«برخی اظهارنظرها و ادعاهایی درباره دستاوردهای عضویت ایران در بریکس شنیده می‌شود که جز «بزرگنمایی» هیچ نام دیگری برای آنها نمی‌توان در نظر گرفت.

حمله حامیان «دیپلماسی التماسی» به موفقیت‌های دولت در سیاست خارجی

روزنامه آرمان در ادامه روند تخریب دستاوردهای پرشمار دولت رئیسی در حوزه سیاست خارجی در مطلبی نوشت: «برخی اظهارنظرها و ادعاهایی درباره دستاوردهای عضویت ایران در بریکس شنیده می‌شود که جز «بزرگنمایی» هیچ نام دیگری برای آنها نمی‌توان در نظر گرفت…نکته دیگر در مورد بریکس که باید به آن توجه شود، آن است که بریکس فقط مجموعه‌ای شکل گرفته از برخی کشورهاست و نه چیز دیگر. حتی یک قرارداد هم پیرامون بریکس امضا نشده است. تنها ۵ قدرت اقتصادی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا بین قدرت‌های اقتصادی نوظهور هماهنگی ایجاد کنند. اساس شکل‌گیری این گروه هم رقابت با گروه ۷ است….لازم است تلاش خود را برای لغو تحریم‌های بین‌المللی و حل مشکل اف‌ای تی اف فراهم کنیم تا بتوان در عرصه بانکداری جهانی امکانات لازم را برای توسعه صادرات و بازگشت درآمد حاصل از آن به کشور فراهم کنیم. متاسفانه ما در ایران عادت داریم، عضویت در این سازمانها را بزرگ می‌کنیم و در افکار عمومی ایجاد توقع می‌کنیم»
این روال روزنامه آرمان در تخریب چنین دستاورد‌هایی که حتی به زعم و اعتراف رسانه‌های غربی دستاوردی بسیار بزرگ به حساب می‌آید در شرایطی است که حتی دیگر روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز بر این موضوع خرده نگرفته‌اند.
کسانی سخن به انتقاد از سیاست خارجی دولت رئیسی و کوچک شمردن دستاوردهای دولت سیزدهم گشوده‌اند که برجام را تا حد وحی منزل بالا برده‌، معجزه می‌خواندند و از دیدشان آن توافق شکست خورده و حقیرانه در نظر غربی‌ها را تا عرش تمجید می‌کردند. برخی مدعیان اصلاحات که خود را تحلیلگر روابط بین‌الملل نامیده‌اند کافی است نگاهی به نظریات و ایده‌های جدید در رشته روابط بین‌الملل بیندازند تا متوجه شوند گذار قدرت در دوران فعلی باعث افول هژمون و ساختارهای ناشی از آن همچون اف‌ای تی اف و… می‌شود.