دستاورد سیاست خارجی آمریکا به روایت بلینکن  آمریکایی‌ها از افغانستان با کیسه جسد به آمریکا برنمی‌گردند!         آنتونی بلینکن در گزارش سالانه خود، خروج ذلیلانه نظامی کشورش از افغانستان را «پیروزی بزرگ» برای آمریکا تعبیر کرده چون شهروندان آمریکایی دیگر نیازی نیست نگران این باشند که فرزندانشان با کیسه جسد به کشور […]

دستاورد سیاست خارجی آمریکا به روایت بلینکن 
آمریکایی‌ها از افغانستان با کیسه جسد به آمریکا برنمی‌گردند!
 
 
 
 
آنتونی بلینکن در گزارش سالانه خود، خروج ذلیلانه نظامی کشورش از افغانستان را «پیروزی بزرگ» برای آمریکا تعبیر کرده چون شهروندان آمریکایی دیگر نیازی نیست نگران این باشند که فرزندانشان با کیسه جسد به کشور باز گردند. 
وزیر خارجه آمریکا در ارائه گزارش سالانه خود همزمان با پایان یافتن سال ۲۰۲۱ میلادی، ضمن اعتراف به حضور فاجعه‌بار و توام با شکست نظامیان کشورش در افغانستان، اذعان می‌کند که شهروندان آمریکایی پس از گذشت ۲۰ سال دیگر لازم نیست تا نگران بازگشت فرزندان و برادران نظامی خود در کیسه اجساد باشند! آنتونی بلینکن در این خصوص می‌گوید: « ما به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان دادیم. برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته، آمریکایی‌ها با کیسه جسد یا مجروحیت شدید از افغانستان به خانه نمی‌آیند. بیش از ۱۲۰ هزار نفر را از این کشور خارج کردیم». آمریکا در دوران جورج بوش و پیش از آغاز حمله به افغانستان مدعی بود که این یورش بدنبال حذف طالبان و سایر گروه‌های افغانستانی است. اما پس از گذشت ۲۰ سال از اشغال این کشور نه تنها طالبان از بین نرفت بلکه وعده‌های دهن پرکن واشنگتن مبنی بر پی‌ریزی نظامی دموکراتیک با مولفه‌های غربی در این کشور هرگز محقق نشد. نظامیان آمریکایی پس از ۲۰ سال آن‌قدر ذلیلانه از افغانستان خارج شدند که حتی هواپیمای نظامی آنها که حامل سربازان این کشور بود، شب هنگام و با چراغ‌های خاموش مجبور به ترک پایگاه بگرام شد.