اظهار عجز فرمانده سنتکام در برابر پهپاد‌های قدرتمند ایران (خبر ویژه) فرمانده سنتکام ضمن اظهار عجز درباره توانمندی نظامی ایران گفت: به‌دنبال تکنولوژی جدید برای مهار پهپادهای ایران هستیم.         ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) گفت: خطری که خاورمیانه را تهدید می‌کند، نشأت‌گرفته از ایران است. ایران، […]

اظهار عجز فرمانده سنتکام در برابر پهپاد‌های قدرتمند ایران (خبر ویژه)
فرمانده سنتکام ضمن اظهار عجز درباره توانمندی نظامی ایران گفت: به‌دنبال تکنولوژی جدید برای مهار پهپادهای ایران هستیم.
 
 
 
 
ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) گفت: خطری که خاورمیانه را تهدید می‌کند، نشأت‌گرفته از ایران است. ایران، زرادخانه‌ای از سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین را مدیریت می‌کند که از واحدهای کوچک و کوتاه‌برد تا واحدهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مدرن را شامل می‌شود.
این مقام نظامی آمریکایی افزود: همزمان، ایران درصدد ساخت پهپادهای بزرگ‌تر است که بتوانند مسافت‌های طولانی‌تری را با محموله‌های مرگبار فزاینده‌ای حمل کند.
وی افزود: نگاه آمریکا به این پهپادها به همان روشی است که به بسته‌های انفجاری تازه‌ساخت نگاه می‌کرد، بسته‌های انفجاری در دورانی که نظامیان ایالات متحده در افغانستان و عراق حضور داشتند.
کوریلا گفت: ایران، امنیت و ثبات منطقه را با توان موشک‌های بالستیک و پهپادها تضعیف می‌کند، همچنان که گروه‌های نیابتی ایران به‌طور مستمر و روزانه نیروهای آمریکا و متحدان واشنگتن در سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهد.
این ژنرال آمریکایی اضافه کرد: ایران همچنان از طریق خطوط بارگیری و آب‌های بین‌المللی، تحریم‌ها را نقض می‌کند و به گروه‌های نیابتی خود سلاح ارسال می‌کند.
وی تاکید کرد: سنتکام در حال حاضر از قایق‌های بدون سرنشین برای نظارت کشتی‌هایی استفاده می‌کند که مسیر غیرعادی یا مسیرهای مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را می‌پیمایند.
کوریلا اظهار داشت: ارتش آمریکا به‌دنبال تکنولوژی جدید برای شکست دادن پهپادهای ایرانی است.