حزب‌الله لبنان با انتشار فيلمي كوتاه به كابينه تازه كار نتانياهو در تل آويو پیام مهمی را مخابره کرد...

حزب‌الله لبنان با انتشار فیلمی کوتاه به کابینه تازه کار نتانیاهو در تل آویو پیام مهمی را مخابره کرد.
این کلیپ ویدئویی شب گذشته با عنوان «قسما قادرون… سنعبر» (می‌توانیم و عبور خواهیم کرد) توسط واحد رسانه‌ای حزب‌الله منتشر شد. در این کلیپ عبور نیروهای حزب‌الله از دیوار «حائل» رژیم صهیونیستی شبیه‌‌سازی شده است و عملیات ورود این نیروها به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی نمایش داده می‌شود.
اما نکته مهم اولی که در این کلیپ مشاهده می‌شود مربوط به زمان انتشار آن است که تنها چند ساعت بعد از تشکیل کابینه راست افراطی اسرائیل به‌ریاست «بنیامین نتانیاهو» انجام شد و در قالب هشداری برای او و کابینه‌اش بود. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به انتشار این کلیپ حزب‌الله اعلام کرد، این ویدئو پیامی تهدیدآمیز از جانب حزب‌الله بود و حزب‌الله با انتشار آن قدرت خود را برای نفوذ در دیوار حائل و هدف قرار دادن شهرهای اسرائیل (فلسطین اشغالی) نشان داد.
مسئولان ارشد سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی که بعد از جنگ جولای ۲۰۰۶ هیچ‌گاه جرئت انجام تحرک نظامی ضد حزب‌الله را نداشتند، بارها تأکید کرده‌اند اگر روزی جنگ سوم با لبنان آغاز شود یکی از خطرناک‌ترین سناریوهایی که می‌توان برای اسرائیل متصور شد، سناریوی تسلط حزب‌الله بر منطقه الجلیل در شمال است. از نظر ژئواستراتژیکی منطقه الجلیل از دو بخش عُلیا در شمال و سُفلی در جنوب تشکیل شده است. منطقه الجلیل علیا پوشیده از ارتفاعات است که از شمال به کوهستان جنوب لبنان و از شرق به دریاچه طبریه و بلندی‌‌های جولان و از سمت غرب به سواحل مدیترانه و بنادر حیفا و عکا و از جنوب به الجلیل سفلی وصل می‌شود.
آب شیرین دریاچه طبریه و رودهای پیرامون آن و تسلط بر بلندی‌‌های جولان، دره مرج ابن‌عامر و بنادر حیفا و عکا از ویژگی‌های ژئواستراتژیکی این منطقه محسوب می‌شود، همچنین بخشی قابل‌توجه از جمعیت منطقه الجلیل و جنوب آن، شهر ناصره، را عرب‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ تشکیل می‌دهند که وارد شدن این پتانسیل به محور مقاومت، کار را برای رژیم صهیونیستی بسیار دشوار خواهد کرد. طبق اطلاعات نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی،
۸۵ درصد ساکنان منطقه الجلیل، عرب و تنها ۱۵ درصد یهودی هستند و بنابراین ممکن است در صورت آغاز درگیری نظامی جدید با حزب‌الله لبنان، اعراب منطقه الجلیل نیز به حزب‌الله بپیوندند.
«عومر دوستری» محقق ارشد مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه با اشاره به صحبت‌های سید حسن نصرالله در سال ۲۰۱۲ برای سیطره بر منطقه الجلیل اعلام کرد که تلاش‌های حزب‌الله برای حفر تونل در مرز با اسرائیل (فلسطین اشغالی) گام دیگری از برنامه‌ریزی‌های این جنبش برای تسلط بر الجلیل است و همچنین اسرائیل باید ایجاد این تونل‌ها را در چارچوب پیشرفت نظامی حزب‌الله به‌ویژه پروژه موشک‌های دقیق آن در نظر بگیرد.