روزنامه اعتماد روز پنج‌شنبه در مطلبی نوشت: « براندازان كه از آغاز تحريم‌هاي ترامپ به‌تدريج به ميدان‌داران فعال عرصه اپوزيسيون نظام تبديل شده‌اند و در بحبوحه اعتراضات سال‌هاي اخير، به‌ويژه در يك سال گذشته، گفتمان انقلابي را به عنوان راهكار نهايي براي حل «بحران» سياست ايران ارائه نموده‌اند،

ادعای گزاف مدعیان اصلاحات از جانب مردم شریف ایران!

روزنامه اعتماد روز پنج‌شنبه در مطلبی نوشت: « براندازان که از آغاز تحریم‌های ترامپ به‌تدریج به میدان‌داران فعال عرصه اپوزیسیون نظام تبدیل شده‌اند و در بحبوحه اعتراضات سال‌های اخیر، به‌ویژه در یک سال گذشته، گفتمان انقلابی را به عنوان راهکار نهایی برای حل «بحران» سیاست ایران ارائه نموده‌اند، دریافته‌اند که لایه‌های گسترده‌ای از مردم ایران، آمادگی پرداخت هزینه سنگین «گذار» انقلابی را ندارند.»
این روزنامه در کمال جسارت چنین مدعی شده که علت رویگردانی مردم ایران از رویکرد گذار انقلابی (بخوانید شورش و براندازی) نه عدم اعتقاد آنها به این رویکرد از باب دلبستگی به نظام جمهوری اسلامی، بلکه عدم آمادگی آنها برای پرداخت هزینه سنگین آن است!
معلوم نیست این روزنامه مدعی اصلاحات با استناد به چه واقعیتی چنین ادعایی را از جانب « لایه‌های گسترده‌ای از مردم ایران»! انجام می‌دهد. در حالی که ملت ایران هر ساله با حضور چشمگیر و انکارناپذیر در مواقعی چون جشن پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن، روز قدس و… دلبستگی و اعتقاد خود به اصول و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهند.
حقیقت آن است که شعارهای ساختارشکنانه یک اقلیت در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱‌، توهمی را برای برخی تحلیلگرنمایان ایجاد کرده که این شعارها را بیانگر مطالبات قاطبه مردم می‌دانند. حال آنکه مردم در همان ایام اغتشاشات نیز با این اقلیت ساختارشکن همراهی نکرده و در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن سال گذشته بر میثاق خود با جمهوری اسلامی – در عین انتقاد از کاستی‌های موجود – تاکید کردند.
مدعیان اصلاحات خطاب به غرب:
شما غلط کردید که در حال افول هستید!
جریان غربگرا که در داخل به عنوان شبکه نیابتی دشمن عمل می‌کند، از افول غرب و پایان نظم جهانی آمریکایی دچار آشفتگی و استیصال است.
روزنامه شرق در شماره روز پنج‌شنبه طی یادداشتی مدعی شد: «هند به‌ طور بالقوه به مثابه بازدارنده منطقه‌ای چین است. در چنین شرایطی نظم نوینی با حمایت غرب در جنوب آسیا حکمفرما خواهد شد. این دگرگونی اثرات چشمگیری در ترتیبات سیاسی خاورمیانه دارد که آشکارترین آن کم‌رنگ‌ شدن نفوذ چین در این منطقه است. در این میان ایران با توجه به قابلیت‌های ژئوپلیتیک، می‌تواند نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.»
در حالی‌که ‌اندیشمندان و سیاستمداران بسیاری در غرب درباره پایان نظم آمریکایی و ظهور قرن جدید آسیایی با مؤلفه افول و انزوای آمریکا سخن می‌گویند، مدعیان اصلاحات و پادوهای آمریکا گویا خطاب به آنها می‌گویند شما غلط کردید که در حال افول هستید، غرب نظم نوین در جنوب آسیا برقرار می‌کند!
ـ فدریکا موگرینی: «قدرت رهبری آمریکا در حال زوال، و قدرت او در حال کاهش است. من هرگز آمریکا را تا این حد قطبی‌ شده و بی‌ثبات ندیده بودم».
– نیکولا سارکوزی: «محور جهان در حال عبور از غرب، به شرق یعنی آسیاست. ما در گذشته بر جهان تسلط داشتیم، اما حالا به هیچ‌وجه مسلط نیستیم. روی کارآمدن فردی مانند ترامپ‌، نشانه وخامت شرایط غرب بود، نه علت آن».
– جوزپ بورل: «تحلیلگران از مدت‌‌‌ها پیش درباره پایان نظم تحت رهبری آمریکا و ظهور قرن آسیایی سخن گفته‌‌‌اند. این اتفاق، پیش چشم ما در حال وقوع است».
– ولفگانگ ایشینگر رئیس‌ کنفرانس امنیتی مونیخ: «جهان در حال عبور از غرب به عصر پساغرب است. کاهش نفوذ اروپا و آمریکا زمینه را برای کشورهای دیگر فراهم کرده تا نظم جهانی جدیدی را شکل دهند. ناکامی‌ در پاسخ به درگیری‌ سوریه و اوکراین، ضعف ما را آشکار و زمینه را برای پُر کردن خلأ توسط کشورهایی مانند ایران و روسیه فراهم کرد».