مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق ضمن اینکه از ورود بیش از یک میلیون و 700 هزار زائر به این کشور از ۱۷ اوت (26 مرداد) تاکنون [لحظه تنظیم این گزارش] برای مشارکت در زیارت اربعین خبر داد، گفت که انتظار می‌رود امسال زائران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در راهپیمایی اربعین حسینی مشارکت داشته باشند.
 پیش‌بینی مقام عراقی:

 امسال راهپیمایی اربعین تمام رکوردها را خواهد شکست

مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق ضمن اینکه از ورود بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به این کشور از ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) تاکنون [لحظه تنظیم این گزارش] برای مشارکت در زیارت اربعین خبر داد، گفت که انتظار می‌رود امسال زائران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در راهپیمایی اربعین حسینی مشارکت داشته باشند.

«عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق دیروز (دوشنبه؛ ۲۸ اوت؛ ۶ شهریور) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) اعلام کرد که روز گذشته از گذرگاه المنذریه بازدید کردیم تا از روند تردد زائران و اجرای برنامه زیارت اربعین که با نظارت مستقیم «محمد شیاع السودانی»، نخسست‌وزیر و «عبدالامیر الشمری»، وزیر کشور عراق تهیه شده است، مطلع شویم. الوائلی با تأکید بر همکاری بالا میان ایران و عراق درخصوص تردد زائران اعلام کرد که آغاز زیارت اربعین یعنی ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) تا به امروز بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی و هوایی وارد عراق شده‌اند. الوائلی همچنین تأکید کرد که انتظار می‌رود امسال زائران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در راهپیمایی اربعین حسینی مشارکت داشته باشند. آن‌طور که ایسنا نوشته، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق همچنین گفت که تعداد زائرانی که از مرز المنذریه (خسروی) وارد عراق شدند از ۱۰۰ هزار نفر گذشته است. وی گفت که زائران خارجی به جز ایرانی‌ها از طریق گذرگاه مرزی الشیب (چذابه) وارد عراق می‌شوند.