عصبانیت و نگرانی نتانیاهو از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، نشانه دیگری از فروپاشی توافق ابرهیم است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
عصبانیت و نگرانی نتانیاهو از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، نشانه دیگری از فروپاشی توافق ابرهیم است.

همزمان با حضور رئیس‌جمهور سوریه در میان سران اتحادیه عرب پس از دوازده سال، دولت بنیامین نتانیاهو از این روند ابراز نگرانی و ناخرسندی کرد.
رسانه‌های اسرائیل از برگزاری نشست ویژه دولت اسرائیل برای بررسی این تحول خبر داده و نوشتند که حملات این کشور به سوریه ادامه خواهد یافت.
به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، وزیر دفاع اسرائیل در نشست ویژه دولت اسرائیل برای بررسی این تحول، دولت‌های عربی را به ضعف اخلاقی بی‌سابقه در قبال بشار اسد متهم کرد.
به‌ نوشته یدیعوت آحارونوت، ازسرگیری روابط عربستان و ایران و احتمال نزدیک شدن ترکیه به سوریه نیز تحولات نگران‌کننده دیگری برای اسرائیل است.
به گزارش رادیو فردا، مقامات دیگری اسرائیل نیز گفته‌اند که اتحادیه عرب، نهادی است که مدت‌های مدید است جایگاه خود را از دست داده و موضوعیت زیادی ندارد(!)
یدیعوت آحارونوت افزود: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب می‌تواند در درازمدت به آزادی عملی که اسرائیل در حمله به سوریه برای خود قائل بوده، لطمه بزند و به‌ نظر می‌رسد که سوریه با وجود نزدیک شدن به کشورهای عرب، به همکاری با ایران در نقل ‌و انتقال تسلیحات از ایران برای حزب‌الله، از راه سوریه، ادامه می‌دهد.
دولت اسرائیل و وزیر دفاع این کشور با سکوت در برابر گزارش یدیعوت آحارونوت، درستی آن را به‌طور تلویحی تأیید کرده‌اند.
بشار اسد در نخستین حضور خود در اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال، روز جمعه در نشست سران اتحادیه عرب در جده سخنرانی کرد و با ولیعهد سعودی و با شماری از سران کشورهای عضو اتحادیه دیدارهای جداگانه انجام داد.
شعار «اسد باید برود»، شعاری بود که از مقامات آمریکا و انگلیس گرفته تا برخی مقامات صهیونیست، ظرف هفت هشت سال گذشته تکرار می‌کردند اما سرانجام جنگ سوریه، نابودی آرزوهای آنان بود.
یادآور می‌شود آمریکا و رژیم صهیونیستی چند سال قبل کوشیدند از طریق پیمان ابراهیم به تضعبف محور مقاومت پرداخته و برای تشکیل ناتوی عربی زیرساخت فراهم کنند.