بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی از سوی یک موسسه معتبر در آمریکا، فاش شده است که دیگر شهروندان این کشور همچون سابق و در سایه بحران‌های پیچیده داخلی و خارجی به هویت ملی خودشان افتخار نمی‌کنند و اینکه وابستگی جوانان آمریکایی به کشورشان نگران‌کننده است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد
جوانان آمریکایی به آمریکایی بودنشان افتخار نمی‌کنند

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی از سوی یک موسسه معتبر در آمریکا، فاش شده است که دیگر شهروندان این کشور همچون سابق و در سایه بحران‌های پیچیده داخلی و خارجی به هویت ملی خودشان افتخار نمی‌کنند و اینکه وابستگی جوانان آمریکایی به کشورشان نگران‌کننده است.
از دور زیبا و شیک به‌ نظر می‌رسد، آنها که اطلاعات کاملی از واقعیت میدان آمریکا ندارند آن را یک آرمانشهر در نظر می‌گیرند و برای رسیدن به منظور خود دست و پا می‌شکنند. به خیال آنها، در آمریکا همه چیز مثل ساعت کار می‌کند و وضعیت رفاه در اوج خود قرار دارد. حال آنکه تبلیغ آمریکا از خود هم موید این خیال باطل است. اما در واقع همه چیز در قاب رسانه‌های آمریکایی به تصویر کشیده نمی‌شود و بسیاری از مطالب مورد سانسور شدید رسانه‌های جمعی این کشور قرار می‌گیرد. مثلا تبعیض نژادی فراگیر و یا بی‌عدالتی در دسترسی به خدمات پزشکی و بهداشتی و… که عموم مردم آمریکا را به حد مرگ ناراضی کرده است.
حقیقت اما در میان افکار و رای اهالی آمریکا قابل پیگیری است. براساس تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ که اخیرا و در آستانه روز ملی آمریکا مصادف با ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) منتشر شده، درصد پایین علاقه مردم آمریکا به هویت و کشورشان فاش شده است. گالوپ فاش می‌کند که میزان افتخار به هویت ملی نزدیک به کمترین میزان در ۲۲ سال گذشته رسیده است.
بر این اساس، ۲۲ درصد دیگر از بزرگسالان آمریکایی گزینه «تا حدی»، ۷ درصد گزینه «اندکی» و ۴ درصد گزینه «به هیچ وجه» را درخصوص میزان افتخار خود نسبت به شهروند آمریکا بودن را انتخاب کرده‌اند. تاریخچه این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان چسبندگی آمریکایی‌ها به هویتشان یک سیر نزولی داشته است. در ژانویه ۲۰۰۱ مشخص شد که ۵۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی به هویت ملی خود افتخار می‌کردند. درصد آمریکایی‌هایی که به هویت خود افتخار می‌کردند در سال ۲۰۰۵ و سال‌های بعد از آن رو به کاهش گذاشت تا جایی‌که در سال‌های اخیر این آمار به ۴۲ درصد رسیده است.
بر اساس داده‌ها، جمهوری‌خواهان همیشه بیش از سایر آمریکایی‌ها از جمله دموکرات‌ها به هویت ملی خود افتخار می‌کردند. این شکاف از سال ۲۰۱۸ افزایش یافت و این طیف بیش از دو برابر دموکرات‌ها، آمریکایی بودن را یک افتخار می‌دانند. این واقعیت نشان می‌دهد که دموکرات‌ها تا چه‌اندازه‌ای مستعد ایجاد پیش‌زمینه برای فروپاشی آمریکا هستند. ناامیدی اهالی آمریکا البته نه برگرفته از ابهامات ذهنی بلکه بر اساس واقعیت‌های میدانی است. بر اساس گزارشی که توسط بنیاد «آنی کاسی» یک گروه غیرانتفاعی متمرکز بر بهبود رفاه کودکان آمریکایی منتشر شده، نشان می‌دهد که نیوهمپشایر بالاترین و نیومکزیکو پایین‌ترین رتبه برای رفاه کلی کودکان در آمریکا را دارا است. پایین‌ترین رتبه‌بندی ایالت‌ها با توجه به معیارهای رفاه اقتصادی، آموزش، بهداشت، خانواده و جامعه شامل آرکانزاس، آلاباما، تگزاس، اوکلاهما، آریزونا، آلاسکا، نوادا، می‌سی‌سی‌پی، لوئیزیانا و نیومکزیکو هستند. یافته مهم و نگران‌کننده برای رهبران آمریکایی که از میان نتایج این نظرسنجی درز کرده مبتنی بر همین فراموشی قشر نوجوان آمریکایی است. این که هر چه جامعه آماری آمریکا کم سن‌وسال‌تر می‌شود میزان علاقه آنها به کشورشان هم کمتر می‌شود. تا جایی که در میان جوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله آمریکایی، علاقه به هویت ملی تنها در ۱۸ درصد دیده می‌شود. همزمان با پررنگ‌تر شدن بحران‌های جاری در آمریکا، از جمله مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این کشور، ساز ناکوک اعتراض و جدایی از سوی ایالت‌ها مخصوصا دموکرات‌نشین‌ها بیش از گذشته به گوش می‌رسد. میل به جدایی مخصوصا در زمان ریاست جمهوری ترامپ، از ایالت‌های مهمی مانند کالیفرنیا به صورت جدی شنیده شد.
بایدنِ منفور
نشریه آمریکایی اپوک تایمز در گزارشی از وضعیت ناامیدکننده انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور می‌نویسد و می‌گوید: «درمیان دو حزب غالب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا، نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد نامزدی جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ وجود دارد. علاوه‌بر این، بسیاری از مردم آمریکا از چالش‌های اقتصادی مداوم این کشور و نا توانایی‌های بایدن ناراضی هستند.»
این گزارش تاکید می‌کند که اگرچه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در اکثر موضوعات به طور قابل توجهی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، بسیاری از آنها نمی‌خواهند بایدن برای دور دوم نامزد شود. به گفته اپوک تایمز، یک نظرسنجی ملی در آمریکا نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن کمتر از ۱۳ رئیس‌جمهور گذشته آمریکا بوده و حالا به ترومن نزدیک شده است. به گفته پرسش شوندگان، سن بایدن برای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها همچنان یک مسئله اصلی است. جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها معتقدند که یک رئیس‌جمهور ۸۰ ساله قادر نیست پاسخگوی چالش‌های پیچیده داخلی و خارجی باشد. گفتنی است، محبوبیت بایدن در پانصد و نهمین روز ریاست جمهوری خود به کمتر از محبوبیت حال حاضر دونالد ترامپ رسیده است. یعنی آمریکایی‌ها از دو گزینه بد یکی دچار معضلات جسمی و ذهنی و دیگر مجرم، ترامپ را انتخاب می‌کنند.