پژوهشی که در رژیم آپارتاید اسرائیل انجام شده نشان می‌دهد که حزب‌الله لبنان یک ارتش هوشمند با قابلیت‌های ویرانگر است.

رژیم صهیونیستی اعتراف کرد
حزب‌الله لبنان ارتشی هوشمند با قابلیت‌های ویرانگر است
پژوهشی که در رژیم آپارتاید اسرائیل انجام شده نشان می‌دهد که حزب‌الله لبنان یک ارتش هوشمند با قابلیت‌های ویرانگر است.

علی‌رغم آن‌که کارشناسان، نهادها و سران رژیم صهیونیستی همواره در تلاش برای پیش‌بینی تحرکات حزب‌الله بوده‌اند و توسعه توانایی‌های آن را دنبال کرده‌اند؛ اما این جنبش توانسته با «غافلگیریِ استراتژیکی» معادلات بازدارندگی را به نفع خود وضع و به تبع آن بسیاری از تأثیرات توسعه ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل و گزینه‌های مد نظر آن را مختل کند. آن‌طور که ایسنا از روزنامه لبنانی «الاخبار» نقل کرده، پژوهش انجام شده توسط «ایتی بارون»، رئیس ‌سابق اداره تحقیقات اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) حاکی از آن است که سیر صعودی توانمندی‌های حزب‌الله چه از نظر کمّی و چه از نظر کیفی طبق برنامه‌ها به خوبی پیش رفته و در راستای تغییرات در رژیم آپارتاید اسرائیل بود که طبق گفته فرماندهان رژیم صهیونیستی، منجر به تبدیل آن به یک «ارتش نامنظم» شد. پژوهش انجام شده توسط بارون که تا حد زیادی منعکس‌کننده نظرات نهادهای نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است، نشان می‌دهد که از نظر آنها بزرگ‌ترین خطر ترس از تبدیل شدن حزب‌الله به یک ارتش نظامی کاملاً متفاوت با توقعات اسرائیل است؛ چرا که این جنبش به ارتشی هوشمند تبدیل شده است که نتیجه آن نوآوری عملیاتی و روش‌های خلاقانه شامل «انعطاف‌پذیری، سرعت و ویرانگری و مرگباری» است. بارون همچنین به خطر دیگری که در نتیجه تحقیقات و بحث‌های نسبتاً گسترده صهیونیست‌ها مشخص شده، ‌اشاره کرد و نوشت: «این تهدید و خطر؛ توانایی حزب‌الله برای انجام «حمله دقیق»
همزمان با حملات گسترده علیه اهدافی در اسرائیل است که منجر به یک اختلال سیستمی و استراتژیک در اراضی ‌اشغالی خواهد شد.» به گفته بارون، حزب‌الله در نسخه جدید خود یک «ارتش هوشمند» است که رویکرد جدیدی را مبتنی بر اصل «فلج کردن قابلیت‌های دشمن» اتخاذ می‌کند و پیش‌بینی‌های آینده نشان‌دهنده گذار از «استراتژی حمله آماری نادرست» به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی به «حمله دقیق» است که در آن نیروها و زیرساخت‌های رژیم اسرائیل هدف قرار خواهد گرفت.
تنش‌های مرزی بین لبنان و رژیم صهیونیستی
همچنین از مرزهای لبنان خبر می‌رسد که پس از یورش بلدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی به تپه‌های «کفرشوبا» و انجام عملیات حفاری در این منطقه منابع خبری، دیروز، از یورش مجدد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «کفرشوبا» در شمال اراضی ‌اشغالی و جنوب لبنان و شکل‌گیری درگیری شدید میان آنها و جوانان لبنانی خبر دادند. شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد که اهالی کفرشوبا اقدام به پرتاب سنگ به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی و خودروهای آنها کردند. همچنین خبرنگار الجزیره تأکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده دو سرباز ارتش لبنان در مزارع شبعا سلاح آر.پی.جی خود را به سمت نیروهای صهیونیستی نشانه گرفته‌اند. نیروهای سازمان ملل هم وارد عمل شدند تا از تشدید درگیری
جلوگیری کنند. آخرین گزارش‌ها حاکی است، به دلیل حساس شدن شرایط مرزی بین لبنان و رژیم صهیونیستی، جنبش محبوب حزب‌الله برای مقابله با هر گونه چالش احتمالی، اعلام آمادگی کرده و صهیونیست‌ها هم عقب‌نشینی کرده‌اند.