حال حاضر سیاسی آمریکا و نهاد قدرت در این کشور، تاکید کرده که کشورش همچون بیماران سرطانی است و در حالت مرگ تدریجی قرار دارد.   دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه در […]

ترامپ: آمریکا تبدیل به بیمار سرطانی شده و در حال مرگ است
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جدیدترین توصیف خود از فضای حال حاضر سیاسی آمریکا و نهاد قدرت در این کشور، تاکید کرده که کشورش همچون بیماران سرطانی است و در حالت مرگ تدریجی قرار دارد.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» با انتقاد از ارکان اساسی آمریکا همچون «اف‌بی‌ای» و وزارت دادگستری تاکید کرده که شرایط کنونی آمریکا مانند «فردی است که بر اثر بیماری سرطان در حال جان دادن است». رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین در ادامه پیام خود نوشت: «کشور ما از داخل بیمار است، اف‌بی‌آی فریبکار و وزارت به اصطلاح دادگستری که همه آنها همه بخش‌هایی از حزب حاکم دموکرات هستند، دچار بیماری سرطان شده‌اند و کشور را خواهند کشت!»
منظور ترامپ از درج چنین پیامی، هشدار اخیر مخفیانه اف‌بی‌ای به توئیتر جهت محدود کردن برخی از حساب‌هایی است که به اعتقاد این نهاد امنیتی از قوانین فضای مجازی در آمریکا سر باز می‌زنند. البته این انتقاد تند و صریح ترامپ مربوط به حالا نمی‌شود و به مسئله انتخابات آمریکا گره خورده است. «دونالد ترامپ» در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ۸ اکتبر در نوادا تاکید کرد که اف‌بی‌ای به‌واسطه نقش‌آفرینی در فضای مجازی سعی در تغییر نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا را دارد. او گفت: «این رابطه دیوانه‌کننده اف‌بی‌ای با توئیتر کاملا یک تلاش هماهنگ برای تغییر نتایج انتخابات است!» ترامپ در همان سخنرانی باز هم‌گریزی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ زد و تصریح کرد: «انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تقلب و دزدی بود و با این حال کمیته منتخب اراذل و اوباش سیاسی هیچ زمانی را برای بررسی این اعتراض صرف نکرد!»
ترامپ بارها و به بهانه‌های مختلف اعلام کرده که مطمئن است در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تخلفات گسترده‌ای رخ داده و نتیجه انتخابات را تغییر داده است. تخلفاتی همچون ارسال آرای ایمیلی پس از پایان موعد انتخابات و یا رای دادن افرادی که سال‌های جان باخته‌اند. ترامپ تاکید دارد که علی‌رغم این ادعاها هیچ نهادی در آمریکا این موضوعات را بررسی نمی‌کند و به همین دلیل است که رئیس‌جمهور سابق نظام سیاسی آمریکا را فاسد و حالا هم مریض سرطانی تعبیر می‌کند. رئیس‌جمهوری سابق آمریکا چند وقتی است که برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کرده و همین موضوع باعث نگرانی فعالان سیاسی در این کشور شده است. برخی از چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواه هم حتی مخالف حضور مجدد ترامپ در صحنه سیاسی هستند و می‌گویند که اقدامات و اظهار نظرات او برای این حزب هزینه‌زا خواهد بود و اولویت آنها در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ را بر هم خواهد زد. همزمان با عرض‌اندام ترامپ برای حضور مجدد در عرصه قدرت، فشارهای نهادهای حاکمیتی علیه او هم بیشتر شده است. او اخیرا و بر اساس حکم دادگاه، متهم به تحریک هواداران خود در جریان یورش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه شده است. حامیان افراطی ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در اعتراض به تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، به ساختمان کنگره یورش بردند. در جریان این حادثه‌ای دست‌کم ۵ نفر کشته شدند. حمله‌ای که در تاریخ سیاسی آمریکا اتفاقی کم‌نظیر به‌حساب می‌آید. نانسی پلوسی رئیس‌وقت مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص این حمله اعتراف کرده که آمریکا یورش به قلب دموکراسی خود را تجربه کرد. این حادثه آن‌قدر برای ساخت سیاسی آمریکا ناگوار بود، که چندین نفر از نیروهای امنیتی ساختمان کنگره تا چند ماه پس از این حمله اقدام به خودکشی کردند.