شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از ‌شان لینگاس خبرنگار امنیت سایبری CNN در روز دوشنبه 6 نوامبر 15 آبان به احساس خطر رژیم صهیونیستی از قدرت سایبری و تهاجم سایبری از سوی ایران پرداخته است.

سی ان ان به نقل از مقام صهیونیست: قدرت سایبری ایران پیچیده‌ترین قدرتی است که از این کشور در سطح فناوری دیده‌ایم
شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از ‌شان لینگاس خبرنگار امنیت سایبری CNN در روز دوشنبه ۶ نوامبر ۱۵ آبان به احساس خطر رژیم صهیونیستی از قدرت سایبری و تهاجم سایبری از سوی ایران پرداخته است.

سی ان ان عنوان می‌دارد: پس از اینکه هکرهای مظنون ایرانی ادعای یک رشته حملات اخیر به دوربین‌های امنیتی اسرائیل را به عهده گرفتند، رئیس دفاع سایبری اسرائیل به سی ان ان گفت که او «بسیار نگران» است که ایران نبرد مخفیانه طولانی‌مدت خود را با اسرائیل در فضای سایبری با حملات جدی‌تر به زیرساخت‌ها در زمان جنگ تشدید کند. بین اسرائیل و حماس هیچ نشانه‌ای از پایان جنگ وجود ندارد.
این شبکه خبری در نقل قولی از گابی پورتنوی، رئیس اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی عنوان می‌دارد: «آنها [ایران] می‌دانند که می‌توانند بسیار راحت‌تر از فضای فیزیکی [در فضای سایبری] عمل کنند». پورتنوی گفت هدف او این است که فضای سایبری را از تبدیل شدن به «جنبه دیگری» در جنگ بین اسرائیل و حماس باز دارد.
این رسانه در ادعایی اذعان دارد: گروه‌های هکر ایرانی در فلج کردن سیستم‌های رایانه‌ای در شرکت‌هایی در اسرائیل، مهارت خود را ثابت کرده‌اند. اسرائیل عوامل سایبری خود را دارد که در کنار ایالات متحده به طور گسترده مشکوک به انجام یک حمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۹ (استاکس نت) هستند. و عملیات سایبری مخفی اسرائیل علیه ایران در سال‌های اخیر ادامه داشته است.
در ادامه این گزارش عنوان شده است: در چهار هفته پس از حملات حماس به اسرائیل، هکرهای ایرانی مظنون اعلام هک کردن تعداد زیادی از دوربین‌های امنیتی در اسرائیل را داشته‌اند و بر اساس مصاحبه‌ها، ویدیویی آموزشی درباره نحوه ساخت کوکتل مولوتف برای «حمله به سفارت‌های اسرائیل و آمریکا» منتشر کرده‌اند.
این شبکه نزدیک به دموکرات‌ها می‌افزاید: تحلیلگران می‌گویند که شمشیرهای دیجیتالی راه دیگری برای ایران برای قدرت‌نمایی در طول جنگ است، جدای از حملات راکتی و پهپادی به نیروهای اسرائیلی که توسط حزب‌الله لبنان انجام می‌شود و حملات مشابه دیگر نیروهای نیابتی ایران علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق این نیز یکی دیگر از ابزار‌های ایران است.
سی ان ان به نقل از پورتنو همچنین مدعی شد که هکرهای وابسته به حزب‌الله دوربین‌های امنیتی خصوصی در اسرائیل را هک کرده‌اند تا حرکت سربازان اسرائیلی را در هفته‌های اخیر ردیابی کنند.
در ادامه عنوان شده است: تاکنون، به نظر می‌رسد هدف هکرهای ایرانی انتشار روایت‌هایی در رسانه‌ها از آسیب‌پذیری اسرائیل و ایالات متحده در برابر حملات سایبری باشد. سی ان ان اذعان دارد: رشته فعالیت‌های سایبری اخیر ایران نگرانی‌هایی را در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی ایجاد کرده است که تهران می‌تواند از قابلیت‌های هکری قابل توجه خود برای ضربه زدن به منافع اسرائیل و ایالات متحده استفاده کند و در عین حال از رویارویی جنبشی مستقیم با اسرائیلی‌ها اجتناب کند. به گزارش سی ان ان، جامعه اطلاعاتی آمریکا- در حال حاضر- بر این باور است که ایران و نیروهای نیابتی آن در حال تنظیم واکنش خود به جنگ اسرائیل و حماس هستند تا در عین حال هزینه‌هایی را برای دشمنان خود در نظر بگیرند. این شبکه اظهار می‌دارد: مقامات آمریکایی می‌گویند که از زمان حمله حماس با تبادل اطلاعات در مورد هرگونه تهدید سایبری به محض ظهور، روابط نزدیک خود را با اسرائیل در فضای سایبری تشدید کرده‌اند. کریستوفر رای، رئیس اف بی‌آی، نگران تشدید احتمالی در فضای سایبری است.
