بورل: ممنوعیت رسانه‌های روسی در اروپا، آزادی بیان است!

بورل: ممنوعیت رسانه‌های روسی در اروپا، آزادی بیان است!

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا در تعریف جدیدی از آزادی بیان، مدعی شد که ممنوعیت پخش رسانه‌های روسی در کشورهای اروپایی، همان دفاع از آزادی بیان است❗️

این گفتۀ آقای بورل باید چشمان ما را به ماهیت آزادی بیان غربی باز کند. آن‌ها برای حفاظت از ارزش‌های خود، در هر رسانۀ مخالف خود را تخته می‌کنند و بدون هیچ واهمه و لکنتی این را بیان می‌کنند و به صراحت از این کار خود دفاع می‌کنند.

اما در جمهوری اسلامی ما حتی برخی از این حزب‌اللهی‌ها که نمی‌خواهند از قافلۀ روشنفکران عقب بمانند، برای فعال ماندن رسانه‌های غربی که دشمنی و فتنه‌گری آن‌ها علیه ارزش‌های ما اثبات و عیان شده است، سینه چاک می‌کنند و از فیلتر شدن آن‌ها آه‌های سوزناک می‌کشند.

خیلی جالب است که این مردک تمام تعاریف ارزش‌های آزادی بیان را مصادره به مطلوب کرده و گفته است که: «با این کار (ممنوعیت پخش رسانه‌های روسی در اروپا)، ما به آزادی بیان حمله نمی‌کنیم، بلکه از آزادی بیان دفاع می‌کنیم!»

این مطلب باید مورد توجه همۀ ماها به‌ویژه حزب‌اللهی‌های صورتی قرار بگیرد و ما را به این حقیقت نزدیک سازد که هر نوع حسن ظنّی نسبت به ارزش‌های غربی، عین ساده‌لوحی و کوته‌فکری‌ست.

مجید محبوبی