روزنامه هم‌میهن روز پنجشنبه در سرمقاله خود نوشت: « حدود دو سال و ‌‌اندی است که جامعه را معطل برجام کرده‌اند و از روی غرور و ناآگاهی به امید توافق بهتر و زمستان سخت و شعارهای توخالی دیگر، برجام را به سرانجام نرسانده‌اند و اکنون ثمره آن را می‌بینند.»

وقاحت جریان غربگرا: دولت فعلی دوسال است جامعه را معطل برجام کرده!

سرویس سیاسی-
روزنامه هم‌میهن روز پنجشنبه در سرمقاله خود نوشت: « حدود دو سال و ‌‌اندی است که جامعه را معطل برجام کرده‌اند و از روی غرور و ناآگاهی به امید توافق بهتر و زمستان سخت و شعارهای توخالی دیگر، برجام را به سرانجام نرسانده‌اند و اکنون ثمره آن را می‌بینند.»
گفتنی است وقاحت رسانه‌های جریان غربگرا حد و مرزی ندارد! چرا که این دولت مورد حمایت مدعیان اصلاحات بود که به امید سیب و گلابی درخت برجام‌، همه ظرفیت‌های کشور را معطل آن نگاه داشت و حتی در زمینه سیاست خارجی نیز به هیچ کشوری جز کشورهای اروپایی و آمریکا روی خوش نشان نداد تا در نهایت با نقض‌عهد‌های مکرر آمریکا و اروپا‌، مزه تلخ اعتماد به دشمن را چشید و البته خسارات جبران‌ناپذیر فراوانی به کشور و مردم وارد نمود.
این در حالی است که از مقطعی که دولت سیزدهم روی کار آمد، پیشبرد امور بدون گره زدن آن به مواردی از جمله برجام و FATF به صورت جدی دنبال شد. به‌عنوان نمونه، در دولت قبل مسئله تأمین واکسن کرونا و انجام واکسیناسیون سراسری در کشور به برجام و FATF گره زده شد. این رویکرد غلط تا جایی پیش رفت که در تابستان ۱۴۰۰ و به واسطه قصور و تقصیرهای صورت گرفته، میزان فوتی‌های روزانه کرونا به بیش از ۷۰۰ نفر افزایش یافت.
در دولت قبل به دلیل قصور و تقصیرهای وزارت نفت و وزارت امور خارجه، تبادلات گازی با ترکمنستان و اتصال شبکه گاز ایران به این کشور متوقف شده بود و این مسئله قطع گاز و برق را در پی داشت. در این میان، استان‌های شمالی در فصل سرما با قطعی گاز مواجه شده و این مسئله مشکلات زیادی را برای مردم رقم زده بود.
اما در دولت سیزدهم، دیپلماسی جان تازه‌ای گرفت و در همین راستا قرارداد سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان در جریان سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان- آذر ۱۴۰۰- به امضا رسید و چندی بعد اجرایی شد.
همچنین در تابستان سال گذشته، با تدبیر دولت و همت و تلاش شبانه‌روزی مهندسان و کارگران در حوزه صنعت برق، شاهد قطعی برق در کشور نبودیم. این در حالی است که در دولت قبل، قطعی برق و قطعی گاز و موارد اینچنینی همگی به برجام و FATF گره زده شده بود.
در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و تعامل با شرق نیز اقدامات بسیار مهمی بدون برجام انجام شد. در این میان، دیپلماسی اقتصادی نیز به صورت جدی دنبال شد. عضویت ایران در سازمان همکاری ‌شانگهای از جمله رویدادهای مهم در این خصوص است.
در شرایط فعلی، ایران در منطقه غرب آسیا ابتکار عمل را در دست دارد. کارشناسان معتقدند که از سرگیری روابط ایران و عربستان یکی از پیشران‌های گسترش و تقویت گروه بریکس و پیمان ‌شانگهای و در نهایت تضعیف پترودلار خواهد بود.
اشتراک گذاری