در پی حادثه روز چهارشنبه گذشته که طی آن یک قایق پناهجویان در آب‌های یونان غرق شد و 298 پناهجوی پاکستانی غرق شدند، دولت اسلام‌آباد دیروز در این کشور اعلام عزای عمومی کرد.

مرگ ۳۰۰ پاکستانی در آب‌های یونان و اعلام عزای عمومی در پاکستان

در پی حادثه روز چهارشنبه گذشته که طی آن یک قایق پناهجویان در آب‌های یونان غرق شد و ۲۹۸ پناهجوی پاکستانی غرق شدند، دولت اسلام‌آباد دیروز در این کشور اعلام عزای عمومی کرد.
سال‌هاست که کسانی از کشورهای آسیایی می‌کوشند به هر طریقی که شده خود را به اروپا برسانند تا شاید از مرارت‌های زندگی خود کم کنند؛ اما قرار نیست از آنها استقبالی صورت گیرد. بسیاری از این پناهجویان به مقصد نرسیده قربانیِ راه می‌شوند. دولت پاکستان دیروز (دوشنبه؛ ۲۹ خرداد) را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد. غرق شدن ۲۹۸ پناهجوی پاکستانی در روز چهارشنبه گذشته در سواحل یونان دلیل عزای عمومی در پاکستان اعلام شد.
در میان سرنشینان کشتی که چهارشنبه گذشته نزدیک شبه جزیره «پلوپونز» در یونان غرق شد هنوز صدها نفر ناپدید هستند. بر اساس گزارش‌ها این قایق دست کم ۷۰۰ سرنشین داشته است. وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده که ۱۲ شهروند این کشور از این حادثه جان سالم به‌در برده‌اند.
همچنین، آن‌‎طور که فارس نوشته، «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان دستور سرکوب فوری عواملی را که در امر قاچاق انسان مشغول بودند، صادر کرد و گفت که آنها به‌شدت مجازات خواهند شد. دفتر نخست‌وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست‌وزیر دستور قاطعانه‌ای برای تشدید تلاش‌ها برای مبارزه با افراد همدست در جنایت فجیع قاچاق انسان داده است.»
گفتنی است، کشورهای جنوب اروپا با سواحل گسترده همواره مقصد نخست مهاجرانی هستند که در آرزوی رسیدن به اروپا هستند. بیشتر این مهاجران با قایق و در مسیرهای خطرناک قاچاقچیان انسان در دریا از سواحل ترکیه و یا از جزایر نزدیک یونان و یا از طریق شمال مدیترانه خود را به یونان، اسپانیا، ایتالیا و قبرس می‌رسانند.