دستیاران رئیس‌جمهور اوکراین به مجله تایم گفته‌اند، ولودیمیر زلنسکی احساس می‌کند حامیان غربی‌اش به او «خیانت» کرده‌اند و توجه گذشته را به رئیس‌جمهور اوکراین ندارند و در عوض، تمام توجه غرب به سمت رژیم صهیونیستی رفته است.

جنگ غزه و خیانت غرب به زلنسکی

دستیاران رئیس‌جمهور اوکراین به مجله تایم گفته‌اند، ولودیمیر زلنسکی احساس می‌کند حامیان غربی‌اش به او «خیانت» کرده‌اند و توجه گذشته را به رئیس‌جمهور اوکراین ندارند و در عوض، تمام توجه غرب به سمت رژیم صهیونیستی رفته است.
 

جنگ غزه و اهمیتی که رژیم صهیونیستی برای اروپا و آمریکا دارد اوکراین را به حاشیه رانده است و دیگر کسی در غرب آن طور که باید و شاید به فکر حمایت از کیف در جنگ نیست و همین مسئله به نوشته رسانه‌های غربی زلنسکی را نگران و عصبانی کرده است. در آمریکا علی‌رغم آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شده تا زمانی که جنگ طول بکشد، از اوکراین حمایت خواهد کرد، اما کنگره آمریکا در توافق لایحه کمکی جدید به این کشور جنگ‌زده با شکست مواجه شده است و جمهوری‌خواهان نیز برای کمک به رژیم صهیونیستی دست به کار شده‌اند. مجله «تایم» آمریکا نیز به نقل از اعضای دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در گزارشی نوشته است: زلنسکی احساس می‌کند حامیان غربی‌اش به او خیانت کرده‌اند. آنها زلنسکی را بدون هیچ ابزاری برای پیروزی در جنگ تنها گذاشتند.
این مجله آمریکایی در ادامه این مطلب می‌نویسد: ترسناک‌ترین بخش این است که جهان به جنگ در اوکراین عادت کرده است. خستگی ناشی از جنگ همچون موجی می‌چرخد. شما آن را در ایالات متحده می‌بینید، در اروپا هم شاهد این خستگی هستیم. زلنسکی به تایم گفته است: «همچنان معتقدم که نیروهای ما می‌توانند روسیه را در میدان نبرد شکست دهند و ما وارد هیچ مذاکره‌ای با مسکو نخواهیم شد. البته منطقی است که کمک‌های جهان در اسرائیل مورد نیاز باشد.» این درحالی‌است که یکی از نزدیک‌ترین دستیاران زلنسکی به تایم گفت: زلنسکی خود را گول می‌زند. ما هیچ گزینه‌ای نداریم. ما پیروز نمی‌شویم و در تلاشیم تا این قضیه را به او بگوییم.
مجله تایم همچنین به نقل از یکی از دستیاران زلنسکی که نامش را فاش نکرد، تاکید می‌کند: انتظار می‌رود رئیس‌جمهور اوکراین تحولات بزرگی در رهبری نظامی و سیاسی این کشور به راه بیندازد. او در شکست روسیه همچنان ثابت‌قدم است اما لجاجتش به مرز آخرالزمانی رسیده است. علاوه‌بر این، برخی فرماندهان خط مقدم شروع به رد درخواست‌ها برای پیشروی کرده‌اند و به طور کلی سربازها پیشروی به سمت جلو ندارند. به هر حال ما نمی‌توانیم پیروز شویم.
به گزارش ایسنا یکی دیگر از دستیاران زلنسکی خاطر نشان کرد: سال گذشته مردم، روس‌ها را مقصر می‌دانستند اما این بار آنها ما را به خاطر انجام ندادن اقدامات کافی مقصر خواهند دانست. زلنسکی البته دنبال تغییر و  تحولاتی است. انتظار می‌رود دست کم یک وزیر به همراه یک ژنرال ارشد که مسئول ضدحملات اوکراین بوده، اخراج شوند. او این اقدامات را در راستای پاسخگویی برای عدم وجود پیشرفت در خط مقدم اتخاذ خواهد کرد.
طبق گزارش راشا تودی، سه تن از نمایندگان کنگره آمریکا نیز روز دوشنبه در جریان سفر به کیف به ولودیمیر زلنسکی نسبت به تداوم کمک‌های آمریکا وعده دادند، اما در عین حال هشدارشان این بود که «در حال حاضر اسرائیل هم به توجه واشنگتن نیاز دارد».