رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آمادگی حزب‌الله برای جنگ با این رژیم خبر دادند و اذعان کردند دبیرکل این جنبش استاد تشخیص نقاط ضعف رژیم اسرائیل است. به نظر می‌رسد که وحشت صهیونیست‌ها از حزب‌الله و دبیرکل آن، «سید حسن نصرالله»، پایانی ندارد. امروزه حزب‌الله لبنان گرچه همچنان یک جنبش دانسته می‌شود

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند
حزب‌الله برای جنگ با اسرائیل آماده‌ است؛ نصرالله استاد تشخیص نقاط ضعف ما است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آمادگی حزب‌الله برای جنگ با این رژیم خبر دادند و اذعان کردند دبیرکل این جنبش استاد تشخیص نقاط ضعف رژیم اسرائیل است.
به نظر می‌رسد که وحشت صهیونیست‌ها از حزب‌الله و دبیرکل آن، «سید حسن نصرالله»، پایانی ندارد. امروزه حزب‌الله لبنان گرچه همچنان یک جنبش دانسته می‌شود و همچنان با این عنوان خوانده می‌شود، اما تبدیل به یک ارتش کامل و البته مرموز شده است. اگر برای پیدا کردن اطلاعات در مورد توان نظامی این جنبش جست‌وجویی فراوان کنید، با اطلاعاتی رو‌به‌رو می‌شوید که کمابیش مبهم هستند؛ مثلاً «برآوردها تا سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد» که حداکثر قابلیت حزب‌الله لبنان برای بسیج نیرو در حدود ۵۰ هزار جنگجو است؛ پرسش این است که از آن برآوردها حدود ۵ سال می‌گذرد، حالا اوضاع چطور است؟ که البته دیگر اطلاعاتی در دسترس عموم نیست. در واقع حزب‌الله همواره در کنار نشان دادن بخش‌هایی از توانایی‌های خود بخش عمده‌ای را پنهان می‌کند. البته اطلاعات منتشر نشده ارتش رسمی هر کشوری نیز فراوان است، اما در مورد ارتش حزب‌الله این بخشِ در ابهام آن‌قدر زیاد هست که ارتش این جنبش را به نیرویی مرموز تبدیل کرده است.
منابع عبری‌زبان و صهیونیستی با ‌اشاره به رخدادهای روز‌های گذشته در مرز‌های لبنان با فلسطین ‌اشغالی اعلام کردند: «حزب‌الله آماده جنگ [با رژیم آپارتاید اسرائیل] است.» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در مقابل اوضاع در جبهه داخلی این رژیم متفاوت و دراماتیک خواهد بود. همچنین، آن‌طور که مهر نوشته است، منابع عبری‌زبان و صهیونیستی با اذعان به توان سید حسن نصرالله، اعلام کردند: «نصرالله استاد تشخیص نقاط ضعف اسرائیل است.»
قدرت رزمی حزب‌الله
به روایت فرمانده ارشد صهیونیست
خبر دیگر آنکه یکی از فرماندهان ارشد نظامی نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی پاسخ موشکی حزب‌الله لبنان به تحرکات مرزی نظامیان اسرائیلی در منطقه مرزی مشترک با اراضی ‌اشغالی را «حساب شده» و ناشی از آمادگی رزمی کامل حزب‌الله لبنان برای نبرد سرنوشت‌ساز دانست. خبرگزاری المیادین، شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که «غیورا عنبار»، سرتیپ نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی، با اذعان به توان رزمی بالای نیروهای نظامی حزب‌الله لبنان برای مقابله با این رژیم اذعان کرد که حزب‌الله لبنان امروز با شلیک یک خمپاره از روستای مورد مناقشه مرزی «الغجر» به سمت اراضی ‌اشغالی پیام خود را به این رژیم صادر کرد.
این فرمانده ارشد صهیونیستی در تحلیلی از واکاوی پاسخ موشکی حزب‌الله فاش ساخت که حزب‌الله با این شلیک به تل‌آویو نشان داد که آمادگی رزمی برای گشودن نبردی مستقیم علاوه‌بر از ناحیه شرق سوریه علیه ما، بلکه توانایی نبرد مستقیم با ما از منطقه شمالی تل‌آویو را نیز داراست. وی در ادامه فاش ساخت که حزب‌الله به خوبی از چالش حقیقی ما آگاه است و آن «فقدان فرماندهی واحد است و آنان بسیار خرسندند که ما علیه همدیگر در جبهه داخلی نزاع می‌کنیم.»
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که روز پنج‌شنبه راکتی از منطقه‌ای در جنوب لبنان به سمت اراضی ‌اشغالی شلیک شد و در پی آن ارتش رژیم صهیونیستی نیز چند خمپاره شلیک کرد. سایت النشره به نقل از برخی منابع امنیتی اعلام کرد که یک راکت از ارتفاعات نزدیک به مزرعه بسطره در شهرک کفرشوبا واقع در جنوب لبنان به سمت منطقه ‌اشغالی مزارع شبعا شلیک شد و به دنبال آن ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۲۰ خمپاره به مناطق کفرشوبا، مزرعه حلتا و کفر حمام در جنوب لبنان شلیک کرده که موجب آتش‌سوزی در این نقاط شد. حزب‌الله لبنان نیز در همان روز با انتشار بیانیه‌ای درباره اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی روستای مرزی الغجر که سازمان ملل آن را به عنوان خاک لبنان به رسمیت شناخته هشدار داد و آنها را به منزله ‌اشغال کامل بخش لبنانی روستا با زور اسلحه و نه فقط اقدام روتین ‌اشغالگران دانست و از دولت و ملت لبنان خواست برای جلوگیری از تثبیت ‌اشغال این روستا اقدامی را در پیش بگیرند.
از طرف دیگر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل روز پنجشنبه هر اقدامی در نزدیکی «خط آبی» را بسیار خطرناک خوانده و رژیم صهیونیستی و لبنان را به حفظ آرامش فراخواند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی و لبنان را به حفظ آرامش فراخوانده و هرگونه اقدام در نزدیک مرزهای موسوم به خط آبی را بسیار خطرناک خواند.
گفتنی است، حزب‌الله در آستانه جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ حدود ۱۵ هزار موشک و راکت در اختیار داشت که در جریان درگیری ۳۴ روزه، نزدیک به ۴ هزار راکت به سمت اراضی ‌اشغالی شلیک کرد. حزب‌الله لبنان از آن زمان به بعد قابلیت‌های موشکی خود را افزایش داده و برآورد‌های منابع اسرائیلی در سال گذشته حاکی از آن بود که جنبش مقاومت ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد. دستیابی حزب‌الله به این تسلیحات همزمان است با گسترش فناوری موشکی و دانش فنی این گروه و باید توجه داشت که قابلیت‌های نظامی حزب‌الله لبنان تنها محدود به توسعه موشکی خلاصه نمی‌شود و اکنون توانمندی‌های این گروه در زمینه پهپادی مشاهده می‎شود؛ البته بماند پیشرفت‌هایی که کاملاً در پس پرده اسرار نظامی پنهان است.