معاون وزیر خارجه روسیه گفت: برجام آماده احیاست و فقط به اراده سیاسی غرب نیاز دارد که هنوز این اراده وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف در بخشی از سخنانش گفت: «مهم‌ترین چیز برای ما امروز این است که ایالات متحده به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ [شورای امنیت سازمان ملل] بازگردد.

مسکو: احیای برجام معطل اراده سیاسی غرب است
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: برجام آماده احیاست و فقط به اراده سیاسی غرب نیاز دارد که هنوز این اراده وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف در بخشی از سخنانش گفت: «مهم‌ترین چیز برای ما امروز این است که ایالات متحده به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ [شورای امنیت سازمان ملل] بازگردد. اگر اکنون توافقی امضا شود، اما برجام آن‌طور که در سال ۲۰۱۵ منعقد و با قطعنامه ۲۲۳۱ تایید شد، ازسرگرفته نشود، به این معناست که واشنگتن همچنان به نقض فاحش قطعنامه ادامه خواهد داد». وی افزود: مشغول نتیجه‌گیری از تحولات فعلی هستیم.
پیش‌تر برخی منابع و رسانه‌های غربی مدعی نزدیک بودن ایران و آمریکا به توافق شدند. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در رد این ادعاها گفت «گزارش‌ها درباره توافق با ایران دقیق و صحیح نیستند.»
«علی باقری‌کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز چهارشنبه از گفت‌وگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیئت این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها درباره طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.
باقری در توئیتی اعلام کرد: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم.
به گزارش فارس‌، مورا هم در توئیتی درخصوص دیدار با باقری اعلام کرد درباره «طیفی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسیر پیش‌رو درباره برجام» گفت‌وگو کرده است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ۲۳ خرداد هم از دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود از سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داده بود. باقری درخصوص این دیدارها گفته «هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌هایمان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم. در پیشبرد منافع ملی خود از جمله از طریق دیپلماسی مصمم هستیم.»