شرکت مایکروسافت اعلام کرد هکرهای ایرانی، حملات سایبری خود را با روش جدید«عملیات نفوذ سایبری» افزایش داده‌اند. اهداف اصلی این حملات، اسرائیل و اپوزیسیون هستند

حملات سایبری ایران به اسرائیل بسیار پیچیده شده است
شرکت مایکروسافت اعلام کرد هکرهای ایرانی، حملات سایبری خود را با روش جدید«عملیات نفوذ سایبری» افزایش داده‌اند. اهداف اصلی این حملات، اسرائیل و اپوزیسیون هستند.

به گزارش دویچه وله به نقل از مایکروسافت، در سال گذشته میلادی
۲۴ حمله سایبری که از طرف ایران هدایت شده بود، کشف شده است. تنها در فاصله ماه ژوئن تا دسامبر، ۱۷ حمله سایبری انجام شده است. تعداد حملات انجام‌شده از سوی ایران در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱ تنها هفت حمله بود.
اغلب این حملات از سوی شرکت «ایمن‌نت پاسارگاد» انجام شده که
«یک شرکت پوششی» است و در سال ۲۰۲۰ از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شد. علت این تحریم تلاش این شرکت برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود.
مایکروسافت نوشته اگرچه ممکن است تکنیک‌های ایران تغییر کرده باشند اما اهداف تغییری نکرده‌اند. هدف این عملیات‌های تخریبی همچنان بر اسرائیل، گروه‌های برجسته اپوزیسیون و دشمنان جمهوری اسلامی، متمرکز مانده است. نزدیک به ۲۳ درصد حملات سایبری (حدود یک‌چهارم) در فاصله اکتبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ علیه اسرائیل و مابقی علیه آمریکا و دو کشور دیگر بوده است.
هکرهای ایرانی در خط مقدم استفاده از روش «عملیات نفوذ سایبری» (influence operations-IO) قرار دارند که در آن عملیات تهاجمی سایبری با عملیات نفوذ چندجانبه برای دامن زدن به تغییرات ژئوپلیتیک در راستای اهداف رژیم ترکیب می‌شود.
اهداف این عملیات نفوذ سایبری، تقویت مقاومت فلسطینیان و تمرکز ویژه بر ایجاد وحشت و ترس در میان اسرائیلی‌هاست. ایران با استفاده از«عملیات نفوذ سایبری» سعی کرده اطلاعات مربوط به چهره‌های اپوزیسیون که نشانه فساد و موجب شرمساری آنهاست، منتشر کند. اینها تنها بخش‌هایی از گزارش «اطلاعات تهدیدآمیز» درباره استفاده از روش عملیات نفوذ فعال سایبری است. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه ایران از این‌گونه عملیات برای مقابله به‌مثل در برابر تهدیدات داخلی و خارجی استفاده می‌کند. حملات سایبری و عملیات نفوذ ایران در آینده نیز احتمالاً بر مقابله با حملات سایبری خارجی متمرکز خواهد بود.