نشریه معتبر آمریکایی در گزارشی از سست شدن بنیان خانواده در آمریکا نوشته و تاکید کرده که علت اصلی فروپاشی اجتماعی آمریکا، کم شدن اهمیت خانواده است.

وال‌استریت ژورنال:
جامعه آمریکا فروپاشیده است چون خانواده فروپاشیده
نشریه معتبر آمریکایی در گزارشی از سست شدن بنیان خانواده در آمریکا نوشته و تاکید کرده که علت اصلی فروپاشی اجتماعی آمریکا، کم شدن اهمیت خانواده است.

سرویس خارجی-

گسست خانواده و بی‌اهمیتی به بنیان آن، شاید امروز بیش از هر زمان دیگر‌گریبان غرب و مخصوصا آمریکا را گرفته است. عدم میل به ازدواج و اصطلاحا «ازدواج سفید» و انبوهی از فرزندان بی‌سرپرست و نامشروع بخشی از حقیقت تلخ زیر پوست زیبا و پر زرق و برق جامعه آمریکایی است. اختلالی که حالا نظر تحلیلگران اجتماعی این کشور را بیش از هر زمانی به خود جلب کرده و موجب هشدار و اعتراض جدی آنها شده است. در همین رابطه تحلیلگر آمریکایی ضمن ارائه گزارشی جامع و مستند از «وضعیت اسف‌بار خانواده در آمریکا» در برنامه تلویزیونی به آمارهای ارائه شده از سوی نشریه‌ها این کشور ‌اشاره و تاکید می‌کند: «می‌خواهم در مورد آنچه که برای ارزش‌های آمریکا در حال رخ دادن است، صحبت کنم. ارزش‌هایی که بایدن قول داده بود آن را بازگرداند. طبق گزارش تکان‌دهنده وال‌استریت ژورنال، ارزش‌ها و بنیان‌های اساسی جامعه در بین نسل امروز در حال فروپاشی است. از سال ۱۹۹۸، تعداد آمریکایی‌هایی که میهن‌پرستی را مهم می‌دانستند از ۷۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافته است». این کارشناس آمریکایی همچنین تصریح می‌کند که اهمیت دین در کشورش از ۶۲ درصد به ۳۹ درصد کاهش یافته و همچنین اهمیت فرزندآوری از ۵۹ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.» مشارکت اجتماعی در رویدادهای مهم این کشور همچنین از ۴۷ به ۲۷ درصد کاهش یافته است. نکته تکان‌دهنده در آمریکا به زعم تحلیل‌ها، این که تنها موضوع مهم برای آمریکایی‌ها که حتی از ۲۵ سال پیش هم مهم‌تر به‌نظر می‌آید، داشتن پول است. کارشناس مسائل اجتماعی در آمریکا گفت: «آنچه شاهدش هستیم، عواقب وحشتناک یک جامعه از هم‌پاشیده است. این قضیه فراتر از یک مسئله سیاسی است». مجری خبرنگار آمریکایی خاطرنشان می‌کند: «علت اصلی متلاشی‌شدن جامعه ما فروپاشی خانواده است. برای چندین دهه ما شاهد نابودی مداوم خانواده در آمریکا بوده‌ایم که این روند باید تغییر کند». به گفته این جامعه‌شناس آمریکایی قدرت یک کشور در گرو قدرت خانواده است اما مشکل در آمریکا این است که امروز کمتر از گذشته خانواده تشکیل می‌شود و میزان ازدواج آمریکایی‌ها به کمترین حد خود رسیده است. دیگر آمار تکان‌دهنده از آمریکا اینکه نزدیک به یک چهارم از کودکان در آمریکا یعنی چیزی بیشتر از سه برابر میانگین جهانی، تک سرپرست هستند. ۴۰ درصد از کودکان آمریکایی خارج از ازدواج متولد می‌شوند و نیم میلیون در مراکز نگهداری هستند. فرزندان خارج از ضابطه‌ای که احتمالا از باندهای جنایتکار سر در می‌آورند.
کنترل شدید یوتیوب توسط کاخ سفید و حیرت ایلان ماسک
«ایلان ماسک» مالک توئیتر اما در گفت‌وگویی تلویزیونی، از یک معضل جدی دیگر در بزرگ‌ترین کشور مدعی «گردش آزاد اطلاعات» خبر داده و گفته است دسترسی کامل دولت فدرال آمریکا بر توئیتر او را متحیر ساخته است. تارنمای خبری آمریکایی «هیل» از قول ماسک نوشت که دولت آمریکا به پیام‌های خصوصی کاربران در این شبکه اجتماعی دسترسی کامل دارد. ماسک همچنین این را هم گفت که دولت آمریکا پیام‌های خصوصی کاربران به یکدیگر در شبکه اجتماعی را کنترل می‌کنند. مالک توئیتر تاکید کرد اینکه آژانس‌های دولت فدرال آمریکا تا این حد دسترسی کامل بر محتوای توئیتر دارند او را متعجب ساخته است.
یک افتضاح بزرگ دیگر
روزنامه فایننشال تایمز هم در گزارشی تحلیلی درخصوص درز اطلاعات سری و فوق‌سری در این کشور، نشت اطلاعاتی اخیر وزارت دفاع آمریکا را «شرم‌آور» و «غیرقابل توجیه» توصیف کرد و آن را «ضربه‌ای جدید» به امنیت و اعتبار آمریکا دانست. به گفته این نشریه، نشت اطلاعات محرمانه علاوه‌بر آسیب‌زدن به روابط این کشور با متحدانش، به کمک رقبای واشنگتن هم رفته است. در مطلب این روزنامه آمریکایی آمده است: برای یک ابر قدرت جهانی، یک درز اطلاعاتی از داده‌های طبقه‌بندی شده به‌اندازه کافی افتضاح هست، اکنون سه نشت اطلاعاتی طی ۱۳ سال نابخشودنی است. این واقعیت که چنین درز اطلاعاتی توسط یک عضو ۲۱ ساله گارد ملی آمریکا انجام شده است، ضربه جدیدی به «اعتبار و امنیت آمریکا» وارد می‌کند. از نظر نویسنده این مطلب، مخرب‌ترین جنبه افشای اطلاعاتی اخیر، مانند موارد قبل از آن این است که قابلیت‌های آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات در آینده و جان جاسوسان آن را نیز به خطر می‌اندازد. گفتنی است، اسناد فاش شده نشان می‌دهد که آمریکا به عمق ارتش روسیه نفوذ کرده تا جایی‌که به برخی از طرح‌های عملیاتی آن‌ نیز دسترسی پیدا کرده است. همچنین رقبای آمریکا از جمله مسکو و چین، می‌توانند اطلاعات زیادی را درباره آنچه آمریکا می‌داند یا نمی‌داند و اینکه چگونه داده‌ها را ارزیابی می‌کند، از این اسناد به دست آورند. در این اسناد لو رفته همچنین مشخص شده که آمریکا از دوستان صمیمی خودش هم جاسوسی می‌کرده است.