نیروهای مسلح یمن و مشخصاً نیروهای منطقه سه نظامی روز دوشنبه یک مانور گسترده در منطقه صرواح واقع در استان مأرب تحت عنوان روز ولایت برگزار کردند.

رزمایش بزرگ ولایت در یمن
نیروهای مسلح یمن با برگزاری یک مانور بزرگ تحت عنوان «روز ولایت» آمادگی نظامی خود را محک زدند.

نیروهای مسلح یمن و مشخصاً نیروهای منطقه سه نظامی روز دوشنبه یک مانور گسترده در منطقه صرواح واقع در استان مأرب تحت عنوان روز ولایت برگزار کردند. براساس گزارش المسیره، این مانور با حضور «محمد العاطفی»، وزیر دفاع، «مبارک المشن الزایدی»، فرمانده منطقه سه نظامی، «محمد عبدالکریم الغماری»، رئیس‌ستاد مشترک نیروهای مسلح در کنار یگان‌های پیاده‌نظام و تجهیزات توپخانه‌ای و تک‌تیراندازها و پهپادها برگزار شد. در این رزمایش نظامی، بالگردهای نیروهای مسلح یمن با حمایت نیروهای توپخانه‌ای، اقدام به بمباران گسترده مواضع دشمن فرضی کردند. نیروهای یمنی نیز در جریان مانور مذکور، مواضع دشمن فرضی را پاک‌سازی کردند و بعد از آن، حمله گسترده به این مواضع نظامی از محورهای مختلف صورت گرفت. این نیروها موفق شدند با فرض حملات گسترده هوایی دشمن، به تمام اهداف از پیش تعیین شده در جریان مانور نظامی مذکور دست پیدا کنند. این مانور نیروهای مسلح یمن، بیانگر میزان آمادگی آنها و سطح پیشرفته توانمندی‌ها و قدرت رزمی یمنی‌ها در میادین نبرد با دشمن است. نیروهای مسلح یمن از این طریق، آمادگی خود را برای ورود به هرگونه نبرد و جنگ آتی در برابر دشمن و مزدوران وابسته به آنها با هدف آزاد‌سازی خاک یمن نشان دادند.
به طور کلی یمنی‌ها از نظر توان دفاعی در سطح مطلوبی به سر می‌برند و آن‌‎ها به صورت تاریخی همواره خود را در بالاترین سطح آمادگی دفاعی و نظامی نگه داشته‌‎اند. کارشناسان معتقدند که از دیرباز حمل سلاح توسط مردم یمن و قبایل این کشور به‌عنوان یک سنت پذیرفته شده رواج داشته است و گفته می‌شود تعداد سلاح در یمن بیش از سه برابر جمعیت این کشور است. این امر به دلیل شرایط بحرانی یمن در سال‌های اخیر بیش از پیش تقویت شده و حتی کودکان یمنی بدون هیچ محدودیتی قادر به حمل و استفاده از سلاح هستند. در جریان جنگ اخیر علیه یمن نیز، ارتش یمن به خصوص در پنجمین سال جنگ با انجام چندین عملیات علیه ائتلاف سعودی، قدرت بازدارندگی خود را ثابت کرد و از آن زمان جبهه جنگ یمن به صورت تعادل قدرت میان ائتلاف سعودی و ارتش یمن تا به امروز ادامه یافته است، هرچند در حال حاضر چشم‌انداز مثبتی از پایان جنگ یمن دیده می‌شود. با وجود امیدها به پایان جنگ یمن، اما نیروهای نظامی این کشور همچنان آمادگی خود را در بالاترین سطح حفظ کرده‌اند.