روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی به نقل از یک به‌اصطلاح اقتصاددان اصلاح‌طلب نوشت: « برخي كشورهاي منطقه نرخ رشد اقتصادي بالاتري نسبت به ايران دارند. اگر رابطه اقتصادي ما با ايالات متحده آمریکا برقرار شود و سياست تنش‌زدايي را اجرا كنيم موفقيت ما تضمين خواهد شد.

هنوز هم فیل اصلاح‌طلبان به یاد هندوستان است!

روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی به نقل از یک به‌اصطلاح اقتصاددان اصلاح‌طلب نوشت: « برخی کشورهای منطقه نرخ رشد اقتصادی بالاتری نسبت به ایران دارند. اگر رابطه اقتصادی ما با ایالات متحده آمریکا برقرار شود و سیاست تنش‌زدایی را اجرا کنیم موفقیت ما تضمین خواهد شد. چرا ایران نباید با آمریکا رابطه اقتصادی داشته باشد؟ درحالی که این رابطه به نفع ما و به ضرر رقبای ماست. اقتصاد ایران برای دستیابی به رشد اقتصادی به انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری خارجی نیاز مبرم دارد. ما چه دل‌مان بخواهد و چه دل‌مان نخواهد دلار ارز مسلط اقتصاد جهانی بوده و آمریکا بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی جهان است….لذا ارتباط با آمریکا به نفع ما و به ضرر دشمنان ماست و از نظر من باید ارتباط اقتصادی با آمریکا را برقرار کنیم.»
گفتنی است این به‌اصطلاح اقتصاددان اصلاح‌طلب پاسخ نمی‌دهد که مگر رئیس‌جمهور مورد حمایت این طیف با شعار رفع تحریم و رابطه با آمریکا و رونق اقتصادی آنچنانی رای مردم را نگرفت و ۸ سال تمام ظرفیت‌های کشور را معطل یک توافق پرخسارت، یکطرفه و نامتوازن با آمریکا نکرد؟! مگر دولت قبل به اذعان ۱۵ گزارش فصلی آژانس انرژی اتمی به تمام تعهدات خود در این توافقنامه پرخسارت ازجمله بتن‌ریزی در قلب راکتور هسته‌ای اراک، نابودی چند هزار سانتریفیوژ‌، پذیرش سنگین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین رژیم‌های بازرسی و… به صورت یکطرفه عمل نکرد؟! کدام طرف این مذاکره حتی به کمترین تعهد خود عمل نکرد و از آن خارج شد؟! نتیجه ۸ سال مذاکره با آمریکا برای اقتصاد کشور و معیشت مردم جز نابودکردن معیشت مردم‌، افزایش چندصد ‌درصدی قیمت مسکن‌، دلار‌، خودرو‌، کالاهای اساسی‌، کاهش چند ده ‌درصدی ارزش پول ملی‌، بازگشت همه تحریم‌ها به علاوه ۸۰۰ تحریم جدید دیگر چه بود؟!
این در حالی است که طی دو سال گذشته دولت رئیسی با کنار گذاشتن این مسیر پر خسارت‌، محدود نکردن تعاملات خارجی با چند کشور محدود‌، توسعه سیاست همسایگی و ارتباط‌گیری با کشورها مستقل، حضور پر رنگ و موثر در پیمان‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و اتصال زیرساخت‌های کشور به مسیرهای تجاری دنیا و… بدون برجام و مذاکره با آمریکا با دستاوردهای چشمگیری از جمله رشد اقتصادی ۴ درصدی‌، افزایش ۱۴ درصدی تجارت خارجی با همسایگان، شکستن رکورد ۷ ساله فروش نفت و افزایش صادرات نفت ایران به ۲ میلیون بشکه در روز و… را رقم زده است.
اینکه چرا جریان غربگرا همچنان بر تکرار این مسیر پرخسارت اصرار می‌ورزد از آنجا مشخص می‌شود که چندی پیش در گزارش برخی رسانه‌ها افشا شد که یادداشت‌نویس ضدایرانی رویترز به نام «جان آیریش» جاسوس موساد بوده و یک افسر موساد در تماس به او گفته است: «باید فضای رسانه‌ها به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.»!