پایگاه آمریکایی پولیتیکو در یادداشتی از جیمی دتمر و کریستین اولیور در روز 7 اکتبر 15 مهرماه به حمایت ایران از حماس و تاثیر آن بر روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پرداخته است.

پولیتیکو: حمایت ایران از حماس ممکن است توافق اسرائیل و عربستان را از بین ببرد

پایگاه آمریکایی پولیتیکو در یادداشتی از جیمی دتمر و کریستین اولیور در روز ۷ اکتبر ۱۵ مهرماه به حمایت ایران از حماس و تاثیر آن بر روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پرداخته است.
این پایگاه خبری مدعی شد: رفتار تهران، این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که ایران در حال دامن زدن به درگیری است تا از عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل با میانجی‌گری آمریکا جلوگیری کند.
پولیتیکو در ادامه می‌افزاید: مشاور ارشد نظامی رهبر ایران، (سرلشکر پاسدار رحیم صفوی) گفت تهران از حملات روز شنبه حماس علیه اسرائیل حمایت می‌کند و به حمایت از مبارزان تا زمان آزادی فلسطین و بیت‌المقدس ادامه خواهد داد.
این رسانه آمریکایی همچنین مدعی شد: حمله حماس تنها چهار روز پس از آن صورت گرفت که رهبر ایران گفت: «رژیم غاصب رو به پایان است. امروز جوانان فلسطینی و جنبش ضد‌ظلم و ضداشغال در فلسطین پرانرژی‌تر، زنده‌تر و آماده‌تر از هر زمان دیگری در ۷۰ یا ۸۰ سال گذشته هستند. ان‌شاءالله جنبش به اهداف خود خواهد رسید.»
پولیتیکو همچنین اظهار داشت: حمله فلسطینی‌ها در یک مقطع دیپلماتیک بسیار حساس انجام شده است.
این رسانه با ‌اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری عنوان می‌دارد: در هفته‌های اخیر، رهبران ایران از توافق پیشنهادی مورد حمایت آمریکا بین اسرائیل و عربستان سعودی انتقاد کرده‌اند و آیت‌الله خامنه‌ای در ۳ اکتبر گفت کشورهایی که قصد عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل را دارند، ریسک بزرگی را متحمل خواهند شد. موضع جمهوری اسلامی ایران این است که کشورهایی که قمار عادی‌سازی با اسرائیل را انجام می‌دهند، بازنده خواهند بود. آنها روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند.
این رسانه به نقل از جاناتان‌شانزر، معاون ارشد تحقیقات در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، (یکی از ‌اندیشکده‌های نزدیک به صهیونیسم) مدعی شد: «ما معتقدیم که دست ایران در عناصر این امر پیدا خواهد شد.»