حزب‌الله لبنان در واکنش به حمله رژیم آپارتاید اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در غزه و قتل‌عام بیش از هزار تَن، بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت بیانیه‌های محکومیت دیگر هیچ فایده‌ای ندارد و باید حکومت‌ها و دولت‌ها در همه‌ جا برای تحرک فوری ضد کشتارها فشار آورند.
 در واکنش به حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی
حزب‌الله لبنان: محکومیت کافی است، همه کشورهای دنیا اسرائیل را تحت فشار قرار دهند
حزب‌الله لبنان در واکنش به حمله رژیم آپارتاید اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در غزه و قتل‌عام بیش از هزار تَن، بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت بیانیه‌های محکومیت دیگر هیچ فایده‌ای ندارد و باید حکومت‌ها و دولت‌ها در همه‌ جا برای تحرک فوری ضد کشتارها فشار آورند.
«ورود حزب‌الله به جنگ یعنی بیش از ۱۳۰هزار موشک که برای به آتش کشیدن شهرهای بزرگ اسرائیل کافی است. دلم می‌خواهد واقعیت را بگویم، من امیدوارم که بی‌چون و چرا به طور خصوصی با ایرانیان صحبت کنیم…» این جملات یکی از ژنرال‌های آمریکایی در مورد وحشتِ بزرگِ صهیونیست‌هاست: «گشوده شدنِ جبهه شمالی.» اسرائیلی‌ها و متحدانِ آمریکایی آنها خوب می‌دانند که درگیر یک جنگ تمام عیار شدن با حزب‌الله لبنانِ کاملاً با جنگ غزه متفاوت است و می‌تواند هزینه‌های پیش‌بینی نشده‌ای را به رژیم آپارتاید اسرائیل وارد کند که به بهای حیاتِ این رژیم تروریست باشد. اما همه شواهد نشان می‌دهد که کنش‌های صهیونیست‌ها در روزهای اخیر حزب‌الله را به این جنگ نزدیک‌تر کرده است نه دورتر. آخرین این کنش‌ها حمله موشکی به بیمارستان المعمدانی در غزه بود که جانِ بیش از ۱۰۰۰ تَن را گرفت. بمباران بیمارستان کلیسای معمدانی در نوار غزه و قربانی شدن بیماران، زخمی‎‌ها و کودک و زنان، هولوکاست و قتل جمعی است که در برابر دیدگان مردمِ جهان در عصر رسانه یا حتی فرارسانه رخ داد. تصاویر اجساد تکه‌تکه شده کودکان و مردم بی‌پناه و ناله‌های کودکان مجروح هولناک است. وقتی رژیم آپارتاید اسرائیل مسیر چنگیز مغول و هیتلر را می‌رود و شاید وحشیانه‌تر از آنان، نباید منتظر نوازش باشد، مگر با سیلی محکمی که سر را از تَن جدا کند! باری، فعلاً حزب‌الله به این حمله با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان داده است. 
 حزب‌الله لبنان علاوه ‌بر محکوم کردن بمباران بیمارستان المعمدانی توسط رژیم موقت، در بیانیه‌ای جداگانه برای برگزاری یک تجمع بزرگ در محکومیت جنایت وحشیانه رژیم غاصب در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه و کشتار کودکان بی‌دفاع و نیز محکومیت توطئه آمریکا و سکوت جهانی در قبال این جنایت تاریخی، فراخوان داد. حزب‌الله از همه لبنانی‌ها خواست ساعت ۲ بعدازظهر امروز چهارشنبه در تجمعی که در منطقه «حاره حریک» واقع در ضاحیه جنوبی بیروت در همبستگی با ملت قهرمان فلسطین و محکومیت جنایات ضد بشری اشغالگرانِ غاصب، برگزار می‌شود شرکت کنند. حزب‌الله لبنان در واکنش به حمله اسرائیل به بیمارستان غزه نوشت که بیانیه‌های محکومیت دیگر هیچ فایده‌ای ندارد. از ملت‌های عربی و اسلامی خواستار تحرک فوری به خیابان‌ها و ابراز خشم عمیق‌شان هستیم.  باید به حکومت‌ها و دولت‌ها در همه‌جا برای تحرک فوری ضد کشتارها فشار آورد. روز چهارشنبه باید روز خشمی بی‌سابقه ضد دشمن و جنایت‌هایش و سفر بایدن به فلسطین اشغالی باشد. همچنین پیام باید رسا باشد که از فردا دوره جدیدی در راه مقاومت و پیروزی آغاز شده است. 
گفتنی است، از زمان صدور این بیانیه فراز آخر آن که می‌گوید «پیام باید رسا باشد که از فردا دوره جدیدی در راه مقاومت و پیروزی آغاز شده» محل تحلیل و گفت‌وگو شده است که آیا این به معنای هشداری برای واکنش‌های آینده حزب‌الله لبنان است؟ آیا حزب‌الله ممکن است نبردی که تا کنون به صورت بسیار محدود آغاز کرده را توسعه دهد؟
تا همین حالا هم درگیری محدودی که حزب‌الله آغاز کرده است چنان وحشتی در اسرائیل برانگیخته که یکی از نتایج آن تخلیه شهرک‌های صهیونیستی در مرزهای شمالی است. همچنین در حالی که مقامات صهیونیست از مساعد نبود شرایط آب و هوا برای حمله زمینی به غزه می‌گویند، نشریه صهیونیستیِ اورشلیم پست علت تأخیر حمله زمینی به غزه را نگرانی از حمله حزب‌الله لبنان خوانده بود!
همزمان با زمزمه گشوده شدن جبهه درگیری مقاومت از جنوب لبنان علیه تل‌آویو، رسانه‌های عبری روز دوشنبه، قدرت زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان را برابر با توان نظامی همه کشورهای اروپایی دانستند. محافل رسانه‌ای و سیاسی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با ابراز نگرانی از وجود ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار موشک آماده شلیک جنبش حزب‌الله لبنان به سمت اراضی اشغالی اذعان کردند که رویارویی با حزب‌الله به عنوان بزرگ‌ترین سازمان رزمی در جهان بسیار دشوار خواهد بود.
حمله حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیل
آخرین خبرها آن‌که حزب‌الله پایگاه دریایی «رأس الناقوره» و پایگاه «جل العلام» رژیم صهیونیستی را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مواضع نظامی دشمن صهیونیست در جل العلام و پادگان زرعیت و مرکز دریایی واقع در رو‌به‌روی راس الناقوره با موشک‌های هدایت شونده و سلاح مناسب هدف قرار گرفتند.»