رای رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا معروف به اف بی‌آی (FBI)روز سه‌شنبه در یک هیئت سنا گفت: «هدف‌گیری سایبری منافع و زیرساخت‌های حیاتی آمریکا که قبلاً توسط ایران و بازیگران غیردولتی انجام شده است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در صورت گسترش درگیری بدتر شود».
در ادامه عنوان شده است: اریک گلدشتاین، یکی از مقامات ارشد آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا، در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت: مقامات آمریکایی «تغییر در محیط تهدیدی که سازمان‌های آمریکایی با آن مواجه هستند شناسایی نکرده‌اند»، اما «ما در حالت آماده‌باش هستیم».
سی ان ان می‌افزاید: نگرانی مقامات آمریکایی تا حدی ناشی از آن چیزی است که آنها ماهیت بی‌پروا و غیرقابل پیش‌بینی عملیات سایبری ایران در مقایسه با دیگر دشمنان دیجیتالی می‌دانند. یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به سی ان ان گفت که در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی برای سناریوی مشابهی که در آن هکرهای ایرانی یک حمله مخرب به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده انجام می‌دهند، آماده شده‌اند. این مقام با اشاره به هکرهای مورد حمایت ایران به سی‌ان‌ان گفت: «بین قابلیت‌های [سایبری] و لفاظی‌های آنها فاصله وجود دارد». اما ما می‌دانیم که آنها نسبتاً بی‌پروا هستند.
سی ان ان با استفاده از تعبیر بلوغ برنامه سایبری ایران عنوان می‌دارد: کارشناسان شرکت‌های امنیت سایبری Mandiant و CrowdStrike به سی‌ان‌ان گفتند که بسیاری از تلاش‌های اخیر هکری علیه سازمان‌های اسرائیلی و آمریکایی در حمایت از حماس توسط گروه‌هایی که خود را «هکتیویست» توصیف می‌کنند، در واقعیت به نظر می‌رسد جبهه‌های ایران هستند. فردی که مدعی وابستگی به یکی از این گروه‌ها به نام سربازان سلیمان(Soldiers of Solomon) است، در ۲۰ اکتبر به خبرنگار سی‌ان‌ان ایمیل زد تا ادعای هک دوربین‌های امنیتی در شهری در جنوب اسرائیل را پخش کند.
پورتنوی به سی‌ان‌ان گفت که اسرائیل معتقد است که سربازان سلیمان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمایت می‌شوند، ادعایی که چندین پژوهشگر امنیت سایبری گفته‌اند با آن موافق هستند. آدام مایرز، معاون ارشد اطلاعاتی CrowdStrike گفت: در جنگ اطلاعاتی همراه با تهاجم اسرائیل به غزه، شخصیت‌های آنلاین به ایران اجازه می‌دهند تا با هکرهای دیگر طرفدار فلسطین ترکیب شود. مایرز به سی‌ان‌ان گفت، ایرانی‌ها می‌توانند «فقط با تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌های جدید شخصیت جدیدی بسازند و به این ترتیب هیچ یک از [سایر عملیات‌های سایبری] را که قبلاً انجام می‌دادند را نمی‌سوزانند». سی ان ان مدعی است: به گفته مقامات آمریکایی و کارشناسان خارجی، در حالی که چین و روسیه اغلب در محافل سیاست سایبری ایالات متحده توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند، ایران در دهه گذشته به طور پیوسته پایگاهی از هکرها ایجاد کرده است که اغلب به عنوان پیمانکار برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات ایران کار می‌کنند. این شبکه مطرح آمریکایی مدعی است: شرکت امنیت سایبری اسرائیل چک پوینت هفته گذشته یک کمپین طولانی مدت جاسوسی سایبری ایران را اعلام کرد که دولت‌ها، فناوری اطلاعات و شرکت‌های مالی در سراسر خاورمیانه، از جمله اسرائیل را به خطر می‌اندازد.
سی ان ان مدعی است: در حالی که تلاش هکری قبل از آخرین جنگ در غزه بود، به طور بالقوه می‌تواند اطلاعاتی در مورد نحوه واکنش دولت‌های منطقه به جنگ در اختیار تهران قرار دهد. در پایان این گزارش به نقل از سرگئی شیکویچ، مدیر گروه اطلاعات تهدید در شرکت جاسوسی سایبری چک پوینت اسرائیل عنوان شده است: این کمپین «شاید پیچیده‌ترین کمپینی است که از ایران در سطح فناوری دیده‌ایم».