روزنامه الاخبار گزارش داد تل‌آویو پس از آن‌که تهدیدهایش برای برچیده شدن چادرهای حزب‌الله در منطقه مزارع اشغالی شبعا بی‌نتیجه ماند، اعلام کرد که خواهان جنگ نیست و خود نیز اقدامی برای برچیدن دو ایستگاه مربوط به حزب‌الله در مزارع ‌اشغالی شبعا نخواهد کرد.

الاخبار: تل‌آویو در مزارع شبعا حریف حزب‌الله نشد پرچم سفید را بلند کرد

روزنامه الاخبار گزارش داد تل‌آویو پس از آن‌که تهدیدهایش برای برچیده شدن چادرهای حزب‌الله در منطقه مزارع اشغالی شبعا بی‌نتیجه ماند، اعلام کرد که خواهان جنگ نیست و خود نیز اقدامی برای برچیدن دو ایستگاه مربوط به حزب‌الله در مزارع ‌اشغالی شبعا نخواهد کرد.
روزنامه الاخبار روز سه‌شنبه نوشت که تل‌آویو پیامی را از طریق «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت به مراجع لبنانی ارسال و اعلام کرده که فقط خواهان برچیدن چادرهای حزب‌الله لبنان از مزارع شبعاست و به هیچ‌وجه خواستار تنش و جنگ با لبنان و حزب‌الله نیست. در این گزارش آمده است: «دشمن اسرائیلی پس از یک ماه و نیم تهدید و فشار سیاسی و ناامیدی از امکان برچیده شدن دو چادر مربوط به مقاومت لبنان در مزارع ‌اشغالی شبعا و نزدیک مزارع آزاد شده بسطره در داخل منطقه موسوم به خط عقب‌نشینی و خط حائل بین دو طرف به این نتیجه رسید که حالا که در برابر مقاومت لبنان ناتوان است و بهتر است که سفیر آمریکا را واسطه قرار دهد.» روزنامه الاخبار همچنین با خبر شده است که سفیر آمریکا در بیروت نیز یک درخواست فوری برای دیدار با «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر کابینه موقت لبنان موسوم به پیشبرد امور، ارائه داده تا پیام تل‌آویو را به وی برساند. سفیر آمریکا نیز مدعی شده که واشنگتن امیدوار است دولت لبنان به ایجاد تفاهم بین فرمانده ارتش لبنان و نیروهای ویژه بین‌المللی مستقر در منطقه برای مقابله با بحران به‌وجود آمده کمک کند. به نوشته الاخبار، سفیر آمریکا در بیروت همچنین مدعی شده که رژیم صهیونیستی دنبال افزایش تنش یا دست زدن به هر گونه اقدام نظامی در این منطقه یا سایر مناطق خاک لبنان نیست. آن‌طور که ایرنا از این روزنامه لبنانی نقل کرده، وی همچنین گفت که نخست‌وزیر لبنان نیز ترجیح می‌دهد که هیچ اقدام نظامی از داخل خاک لبنان به سوی اسرائیل (سرزمین‌های ‌اشغالی) از جمله در مسائل مرتبط با تحولات جاری در فلسطین، صورت نگیرد. روزنامه الاخبار نوشت که سفیر آمریکا در بیروت این پیام را عیناً به فرماندهی ارتش لبنان نیز ابلاغ کرده است. به نوشته این روزنامه لبنانی، میقاتی نیز در تماسی با رهبری حزب‌الله، مضمون پیام آمریکا را به وی رسانده است. گفتنی است، چند روز پیش یکی از نمایندگان فراکسیون «حزب‌الله» در پارلمان لبنان گفته بود: «ارتش اسرائیل و نیروهای بین‌المللی می‌دانند که چادرهایی که حزب‌الله نصب کرده در داخل خاک لبنان قرار دارد.» او در گفت‌وگوی اختصاصی به اسپوتنیک گفته بود: «این‌که دو چادر برپا شده نزدیک مرز و مشرف به سرزمین فلسطین اسباب نگرانی و تشویش اسرائیلی‌ها شده مشکل خودشان است، زیرا ما علاقه‌ای نداریم که آنها نگران و مشوش باشند.»
نماینده پارلمان لبنان گفت: «پیام ما کاملاً واضح است… ما سرزمین خود را تا آخرین وجب آن آزاد می‌کنیم و ذره‌ای از خاک خود را رها نمی‌کنیم و طبق اذعان همه نهادهای بین‌المللی و دولتی، لبنانی‌ها و سوری‌ها مناطقی در مزارع شبعا و کفر شوبا دارند که هنوز‌ اشغال است و آزاد نشده‌اند… ما سرزمین خود را با تمام توان آزاد خواهیم کرد.»
اشتراک گذاری