جبهه النصره و داعش زیر ضربات سنگین ارتش سوریه.ک به قطار عادی ‌‌سازی روابط با سوریه می‌پیوندند و دشمنی را کنار می‌گذارند، ارتش سوریه به نبرد خود با گروه‌های تروریستی که پیشتر تحت حمایت همین حکومت‌ها

جبهه النصره و داعش زیر ضربات سنگین ارتش سوریه

جبهه النصره و داعش زیر ضربات سنگین ارتش سوریه.
در حالی که دشمنان پیشین دولت سوریه از ترکیه تا حکومت‌های عربی به ناچار و یک به یک به قطار عادی ‌‌سازی روابط با سوریه می‌پیوندند و دشمنی را کنار می‌گذارند، ارتش سوریه به نبرد خود با گروه‌های تروریستی که پیشتر تحت حمایت همین حکومت‌ها بودند، ادامه می‌دهد.
ارتش سوریه در پاسخ به تجاوز تروریست‌ها به مناطق کاهش تنش، مواضع جبهه تروریستی النصره در ریف حماه را هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار داد. آن‌طور که ایرنا نوشته است، یک منبع میدانی اعلام کرد که ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در مناطق «الزیاره» و «السرمانیه» را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد و این حملات در پاسخ به تعرض تروریست‌ها به منطقه کاهش تنش و تجاوزهای گروه تروریستی موسوم به اتاق عملیات فتح‌المبین انجام شد. ارتش سوریه در چند روز گذشته به وسیله توپخانه و راکت مواضع تروریست‌ها در «جبل‌الزاویه » را چندین بار هدف حملات خود قرار داد. برخی منابع رسانه‌ای همچنین اعلام کردند که یگان‌های ارتش سوریه پایگاه‌های جبهه النصره در «حرش بینین» و «کنصفره» در ریف جنوبی ادلب و پایگاه‌های آنها در منطقه«الوساطه» واقع در ریف غربی حلب را گلوله باران کردند. در بادیه شرقی نیز ارتش سوریه در حال انجام عملیات گسترده پاک‌سازی علیه بقایای داعش است و اکنون آرامش نسبی در آن منطقه حاکم است. همزمان با اقدامات ارتش سوریه، نیروهای ‌اشغالگر آمریکایی که متهم به حمایت از برخی از گروه‌های تروریستی هستند خودروها و تجهیزات نظامی و مواد لجستیک از خاک عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد ریف شرقی حسکه کردند.
بیانیه نشست مهم امان
المیادین اما دیروز اعلام کرد، وزیران خارجه اردن، سوریه، عربستان، عراق و مصر در پایان نشست خود در امان اردن بیانیه‌ای صادر کردند.
آن‌طور که مهر نوشته، مفاد این بیانیه شامل؛ همکاری میان دمشق و کشورهای مربوطه و سازمان ملل در راستای ایجاد راهبرد فراگیر برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و گروه‌های آن، همکاری با دمشق و سازمان ملل برای پایان دادن به گروه‌های تروریستی در سوریه و ممانعت از تحرکات آنها برای تهدید کردن امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، حمایت از سوریه و نهادهای آن در هرگونه تلاش مشروع برای بسط سیطره بر اراضی سوریه و اعمال حاکمیت قانون، پایان حضور گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه و توقف دخالت‌های خارجی در امور داخلی سوریه، توافق با سوریه در زمینه برداشتن گام‌های موثر برای حل چالش‌های امنیتی مربوط به امنیت مرزها، ایجاد سازوکار هماهنگی فعال میان نهادهای نظامی و امنیتی سوریه و همتایان آن در کشورهای همسایه، اقدام برای ازسرگیری فعالیت کمیته قانون اساسی در اسرع وقت و در راستای گام‌های سیاسی برای تحقق آشتی ملی فراگیر و توافق وزیران درباره تشکیل تیم فنی در سطح کارشناسان برای پیگیری نتایج این نشست و مشخص کردن گامهای آتی است.
طبق این بیانیه همچنین وزیران خارجه اردن، عربستان، عراق و مصر تاکید کردند که اولویت پایان دادن به بحران سوریه و هر آنچه موجب قتل و ویرانی شده است.