هزاران نفر از مردم نیجر در واکنش به احتمال حمله نظامی به کشورشان از سوی «آکوواس» و فرانسه داوطلب عضویت در ارتش شدند تا با متجاوزین وارد جنگ شوند.

تشکیل صف‌های طولانی در نیجر برای ثبت نام در جنگ

هزاران نفر از مردم نیجر در واکنش به احتمال حمله نظامی به کشورشان از سوی «آکوواس» و فرانسه داوطلب عضویت در ارتش شدند تا با متجاوزین وارد جنگ شوند.
یکی از عجیب‌ترین کودتاهای نظامی، در نیجر رخ داده است. عجیب از این زاویه که، بخش قابل توجهی از مردم، کنار کودتاچیان ایستاده‌اند و علیه دولت سرنگون شده که به فرانسه وابسته بود موضع می‌گیرند. با قطعی شدن حمله سیزده عضو از پانزده عضو «جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» به نیجر به بهانه کودتای اخیر این کشور -که با حمایت غرب همراه شده است-مردم برای دفاع از کشورشان به صف شده‌اند.
پایگاه خبری «آفریکانیوز» در این باره نوشته است، هزاران نفر برای دفاع از کشورشان داوطلب جنگ شده‌اند. بر اساس این گزارش یکی از داوطلبان در صف استادیوم «نیامی»، پایتخت نیجر گفت:‌ «من می‌خواهم به عشق کشورم سرباز شوم. بیش از اینها نیجر کشور من است. می‌خواهم خودم را فدای نیجر کنم. زنده باد نیجر»!یک داوطلب دیگر نیز گفت:‌ «شنیده‌ام که به پنج تا ۱۰ هزار سرباز داوطلب نیاز است. برای همین این‌جا هستم.»
آن طور که ایسنا به نقل از «آفریکا نیوز» نوشته است، برگزار کنندگان این رویداد گفته‌اند که دولت حکومت نظامیان در این ابتکارعمل نقشی ندارد اما از آن مطلع است. برخی از والدین نیز فرزندان خود را برای نام نویسی آورده‌اند و دیگران نیز گفته‌اند که از سه صبح منتظرند تا نام نویسی کنند. جوان‌ترها شعارهایی در حمایت از دولت انتقالی در نیجر و علیه آکوواس و فرانسه
سرمی‌دادند. این ابتکارعمل توسط گروهی از محلی‌ها در نیامی برگزار شده و با هدف به خدمت گرفتن ده‌ها هزار تن از سراسر کشور برای ثبت‌نام به عنوان داوطلب برای دفاع از نیجر تشکیل شده است.