انصارالله: کارمان با سعودی‌ها هنوز تمام نشده حملات بعدی سخت‌تر خواهد بود برخلاف گزارش‌ها و تصاویری که رسانه‌های وابسته به سعودی درباره اوضاع یمن منتشر می کنند، اما ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به بمباران‌ها و تجاوزات خود علیه یمن ادامه می دهند و دولت صنعا و انصارالله یمن نیز نسبت به تداوم جنگ در یمن […]

انصارالله: کارمان با سعودی‌ها هنوز تمام نشده حملات بعدی سخت‌تر خواهد بود
برخلاف گزارش‌ها و تصاویری که رسانه‌های وابسته به سعودی درباره اوضاع یمن منتشر می کنند، اما ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به بمباران‌ها و تجاوزات خود علیه یمن ادامه می دهند و دولت صنعا و انصارالله یمن نیز نسبت به تداوم جنگ در یمن هشدار جدی داده است.

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن با هشدار به ائتلاف سعودی تاکید کرد که نبرد با نیروهای متخاصم هنوز تمام نشده و نبرد آتی برای آنها سخت‌تر، بزرگ‌تر و دردناک‌تر از آن چیزی خواهد بود که در طول هشت سال اخیر بر آنها گذشت.
«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله این کشور در دیدار با فرماندهان امنیتی و نظامی و کمیته‌های بسیج مردمی در استان إب اظهار کرد: «مردم یمن باید بدانند ما با دشمن به این دلیل که به مردم ما ظلم می‌کنند و دلیل رنج‌های این کشور هستند، مقابله می‌کنیم.» الحوثی خطاب به مزدوران دشمن گفت: «آیا زمانی که یک افسر عربستانی و یا اماراتی به شما دستور می‌دهد، خجالت نمی‌کشید و آیا زمانی که کشورتان را ویران می‌کنید و ظرفیت‌ها، دستگاه‌های امنیتی و هواپیماهای آن را نابود می‌کنید، شرم نمی‌کنید؟ شما همانند سدی در راه پرداخت حقوق مردمتان ایستاده‌اید، لعنت بر شما، شما مسئولیت‌پذیر نیستید.»
این عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد: «نبرد با نیروهای متخاصم هنوز تمام نشده و نبرد آتی برای آنها سخت‌تر، بزرگ‌تر و دردناک‌تر از آن چیزی خواهد بود که در طول هشت سال اخیر بر آنها گذشت. حملات علیه نیروهای متجاوز نسبت به گذشته شدیدتر خواهد بود، اگر آرامکو برای خاموش کردن آتش خود ۲۴ ساعت متوقف شد؛ اما اگر واکنش جدیدی از سوی مردم یمن رخ دهد، چه بسا روزهای متوالی نیز برای خاموش کردن آتش آن کافی نباشد.»
این رهبر انصارالله یمن در ادامه نیز دستاوردهای نیروهای ارتش به ویژه نیروهای منطقه چهار نظامی را که همراه با نیروهای ارتش یک دژ مستحکم تشکیل داده و توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن را خنثی کردند، ستود و گفت: بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) قانون همجنس‌گرایی را امضا کرد و دولت او جنگ علیه ملت آزاده یمن را رهبری می‌کند و این نشان می‌دهد کسی که در کنار دشمن ایستاده در واقع در کنار انحراف، بی‌اخلاقی و رذیلت‌های اخلاقی ایستاده و کسی که در مقابل دشمن ایستاده در کنار عزت و شرافت ایستاده است. از سوی دیگر، روز گذشته نیز بخش تجارت خارجی وزارت صنعت و معدن دولت نجات ملی یمن با انتشار گزارشی مجموع خسارات و ضررهای وارده به تجارت خارجی یمن در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا پایان سال ۲۰۲۱ را ۶۴.۷ میلیارد دلار عنوان کرد. براساس این گزارش، واردات کالا به یمن در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰.۸۱۳ میلیارد دلار بوده است. همچنین کالاهای غذایی با ارزش ۳.۵۹۲ میلیارد دلار در صدر فهرست واردات به یمن قرار دارد. پس از محصولات غذایی، کالاهای مصرفی با ۱.۹۴۴ میلیارد دلار در رده دوم بیشترین حجم وارداتی یمن قرار دارند. همچنین واردات مشتقات نفتی با ارزش ۱.۴۱۰ میلیارد دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. براساس این گزارش، تجار یمنی با مشکلات بسیاری رو‌به‌رو هستند و بسیاری از واردکنندگان یمنی به دلیل ناتوانی در حمل‌ونقل و ترخیص کالاهایی که از شرکت‌های خارجی خریداری کرده بودند و همچنان ترخیص نشده اند، متحمل ضرر و زیان هنگفتی شده اند. همچنین برخی کالاها نیز به نزدیکی بنادر رسیده، اما اجازه ورود به بنادر یمن را نداشتند و مدت زیادی در آنجا ماندند که تجار یمنی را متحمل زیان‌های زیادی از جمله پرداخت هزینه‌ها و جریمه‌های تأخیر کرده و همچنین برخی از آن کالاها به علت بازه زمان مصرفی مشخص در معرض خطر انقضا قرار دارند.