انفجار بزرگ در قره‌باغ با 100 کشته و 300 زخمی
بحران در قفقاز همچنان ادامه دارد
انفجار بزرگ در قره‌باغ با ۱۰۰ کشته و ۳۰۰ زخمی

به دنبال وقوع انفجار در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی بین باکو وایروان دست کم ۱۰۰ تن کشته و نزدیک به ۳۰۰ تن دیگر مجروح شدند.
بحران در منطقه قفقاز جنوبی همچنان ادامه دارد. طی روزهای گذشته اخبار و گزارش‌های زیادی از آوارگی ده‌ها هزار تن از ساکنان ارمنی منطقه قره‌باغ به دنبال تنش‌های هفته گذشته در این منطقه منتشر شد. عصر روز دوشنبه نیز مقام‌های محلی در منطقه قره‌باغ کوهستانی اعلام کردند که انفجار در یک انبار سوخت صدها کشته و مجروح برجای گذاشته است.منابع رسانه‌ای از قبیل خبرگزاری رویترز و وبگاه ارمنستانی «آرمن پرس» به نقل از مقام‌های محلی در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند که یک انبار سوخت در این منطقه دچار حریق شده است. طبق این گزارش‌ها، در نتیجه انفجار انبار سوخت در قره‌باغ حداقل ۲۰ نفر کشته و ۲۹۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند
و زخمی‌ها به مراکز درمانی منتقل شد. با این وجود در ادامه رسانه‌ها اعلام کردند که انفجار در یک پمپ بنزین صورت گرفته و دست کم ۱۰۰ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: شواهد حاکی از آن است که در انفجار یک ‌تانکر سوخت در پمپ ‌بنزینی در قره‌باغ کوهستانی، بیش از ۱۰۰ تن کشته شدند و صدها تن نیز دچار سوختگی شده‌اند. حال بسیاری از مجروحان بسیار وخیم است و آنها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند در بین زخمی‌ها شماری از صلح‌بانان روس در قره‌باغ نیز بودند.«آرمن‌پرس» هم گزارش داد که این انبار سوخت به خودروهایی که قصد تخلیه قره‌باغ با خودرو داشتند، سوخت‌رسانی می‌کرد.
هشدار روسیه به پاشینیان
خبر دیگر از تحولات منطقه قفقاز این که وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نخست‌وزیر ارمنستان را مقصر حوادث اخیر در این کشور دانسته و اعلام کرد، نخست‌وزیر ارمنستان فریب غرب را خورده است. به گزارش فارس به نقل از رویترز وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به نیکول پاشینیان هشدار داد که با تلاش برای خراب کردن روابط با مسکو مرتکب‌ اشتباه بزرگی شده است. این وزارتخانه اعلام کرد که پاشینیان مقصر بحران قره‌باغ  است، زیرا فریب وعده‌های غرب را خورده است. در بخشی از این بیانیه آمده است، سخنان اخیر نخست‌وزیر ارمنستان حاوی حملات غیرقابل قبولی برای روسیه و این تلاش برای رهایی از مسئولیت در قبال شکست در سیاست داخلی و خارجی است. در بخشی از این بیانیه آمده است که روسیه همیشه به تعهدات به متحد خود وفادار بوده و  به ارمنستان احترام گذاشته است.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز روز دوشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاران با ‌اشاره به تحولات اخیر درخصوص قره‌باغ کوهستانی گفت که ایروان همچنان متحد مسکو باقی خواهد ماند و این‌که روسیه به گفت‌وگو با مقام‌های ارمنی در سطوح مختلف ادامه خواهد داد.