روزنامه آرمان ملی روز گذشته تیتر یک خود را به موضوع خرید جنگنده‌های سوخو 35 روسی توسط ایران اختصاص داده و آن را میوه برجام خوانده است!

خرید جنگنده‌های روسی میوه تعامل با شرق است، نه توافق دولت غربگرا

سرویس سیاسی-
روزنامه آرمان ملی روز گذشته تیتر یک خود را به موضوع خرید جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسی توسط ایران اختصاص داده و آن را میوه برجام خوانده است!
این روزنامه با استناد به اینکه طبق توافق برجام تحریم‌های تسلیحاتی ایران قرار بوده پنج سال پس از امضای توافق برداشته شوند‌، دستیابی ایران به این جنگنده‌های پیشرفته را به برجام ربط داده است.
گفتنی است در مورد میوه‌های برجام تاکنون ادعاهای فراوان و متناقضی از سوی جریان غربگرا مطرح شده است. میوه برجام ابتدا قرار بود اقتصادی باشد و با رفع تحریم‌ها رونق آنچنانی در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کند. اما پس از آنکه سرکنگبین جریان غربگرا صفرا فزود و نه تنها تحریم‌ها رفع نشد بلکه تحریم‌های جدید نیز اضافه شد و مشکلات اقتصادی شدت یافت‌، افراد وابسته به این جریان‌، میوه برجام را پیروزی اخلاقی و اثبات حقانیت ایران در جهان خواندند!
و اکنون که دولت سیزدهم‌، راهبرد تعامل با شرق با رویکرد مقتدرانه را عملیاتی کرده و روابط ایران با فدراسیون روسیه که در دولت پیشین به علت شیفتگی وافر دولتمردان به کشورهای غربی سرد بود، بهبود یافته و در پی این راهبرد‌، زمینه چنین توافق نظامی بزرگی به وجود آمده، بلندگوهای جریان غربگرا در کمال وقاحت آن را میوه برجام می‌خوانند!
حال آنکه حتی اگر توافق معیوب برجام آشکارا هم نقض نمی‌شد‌، به خاطر دیپلماسی محدود دولت قبل که جهان را فقط آمریکا و چند کشور اروپایی می‌دید‌، هرگز امکان خرید چنین تسلیحاتی از روسیه ممکن نبود و کشورهای غربی نیز به علت دشمنی ذاتی خود با جمهوری اسلامی و توان دفاعی آن‌، هرگز معادل چنین تسلیحاتی را در اختیار ایران قرار نمی‌دادند. بنابراین اگر ایران موفق به دریافت جنگنده‌های سوخو ۳۵ شود‌، پیش از هرچیز معلول راهبرد دیپلماتیک دولت سیزدهم است‌، نه میوه برجام!
ادعای حاکمیت یکدست توسط کسانی که می‌گفتند
اگر چوب خشک بود، بهتر عمل می‌کرد!
روزنامه شرق روز گذشته در مطلبی نوشت: «اصولگرایان می‌دانند تز یکدست‌‌سازی به شکست در عرصه مدیریتی تبدیل شده است.»
مدعیان اصلاحات ـ اعتدال که رکورد تورم ۶۰ درصدی را به مردم تحمیل کردند و حتی گفتند اگر چوب خشک به‌جای روحانی بود، بهتر عمل می‌کرد، ادعای حاکمیت یکدست را پوششی برای ناکارآمدی خود و ضربات سنگین وارد کرده به کشور در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری پیشین قرار داده‌اند.
این طیف که با ادعای حاکمیت یکدست در پی فرار از پاسخگویی و محاکمه است، در انتخابات مجلس چندین لیست ارائه کرد، در انتخابات ریاست جمهوری نیز دو نامزد داشت و ۱۶ حزب اصلاح‌طلب به علاوه خاتمی از همتی حمایت کردند و همچنین لیست جمهور را برای شورای شهر بست.
علاوه‌بر این، مدعیان اصلاحات همواره علت شکست خود در انتخابات را تقلب و علت ناکامی خود پس از در اختیار گرفتن مسئولیت را فقدان اختیارات جا می‌زنند. از طرفی هم با ادعای حاکمیت یکدست، بار دیگر نشان داده‌اند که ساختاری متناقض و دچار‌ستیز و جدال با سیاست‌های کلی نظام را می‌خواهند تا فتنه‌انگیزی و منافع نامشروع خود را با امکانات بیشتر دنبال کنند.
عصبانیت روزنامه زنجیره‌ای از وعده محاکمه به دلیل ترک فعل
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی به اظهارات اخیر رئیس‌سابق سازمان اطلاعات سپاه مبنی بر محاکمه رئیس‌جمهور قبلی به‌دلیل اهمال‌کاری، ترک فعل‌های فراوان‌، فرصت‌سوزی‌های بیشمار و خسارات جبران‌ناپذیر در دوره ۸ ساله گذشته پرداخت و نوشت: «درخواست محاکمه روحانی، پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش، بیش از پیش از سوی محافظه‌کاران تندرو شنیده شد. در این مدت هرگاه روحانی، در فضای سیاسی تحرکاتی دارد و اظهارنظرهایش زیاد می‌شود، ادعاهایی درباره او مطرح می‌شود. همزمان در چند روز گذشته و پس از آنکه روحانی سخنان جدیدی درباره احیای برجام گفت، رسانه‌های محافظه‌کاران هجمه تازه‌ای علیه او به راه‌انداختند. مشخص نیست که فعالیت‌های سیاسی روحانی مربوط به انتخابات مجلس آتی باشد؛ اما قاعدتا وعده محاکمه، تناسبی با فعالیت سیاسی یک رئیس‌جمهوری پیشین ندارد.»
گفتنی است روحانی با شعار دولت «تدبیر و امید» در ابتدا حامیانی نمایشی برای دستیابی به پیروزی در کارزار انتخابات داشت. اما بعدها، حتی کارناوال حمایتی جریان موسوم به اصلاحات به‌عنوان گردن‌گیرترین جریان حمایتگر دولت یازدهم و دوازدهم در میانه راه مسیرشان را تغییر دادند و کار را به جایی رساندند که دولت منسوب به روحانی تبدیل شد به وصله‌ای ناجور که هیچ جریانی آنها را گردن نگرفت و بسیاری از موافقان ابتدایی در مقابل این دولت قرار گرفتند.
با این حال این جریان که بانیان کارنامه سیاه و فاجعه‌بار ۸ سال دولت روحانی هستند و دستاوردهایی همچون رکوردشکنی در رشد منفی اقتصادی، رکوردشکنی در گرانی مسکن، خودرو و قیمت ارز، رکوردشکنی در کمترین رفاه دلاری کشور، رکوردشکنی در افزایش شاخص فلاکت و.. را برای دولت سیزدهم به ارث گذاشته‌اند، طبیعی است که از طرح موضوع محاکمه مدیران دولت قبل نگران و عصبی شوند.