روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی مدعی شد: «پس از تداوم «حبس آماري» توسط نهادهاي مرتبط با انتشار آمار و ارقام اقتصادي، حالا نوبت به «ممنوعيت ورود خبرنگاران» به محافل كارشناسي و نشست‌هاي تخصصي رسيده است

اخبار عمومی را تحریف می‌کنند و مدعی حضور در نشست‌های تخصصی‌اند!

سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی مدعی شد: «پس از تداوم «حبس آماری» توسط نهادهای مرتبط با انتشار آمار و ارقام اقتصادی، حالا نوبت به «ممنوعیت ورود خبرنگاران» به محافل کارشناسی و نشست‌های تخصصی رسیده است. مدت‌هاست که برخی دستگاه‌های دولتی در حوزه اقتصاد صرفا «خودی‌ها» را برای پوشش اخبار و اطلاعات دعوت می‌کنند. بر همین اساس عمدتا اخبار با یک واسطه به رسانه «غیر‌خودی‌ها» می‌رسد.»
گفتنی است این روزنامه مدعی طیف اصلاحات در حالی مدعی حضور خبرنگارانش در نشست‌های تخصصی شده که رسانه‌های منتسب به این طیف کارنامه سیاهی در دروغ پراکنی و انتشار اخبار تحریف‌آمیز دارند.
نکته قابل تامل اینکه مدیر مسئول همین روزنامه و یک روزنامه دیگر منتسب به این طیف در روزهای گذشته برای پاسخگویی و ارائه مستندات درباره انتشار یک مطلب غیر مستند به قوه قضائیه احضار شده‌اند.
درحالی که انتشار اخبار غیر مستند و غیر دقیق و همچنین انتشار مطالب دروغ و تحریف‌آمیز در این روزنامه‌های تبدیل به یک رویه شده است، علت اعتراض اعتماد به عدم حضور خبرنگارانش در نشست‌های تخصصی که جنس و نوع مباحث مطرح شده در آن از عنوان آن پیداست جالب توجه است.
دیگر اینکه این رسانه‌ها طی ۸ سال حامی دولتی بودند که نوع رفتار و مواجهه آن با رسانه‌ها در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است. عدم اجازه ورود روزنامه‌های منتقد دولت به نهاد ریاست جمهوری، عدم اجازه طرح سؤال خبرنگاران رسانه‌های «منتقد» از رئیس‌جمهور در کنفرانس‌های خبری‌، قطع صددرصدی یارانه مطبوعاتی رسانه‌های منتقد، تعطیلی چندین و چند برنامه تلویزیونی صرفا به دلیل انتقاد از دولت با گروگانگیری بودجه صدا و سیما و… تنها بخشی اقدامات دولت مطبوع طیف مدعی اصلاحات بوده است.
برجام «آرزو» ندارد‌، «تاسف» دارد!
روزنامه سازندگی روز پنجشنبه در مطلبی به نقل از سیدحسین مرعشی نوشت: «منتقدان دیروز برجام امروز در آرزوی رسیدن به همان برجامی هستند که آن را لعن می‌کردند.»
این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که تمامی شواهد و قرائن نشان می‌دهند دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن خود سیاست خود را به جای «لغو تحریم‌ها» بر «خنثی‌‌سازی تحریم‌ها» متمرکز کرده و همت خود را برای تقویت بنیه داخلی کشور و فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول‌مانده در دولت پیشین گذاشته است. در زمینه سیاست خارجی نیز مقامات کشورمان بارها اعلام نموده‌اند که برای یک «توافق خوب» آمادگی دارند ولی این‌گونه نیست که هر توافق معیوب یا فاقد ضمانت اجرایی مانند برجام را بپذیرند.
در حقیقت اگر به گفته مرعشی، دیپلمات‌های کشورمان آرزوی توافقی مانند برجام را داشتند، یقینا تاکنون این توافق صورت گرفته بود. لکن سیاست تیم مذاکره‌کننده کنونی «توافق برای توافق» نیست. بلکه برای آنان معاهده‌ای مطلوب است که منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را به درستی تامین کند. ضمن اینکه دولت فعلی برنامه‌های خود برای اداره کشور را به یک توافق خارجی گره نزده است. برخلاف دولت مورد حمایت مدعیان اصلاحات که هشت سال ظرفیت‌های کشور را معطل امضای برجام نگاه داشت و به امید تضمین امضای «کری»‌، حتی به تقویت روابط با سایر کشورها به جز آمریکا و اروپا نیز نپرداخت. بنابراین امضای توافقی چون برجام، «آرزو» ندارد بلکه «تاسف» دارد!