یک عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر مرعشی رئیس‌ جبهه اصلاحات می‌شد، بهتر بود

نمازی: اگر رئیس‌ جبهه اصلاحات مرعشی می‌شد، بهتر بود
یک عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر مرعشی رئیس‌ جبهه اصلاحات می‌شد، بهتر بود.

در پی اصرار بهزاد نبوی بر کناره‌گیری از ریاست جبهه اصلاحات، آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت به ریاست این جبهه انتخاب شد.
علی‌محمد نمازی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی، درباره تأثیر این انتخاب بر روند آتی جبهه اصلاحات، به «نامه‌نیوز» گفت: اکثریت اعضا تأکید داشتند که آقای بهزاد نبوی بار دیگر مسئولیت ریاست جبهه را برعهده بگیرد اما او این موضوع را نپذیرفت. حالا هم خانم منصوری انتخاب شده‌ که به نظرم با انتخاب ایشان، نظرات حزب اتحاد ملت بر جبهه اصلاحات حاکم نخواهد شد زیرا اداره جبهه با رأی اکثریت است و هر تصمیمی که گرفته می‌شد با رأی اکثریت اعضای حقیقی و حقوقی است و خانم منصوری فقط یک رأی
دارد.
نمازی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران، برای ریاست جبهه اصلاحات نامزد نشد، گفت: من به استان‌ها که می‌رفتم می‌شنیدم که دوستان می‌گفتند اگر آقای مرعشی رئیس‌جبهه اصلاحات بشود، کارها بهتر جلو می‌رود اما به هر دلیلی که باید از خود آقای مرعشی بپرسید، او تمایل نداشت که در انتخابات ریاست جبهه اصلاحات شرکت کند. من هم همین نظر را دارم که اگر آقای مرعشی رئیس‌جبهه اصلاحات می‌شد، بهتر بود و جبهه موفق‌تر عمل می‌کرد.
یادآور می‌شود حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران، اواخر اسفند پارسال، درباره علت استعفای بهزاد نبوی گفته بود: «بعضی از دوستان اساساً معتقدند که ادامه ریاست آقای نبوی مناسب با فضای سیاسی پسامهسا نیست؛ در واقع فضا رادیکال‌تر شده. آقای نبوی همیشـه در شرایط اجمـاع آرا رئیس‌ می‌شد. اگر اجماع نباشد‌، ایشان از پذیرش مجدد مسئولیت پرهیز می‌کند. جبهه اصلاحات چند عضو حقوقی دارد که به رغم این‌که اقلیت خیلی کوچکی هستند اما صدای خیلی بلندی دارند. آنها گاهی اوقات مطالبی را می‌گویند که شنیدن این نـوع پرخاش‌ها خیلی شایسته نبوده است. از این جهت برای ایشان دلخوری به وجود آمده است».
روزنامه آرمان هم گزارش داده بود: «بهزاد نبوی آبان سال گذشته اعلام کرد قطعا نمی‌توانیم با معترضان کف خیابان که شعارهای براندازانه می‌دهند، همسو شویم. بحث محافظه‌کاری نیست؛ ما شعارهای آنان را قبول نداریم. ما می‌خواهیم در چارچوب نظام، اصلاح کنیم. نمی‌خواهیم دینامیت زیر ساختمان بگذاریم. این سخنان، انتقاداتی را درپی داشت».
در همین حال، غلامحسین کرباسچی دبیرکل پیشین کارگزاران می‌گوید: توانمندتر از آذر منصوری هم بود و بهزاد نبوی به خاطر اختلاف رفت.
کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: آشنایی زیادی با خانم منصوری ندارم و حتی تاکنون با او دیدار و مذاکره‌ای نداشتم. اما به عنوان ناظر بیرونی می‌توانم بگویم که حتماً نیروهای سیاسی‌تر، باسابقه‌تر و توانمندتر در جبهه اصلاحات حضور دارند، اما شاید ملاحظاتی برای انتخاب خانم منصوری وجود داشته است. وی ادامه داد: احتمالاً با توجه به جریانات اخیری که در کشور اتفاق افتاد، جبهه اصلاحات تصمیم گرفتند به خانم‌ها جایگاهی دهند تا در افکار عمومی هم اثر مثبتی گذاشته شود.
وی با ‌اشاره به استعفای نبوی از ریاست جبهه اصلاحات تصریح کرد: آقای نبوی دلایل استعفای خود را اعلام کردند و گفتند که به خاطر شرایط جسمانی و سن و سال‌شان است، اما فکر می‌کنم ممکن است به‌خاطر اختلاف نظرهایی هم که وجود داشت، استعفا دادند.