یکی از ژنرال‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم باید این واقعیت را درک کند که موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، تهدید استراتژیک (راهبردی) بسیار بزرگی است.

ژنرال صهیونیست: موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، تهدید راهبردی بزرگی علیه اسرائیل است

یکی از ژنرال‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم باید این واقعیت را درک کند که موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، تهدید استراتژیک (راهبردی) بسیار بزرگی است.
حزب‌الله با حمایت‌های مستمر ایران، سطحی از بازدارندگی را ایجاد کرده است که رژیم آپارتاید اسرائیل در دهه ۱۹۷۰ توانایی تصور آن را نداشت. نتیجه این‌ حمایت‌ها و کوشش‌های قطع نشدنی رهبر و اعضای حزب‌الله این بوده است که این جنبش حالا عامل بازدارنده قدرتمندی شده است؛ به این معنی که اگر اسرائیل به جبهه مقاومت لبنان حمله کند، آنها هم تل‌آویو یا شاید حتی تأسیسات هسته‌ای اسرائیل را هدف خواهند گرفت و… حالا شرایطی ایجاد شده است که شاید هفته‌ای نباشد که مسئولی از مسئولان کنونی و سابق یا تحلیلگر یا کارشناسی در اسرائیل از ضعف رژیم آپارتاید و قدرت روز افزون حزب‌الله لبنان نگوید و ننویسد. چندی پیش بود که روزنامه اسرائیلیِ یدیعوت آحارونوت نوشته بود که حزب‌الله لبنان اکنون بیش از ۲۰۰ هزار موشک و موشک‌های ضد هوایی پیشرفته در اختیار دارد که حرکت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را محدود می‌کند.
حالا خبر می‌رسد که «امیر آویوی» از ژنرال‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه (۱۲ مهر؛ ۴ اکتبر) اذعان کرد که این رژیم با تهدید استراتژیک (راهبردی) بزرگی رو‌به‌رو است. آویوی گفت: «ارتش اسرائیل باید این واقعیت را درک کند که موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، تهدید استراتژیک بسیار بزرگی است.» وی در گفت‌وگو با شبکه ۱۳، با‌ اشاره به خطر موشک‌های حزب‌الله، تأکید کرد: «سامانه‌های پدافندی اسرائیلی قادر نیستند این موشک‌ها را دفع کنند. موشک، راکت نیست که ما مسیر آن را بدانیم و سامانه‌های ما بتوانند آن را دفع کنند، بلکه موشک به صورت کامل متفاوت است.»
این ژنرال صهیونیست خاطر نشان کرد: «نمی‌توانیم اجازه دهیم حزب‌الله با موشک نقطه‌زن، توانمندی خود را افزایش دهد. عملیات ارتش اسرائیل از مدت‌ها است که برخنثی کردن این تلاش‌ها متمرکز شده است.» آن‌طور که فارس نوشته، آویوی با‌ اشاره به این‌که ارتش صهیونیست اما تاکنون به صورت صد در صد موفق نشده است مانع از پیشرفت حزب‌الله شود، تأکید کرد: «حزب‌الله کم‌کم در حال افزایش قدرت است و اسرائیل هم کاری نمی‌تواند انجام دهد.»
«ترس از نصرالله توجیه دارد و اسرائیلی‌ها می‌دانند که بهای جنگ علیه او چقدر خواهد بود.» این جمله را روزنامه اسرائیلی ‌هاآرتص سال گذشت نوشته بود و حالا پس از یک سال هنوز در همان پاشنه می‌چرخد و بلکه اوضاع به ضرر رژیم آپارتاید اسرائیل پیچیده‌تر شده است. با رفتن توان حزب‌الله پس از جنگ ۳۳ روزه (که امروز سالروز پایان آن است) در مسیر مواجهه با رژیم اسرائیل از یک سو، موجب شکسته شدنِ سدِ پیشینِ بازدارندگی رژیم آپارتاید و کاهش امنیت این رژیم شده و از سوی دیگر، ضمن افزایش عمق استراتژیک محور مقاوت منجر به کاهش احتمال
هرگونه تهاجم نظامی علیه لبنان شده است.