«رویه‌ای که آقای ظریف آغاز کرده نباید ابتر بماند و باید توسط دیگر سیاستمداران به‌خصوص مسئولان دولت آقای روانی پیگیری شود.

فراخوان جریان غربگرا برای تحریف واقعیت‌‌ها!
سرویس سیاسی-
روزنامه سازندگی روز پنج‌شنبه با‌ اشاره به سخنان اخیر محمدجواد ظریف در سرمقاله خود نوشت: «رویه‌ای که آقای ظریف آغاز کرده نباید ابتر بماند و باید توسط دیگر سیاستمداران به‌خصوص مسئولان دولت آقای روانی پیگیری شود. این رویه باید آغازی بر روند نقل واقعیت‌هایی باشد که تاکنون بنا به مصالح گفته نشده است.»
نگارنده در ادامه مطلب خود، تشکیل اپوزیسیون داخلی در نظام را توصیه می‌کند و می‌نویسد: «دوران شکستن سکوت سر رسیده و عقلای کشور باید در نقش اپوزیسیونی در داخل که با هدف اصلاح نظام و حمایت از مردم گام بر می‌دارد ظاهر شوند و زبان‌شان به گفتن واقعیت‌ها باز شود.»
واضح است که اظهارات وزیر سابق امور خارجه‌، جریان غربگرا را بسیار ذوق‌زده کرده و خوراک لازم برای حاشیه‌‌سازی‌، تشویش افکار عمومی و تحریف واقعیت‌ها را در اختیار آنان گذاشته است و به همین دلیل آنان بسیار مشتاق‌اند تا امثال چنین سخنانی را از زبان سایر مقامات دولت مورد حمایت‌شان بشنوند و در بلندگوهایشان بازتاب دهند.
در حقیقت‌، جریانی که با «دیپلماسی التماسی» و گره زدن آب خوردن مردم به برجام‌، همواره درصدد «تحریف» واقعیت‌ها و دادن «آدرس غلط» بود حال که شاهد باز شدن گره‌ها و هموار شدن مسیر پیشرفت برای کشور بدون برجام و fatf و لبخند زدن به دشمن است، موقعیت خود را بیش از هر زمانی در خطر دیده و با «فرار رو به جلو»‌، به راهبرد همیشگی «تحریف» روی آورده است.
نویسنده مطلب فوق‌الذکر به «بیان واقعیت‌ها» ‌اشاره کرده و آن را لازم دانسته است. آری، بیان واقعیت‌ها و شنیدن آنها لازم است، اما از هر دو طرف! بنابراین اگر جریان غربگرا بخواهد موج جدیدی از حاشیه‌‌سازی و تحریف حقایق را آغاز کند، جریان تبیین نیز دست به کار خواهد شد و ابعاد گوناگون ناکارآمدی و حتی خیانت غربگرایان را بیان خواهد کرد.