حشد‌الشعبی عراق در نهمین سالروز تأسیس این تشکیلاتِ مردمی، برای نخستین بار از یک فروند پهپاد تهاجمی رونمایی کرده است.

حشدالشعبی برای اولین بار از یک پهپاد تهاجمی رونمایی کرد

حشد‌الشعبی عراق در نهمین سالروز تأسیس این تشکیلاتِ مردمی،
برای نخستین بار از یک فروند پهپاد تهاجمی رونمایی کرده است.
سازمان حشد‌الشعبی عراق در نهمین سالگرد تأسیس خود از یک پهپاد تهاجمی به نام «M-6» رونمایی کرد. این پهپاد برای اولین بار در زمره تجهیزات و امکانات نظامی حشد‌الشعبی در راستای حفظ و تأمین امنیت عراق در آمده است. تصاویر و ویدئوهایی نیز از پرواز این پهپاد و اتاق عملیات نیروهای حشد‌الشعبی در شبکه‌های اجتماعی وابسته به این سازمان مقاومت منتشر شده است.
آن‌طور که فارس از المنار در این مورد نقل کرده: «ظهور تجهیزات پیشرفته در حشد‌الشعبی، یک پیشرفت قابل توجه در توانایی‌های این گروه در عراق محسوب می‌شود و یک تهدید جدی برای امکانات نظامی متخاصم در خاک عراق است.» گفتنی است، سازمان حشد‌الشعبی در ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ و پس از ورود تروریست‌های داعش به موصل و سقوط این شهر و در شرایطی که تروریست‌ها به سرعت به سمت بغداد پیشروی می‌کردند، به فتوای جهاد کفایی آیت‌الله «سید علی سیستانی» تشکیل شد و به اذعان دوست و دشمن نقش اساسی در شکست داعش داشت. حشد‌الشعبی از نیروهای نظامی عراق و بخشی از نیروهای مسلح این کشور است که تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح قرار دارند.
رئیس‌جمهور عراق: حشد باید هرچه بیشتر تقویت شود
خبر دیگر آن‌که «عبداللطیف الرشید» رئیس‌جمهور عراق شامگاه چهارشنبه در پیامی به مناسبت نهمین سالگرد تأسیس حشد‌الشعبی به تمجید از نقش این گروه مقاومت در حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق پرداخت. «عبدالله العلیاوی» مشاور ارشد رئیس‌جمهور عراق پیام او را در مراسمی که سازمان حشد‌الشعبی برگزار کرده بود، قرائت کرد. در این پیام آمده بود: «به حشد‌الشعبی سالروز تأسیسش را تبریک می‌گوییم و خواستار حمایت بیشتر تسلیحاتی و تجهیز و توجه به مجروحین و خانواده شهدای این گروه هستیم.» الرشید افزود: «تمامی نهادها باید یاد و خاطره شهدای الحشد‌الشعبی در رأس آنها [شهید] ابومهدی المهندس را پاس بدارند، علاوه‌بر این نباید اجازه هیچ‌گونه بی‌حرمتی به این سازمان به احدی داده شود.»
حزب‌الله عراق: توقف عملیات علیه ‌اشغالگران، تاکتیکی است
همچنین سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق روز چهارشنبه در پیامی ضمن تبریک نهمین سالگرد تأسیس حشد‌الشعبی گفت که توقف عملیات نظامی علیه‌ اشغالگران، تصمیمی تاکتیکی است. «ابوعلی العسکری»، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق، عنوان کرد که مقاومت در صحنه حضور دارد و توازن رزم خود را روز به روز و چه در زمان صلح و چه در زمان نبرد ارتقا می‌دهد؛ دشمن بداند که توقف عملیات نظامی علیه‌ اشغالگران تصمیمی تاکتیکی است. العسکری افزود: «خط مشی که سفارت شرور آمریکا با تعدی به قواعد دیپلماتیک در پیش گرفته، دولت، جریان‌های سیاسی و نمایندگان پارلمان را ملزم به اقدام جدی برای پایان دادن به این اقدامات می‌کند.»