مدیر موسسه تحقیقات امنیت ملی گفت: امروز هیچ چیزی جز اراده خود ایرانی‌ها آنها را محدود نمی‌کند، آنها بدون سلاح هسته‌ای به بازدارندگی رسیده‌اند.

مقام صهیونیست: دیگر هیچ چیزی جز اراده خود ایرانی‌ها آنها را محدود نمی‌کند
مدیر موسسه تحقیقات امنیت ملی گفت: امروز هیچ چیزی جز اراده خود ایرانی‌ها آنها را محدود نمی‌کند، آنها بدون سلاح هسته‌ای به بازدارندگی رسیده‌اند.

شبکه المیادین در گزارشی نوشت: «تامیر هیمن» مدیر موسسه تحقیقات امنیت ملی اسرائیل در حالی از وخامت «امنیت ملی» کشورش در پرتو چالش‌های فزاینده پیرامون آن صحبت می‌کند که اغلب رسانه‌های اسرائیل نیز این امنیت را بسیار در خطر توصیف می‌کنند.رسانه‌های اسرائیل با اعلام اینکه «امنیت ملی اسرائیل در یک مسیر منفی و بسیار خطرناک قرار گرفته است» نوشتند؛ «وضعیت امروز در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران خطرناک‌ترین وضعیتی است که اسرائیل با آن مواجه شده است».
هیمن، مدیر موسسه تحقیقات امنیت ملی و رئیس سابق AMAN در این‌باره به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفت: «هیچ چیز جز اراده خود ایرانی‌ها آنها را محدود نمی‌کند. در واقع، آنها بدون داشتن بمب هسته‌ای نیز توانسته‌اند به بازدارندگی هسته‌ای برسند و این یعنی همان وضعیت عالی از دیدگاه ولی‌فقیه.
وی با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان در وضعیت برتر و افزایش اعتماد به نفس خوبی قرار دارد، افزود: همه اینها در شرایطی اتفاق افتاده که ما در انفجاری‌ترین عرصه در صحنه فلسطین قرار داریم، زیرا اوضاع در میدان به‌شدت حساس است. این در حالی است که باید شکاف اسرائیل که تا عمق نهادهای امنیتی و نظامی نفوذ کرده را نیز به این وضعیت حساس اضافه کرد.
هیمن در این زمینه تاکید کرد: ما نیاز فوری به توقف تلاطم اصلاحات قضایی داریم که امنیت اسرائیل را تضعیف می‌کند، چون با توجه به این چالش‌ها با یک خطر بزرگ مواجه هستیم و این آشفتگی با اظهارات غیرمسئولانه نسبت به مقامات ارشد در نهادهای امنیتی و نظامی تشدید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت‌ها هر روز بالاتر می‌رود و همه‌چیز گران‌تر می‌شود. روند سلامتی و درمان پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، افزود: ممکن است قانون نظام وظیفه هم همه‌چیز را منفجر کند و این حتی به فروپاشی ارتش فعلی نیز منجر شود.
وب‌سایت شبکه المیادین با مرور مواضع صهیونیست‌ها نوشت: به همین دلیل هم هست که اخیرا رسانه‌های اسرائیلی با توجه به بحران‌های پی‌در‌پی داخلی به‌طور قابل‌توجهی سعی می‌کنند به افزایش توان نظامی حزب‌الله، ترس از هرگونه جنگ در آینده و عدم آمادگی اسرائیل برای آن بپردازند. مثلا پیش از این روزنامه اسرائیلی «ماکور ریشون» در گزارشی آشکارا به ترس اسرائیل از تشدید توانمندی‌های ایران و حزب‌الله، در ازای فرسایش بازدارندگی اسرائیل پرداخته بود. در این گزارش آمده است: «اگرچه شاید اشتباه نباشد که ادعا کنیم که اسرائیل در صورت تشدید تنش با لبنان بخواهد با قدرت کامل به آن پاسخ دهد، اما پاسخ راهبردی آن ضعیف و نامناسب خواهد بود.
در این زمینه، فرمانده سابق نیروی زمینی، سرلشکر «گای تزور» معتقد است که «بزرگ‌ترین مشکل پیش روی اسرائیل، ساختار اجتماعی در حال فروپاشی از جمله در ارتش اسرائیل است.»
اسحاق هرتزوگ نیز تأیید کرد که بحران داخلی که «اسرائیل» در آن قرار دارد «یکی از جدی‌ترین بحران‌های داخلی است و بر تعدادی از بخش‌های دیگر نیز تأثیر خواهد گذاشت». «هرزی ‌هالوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود نسبت به پیشرفت ایران در زمینه هسته‌ای، و توانایی‌های رو به رشد حزب‌الله در لبنان پرداخته و هشدارهای او نشان‌دهنده «چالش اصلی پیش روی اسرائیل» است.