یک بار عمان، یک بار قطر، و حالا هم عراق را واسطه کرده اند تا از ایران رضایت بگیرند و ‌او را پای میز مذاکره بیاورند...

یک بار عمان، یک بار قطر، و حالا هم عراق را واسطه کرده اند تا از ایران رضایت بگیرند و ‌او را پای میز مذاکره بیاورند. در رسانه ها اما میگویند برجام دیگر در دستور کار ما نیست! یعنی در اوج التماس هم تکبر خود را کنار نمیگذارند و همچنان بر ابهت هالیوودی خود تاکید دارند!

پشت پرده به این و آن رو میزنند تا ایران را برای مذاکره راضی کنند، اما در رسانه ها مانور بی نیازی میدهند. اینها را باید تحقیر کرد؛ آن طرفی که به برجام نیاز بیشتری دارد قطعا جمهوری اسلامی نیست. ایران از زمانی که رئیسی روی کار آمده خطوط قرمزش را رد نکرده و گمان هم نمیرود رد بکند.

اصرار پشت پرده ای که آمریکا هم به مذاکره دارد، موید این است که آنها در هیچ پلانی شانس پیروزی بر ایران را ندارند، مگر مذاکره و در پی آن فریب دادن جمهوری اسلامی. شانسی که با رفتن دولت غربگرا و مرعوب روحانی تقریبا به صفر رسیده است. این اما باعث نمیشود آمریکا عقب بنشیند!

فعلا مسیر دیگری برای پیروزی بر ایرانی که حالا از نقطه گریز عبور کرده متصور نیست. این ایران قوی آش کشک خاله ی جو بایدن است. به هر حال باید عظمت جمهوری اسلامی و ملت ایران را بپذیرد. تا کنون سه کشور را واسطه کرده اند تا ایران کوتاه بیاید اما موفق نشده اند.

ای کاش حالا که ملتمسانه پیگیر ماجرا هستند، ایران تحقیرشان کند و بگوید بجای قطر و عمان و عراق، این بار از طریق سوریه وارد مذاکره شوید، آن وقت امکان مذاکره را بررسی خواهیم کرد. سوریه چندین سال است توسط آمریکا تحریم است و همین آمریکا داعش را به جان این کشور انداخت.

پس از آن باعث شد بسیاری کشورها روابط با سوریه را تعلیق و سفرایشان را از دمشق خارج کنند. اکنون البته ثبات نسبی به سوریه برگشته و تعدادی کشورها، از جمله برخی ممالک عربی سفرایشان را بازگردانده اند. اما این کشور همچنان توسط آمریکا، بایکوت، تحریم، و بخش هایی از آن تحت اشغال است.

اینکه ایران از برجام چه میخواهد مشخص است؛ زیاده خواهی های آمریکا از برجام هم بر ما پوشیده نیست. نه ما اهل کوتاه آمدنیم، و نه ظاهرا‌ آمریکا علیرغم التماس برای مذاکره میخواهد حقوق ملت ایران را رعایت کند. در چنین شرایطی تحقیرشان انصافا حال میدهد :))

کاش وزارت خارجه از طریق همین واسطه ها به راب مالی بگوید در صورت میانجی گری سوریه، درخواست شما را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این موضوع هم کمک به بازیابی اعتبار سوریه است، هم تحقیر صریح آمریکا؛ هرچند ایالات متحده نخواهد پذیرفت، ولی حداقل اسباب خنده ایرانیها فراهم میشود :))
عبدالرحیم_انصاری