تیم کارشناسان بین‌المللی در یمن در گزارشی تصاویری از عملیات دقیق قبلی انصارالله در ابوظبی و بندر نفتی الضبه در استان حضرموت یمن را منتشر کردند.

تیم کارشناسان بین‌المللی در یمن در گزارشی تصاویری از عملیات دقیق قبلی انصارالله در ابوظبی و بندر نفتی الضبه در استان حضرموت یمن را منتشر کردند.
شبکه خبری المسیره در گزارشی در همین زمینه نوشت تصاویر منتشر شده آثار عملیات مهمی که انبار شرکت نفتی ابوظبی در منطقه صنعتی المصفح در ابوظبی را در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۷ دی۱۴۰۰) هدف قرار داد، نشان می‌دهد. امارات در زمان وقوع حمله تلاش می‌کرد تا از اهمیت این عملیات و خسارت‌های آن بکاهد. به گزارش ایسنا به نقل از المسیره تصاویر دیگر لحظه اصابت یک موشک کروز با جسم شناوری در نزدیکی نفتکشی که برای غارت نفت یمن در بندر الضبه در حضرموت تلاش می‌کرد را نشان می‌دهد. این عملیات ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان ۱۴۰۰) انجام شد. این تصاویر نشان می‌دهند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این عملیات را با دقت زیاد و بعد از رصد دقیق انجام دادند؛ مسئله‌ای که شورای امنیت و آمریکایی‌ها و مزدوران محلی و منطقه‌ای آنها را نگران کرد.
در این گزارش همچنین جزئیات عملیات دیگری در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۹ مهر ۱۴۰۱) آورده شده است. تیم کارشناسان اعلام کرد که یک پهپاد به نفتکشی حمله کرد و منفجر شد. همچنین یک پهپاد دیگر قبل از اینکه به آب بیفتد در آسمان به پرواز درآمد. پهپاد سوم نیز بر روی زمین منفجر شد.این عملیات برنامه‌ریزی شده بود چراکه در راستای هشدار نسبت به غارت منابع یمن و حق ملت این کشور برای استفاده از منابع نفتی خود بود.
دولت انقلابی یمن طی ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده است که دیگر اجازه غارت نفت ملت مظلوم یمن را به اشغالگران سعودی و اماراتی نخواهد داد.