نشریه آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به اوضاع خاص سوریه نوشته است، استقرار نظامی آمریکا در این کشور زندگی سربازان [بخوانید اشغالگران] را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ باید خاک سوریه را تَرک کرد.

نشنال اینترست: زمان خروج آمریکا از سوریه فرا رسیده است

نشریه آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به اوضاع خاص سوریه نوشته است، استقرار نظامی آمریکا در این کشور زندگی سربازان [بخوانید اشغالگران] را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ باید خاک سوریه را تَرک کرد.
«لورا کارچ دولگریان»، تحلیلگر مسائل امنیت ملی، در نشریه آمریکایی نشنال اینترست نوشته است: «حضور نظامی ایالات متحده در سوریه، نیروهای ما را در میانه تنش‌های فزاینده بین دشمنان محلی قرار داده است و در عین حال ما در میان آتش متقابل درگیری‌های منطقه‌ای در حال تشدید قرار گرفته‌ایم. [اهمیت] بحث خروج از سوریه زمانی مشخص می‌شود که محرک‌های متخاصم و منافع مشکوک آمریکا به طور گسترده مورد بررسی قرار گیرد.» او مدعی شد: «مسکو به مدت هشت سال منابع و نیروی انسانی گسترده‌ای را به دمشق فرستاده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در حذف مخالفان رژیمش کمک کرده است. پوتین نیروهای خود را به سوریه اعزام کرد و در سال ۲۰۱۵ به درخواست اسد حملات هوایی را برای مبارزه با داعش آغاز کرد. ایران در طول بیشتر جنگ داخلی سوریه در کنار روسیه جنگیده است. این کشور تلاش‌های خود را برای حفظ اسد در قدرت با اعزام هزاران پرسنل مسلح برای خدمت به عنوان مشاور نظامی و… آغاز کرد. سوریه و ایران متحدان سیاسی و نظامی دیرینه‌ای هستند و اتحاد آنها باعث افزایش وابستگی به تجارت متقابل، خطوط اعتباری و حمایت نظامی شده است.» او افزود که «درست در شمال سوریه، دو بازیگر دیگر قرار دارند که درگیری خود را به عنوان یک مبارزه وجودی می‌بینند: ترکیه و کردها. به طور کلی می‌دانیم که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، جاه‌طلبی‌های
نئو عثمانی برای بازپس‌گیری اعتبار و قلمرو دارد.» او در ادامه می‌آورد که آمریکا در سوریه چه می‌کند؟ بر اساس بیانیه فرماندهی در سال گذشته، نیروهای آمریکایی در حال حاضر در شمال شرق سوریه برای تکمیل نبرد پایدار با داعش مستقر هستند. [کذا!] افزایش تنش‌های منطقه‌ای و دخالت فزاینده آمریکا در سوریه، وضعیت خطرناکی را ایجاد می‌کند، احتمالاً منجر به تلفات گسترده دیگری برای نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه خواهد شد. این مسئله در جدیدترین مبادله قدرت سخت بین آمریکا و ایران نشان داده شده است. دخالت آمریکا در سوریه در خدمت منافع امنیتی آمریکا نیست. آمریکا باید نیروهای خود را خارج کند و منابع خود را به متحدان محلی که بیش از توانایی آنها برای ادامه تلاش‌های ضد داعش در منطقه هستند، منتقل کند!