فرمانده سابق اداره اطلاعات ارتش اسرائیل:   نصرالله دست برتر را دارد؛ او در حال خسته کردن اسرائیل است سرویس خارجی- رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم آپارتاید اسرائیل در سخنانی درباره تحولات در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی اذعان کرد که نصرالله و حزب‌الله لبنان در این درگیری‌ها دست برتر را دارند و درحال خسته […]

فرمانده سابق اداره اطلاعات ارتش اسرائیل:

  نصرالله دست برتر را دارد؛ او در حال خسته کردن اسرائیل است

سرویس خارجی-
رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم آپارتاید اسرائیل در سخنانی درباره تحولات در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی اذعان کرد که نصرالله و حزب‌الله لبنان در این درگیری‌ها دست برتر را دارند و درحال خسته کردن ارتش این رژیم هستند.
حزب‌الله لبنان از همان فردای عملیات طوفان الاقصی، از تاریخ ۱۶ مهر، وارد درگیری مرزی با رژیم آپارتاید اسرائیل شد تا توان تمرکز این رژیم در جبهه غزه را از بین ببرد. حالا حدود ۴۲ روز پس از آغاز این نبرد، «عاموس یادلین»، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی این رژیم (آمان)، با اذعان به برتری حزب‌الله لبنان در درگیری‌ها در این منطقه، گفته است: «سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دست برتر را در شمال دارد.» طبق گزارش شبکه المیادین، یادلین افزوده است: «حزب‌الله جنگ فرسایشی را به راه انداخته و باعث فرار ده‌ها هزار اسرائیلی شده است که بازگرداندن آنها به شمال چالش بسیار بزرگی است.» «امیر بار شالوم»، مفسر امور نظامی رادیوی رژیم صهیونیستی، درباره این اظهارات یادلین گفت: «کاری که نصرالله انجام داد، ایجاد شکاف میان اسرائیل و ساکنان شمال بود.» همچنین آن‌طور که ایسنا نوشته است، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «بسیاری از اسرائیلی‌ها با رضایت خود شمال را ترک نکردند و برخی مجبور به خروج شدند و از بازگشت به شهرک‌ها بیم دارند.» این شبکه همچنین گزارش داد: «اگرچه ارتش اسرائیل به اهدافی در لبنان حمله کرد، اما ترس از جبهه شمال بر ما سایه افکنده است.»
۱۳ عملیات حزب‌الله طی ۲۴ ساعت
خبر دیگر آن‎‌که نیرو‌های حزب‌الله لبنان تنها طی روز جمعه ۱۳ عملیات موفق علیه نیرو‌ها و تسلیحات رژیم‌ صهیونیستی انجام دادند. شدت این عملیات‌ها به قدری بود که صهیونیست‌ها در یک شهرک منع رفت و آمد ایجاد کردند زیرا در تیررس حزب‌الله بود. آن‌طور که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است، با تشدید رویارویی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، رسانه‌های صهیونیست همچنان می‌گویند که رژیم صهیونیستی بر جبهه شمال تأکید دارد و این جبهه چالشی بزرگ برای اشغالگران است.
پهپاد رژیم صهیونیستی ساقط شد
همچنین مقاومت اسلامی لبنان از ساقط کردن یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی خبر داد. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای دیروز، شنبه ۲۷ آبان مصادف با ۱۸ نوامبر، اعلام کرد: «مبارزان ما با یک موشک، پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هِرمِس ۴۵۰ که یک پهپاد جنگی چند منظوره است، ساقط کردند.» به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی لبنان افزود: «این پهپاد با موشک زمین به هوا هدف قرار گرفت و لاشه آن بر فراز منطقه اصبع الجلیل سقوط کرد.»
حزب‌الله: پهپادهای ما به آن سوی حیفا رسیدند
یکی از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تأکید بر تداوم عملیات‌های این حزب در حمایت از مردم غزه تصریح کرد که پهپادهای حزب‌الله به حیفا و آن سوی حیفا رسیدند. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: «مقاومت با عملیات‌های مستمر در میدان تا زمانی که جنگ ادامه دارد، پیشتاز کمک به غزه است.» قاووق تأکید کرد: «مقاومت در لبنان یک جنگ فرسایشی واقعی، سخت، بی‌سابقه و مستمر را تحمیل کرد و عملیات‌هایش را از نظر کمی، کیفی و عمقی گسترش داد و پهپادهای مقاومت به حیفا و آن سوی حیفا رسیدند.» این عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: «ما با پهپادها، موشک‌ها، خمپاره‌ها و درگیری‌ها ثابت کردیم که هرگز حمایت از غزه را رها نخواهیم کرد و با خون شهدایمان در میدان نوشتیم که با وجود تهدیدها و پیام‌های هر روزه آمریکا، غزه تنها نیست.»
حملات حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی
حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نیروهایش با موشک هدایت شونده (روز شنبه؛ ۲۷ آبان) دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند. منابع اعلام کردند که آژیر هشدار در شهرک کریات شمونا در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد. به گفته منابع موشک‌هایی از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی شلیک شد. پادگان «هونین» رژیم صهیونیستی با چندین موشک از جنوب لبنان هدف قرار گرفت. حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرد که مقر فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی را در وادی سعسع هدف قرار داده است که منجر به وقوع تلفاتی شد. همچنین حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نیروهایش با موشک هدایت شونده پایگاه نظامی حدب البستان رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان را هدف قرار دادند که تلفاتی به دنبال داشت. حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پایگاه حدب البستان را با موشک هدف قرار داده است. موشک‌های هدایت شونده علاوه‌بر هدف قرار دادن تجمع سربازان صهیونیست پایگاه الراهب را نیز هدف قرار دادند.
جنبش حزب‌الله لبنان، عصر روز جمعه نیز، در چند بیانیه از حمله به پایگاه‌ها و ماشین‌آلات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت خطوط مرزی لبنان خبر داده بود. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود حدود ساعت ۴:۳۵ عصر روز جمعه در اطراف مقر فرماندهی لشکر ۹۱ در پادگان برانیت با سلاح مناسب یک‌تانک اسرائیلی را هدف حمله قرار داده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم خبر داده بود در پی یکی از حملات مقاومت اسلامی لبنان به پایگاهی اسرائیلی دست‌کم ۳ نفر مجروح شده‌اند. با این حال، برخی منابع اسرائیلی شمار مجروحان این حمله را ۴ نفر گزارش کردند.
آمریکا: ۶۱ حمله به نیروهای ما در عراق و سوریه انجام شده‌!
خبر دیگر از مقاومت عراق است. یک مسئول نظامی آمریکایی اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و تأسیسات وابسته به آن از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) تاکنون در معرض ۶۱ حمله در عراق و سوریه قرار گرفته‌اند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه طی ماه میلادی گذشته در معرض ۵۵ حمله قرار گرفتند که منجر به زخمی شدن ده‌ها سرباز آمریکایی شد. گفتنی است، تقریباً تمام این عملیات‌ها را مقاومت اسلامی عراق انجام داده و مسئولیت آن را بر عهده گرفته است. همزمان با اعلام این خبر پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه بار دیگر هدف حمله پهپادی قرار گرفت. شبکه المیادین، بعدازظهر روز شنبه، خبر داد پایگاه آمریکا در منطقه تل بیدر در شمال شرق سوریه با یک پهپاد هدف حمله قرار گرفته است. المیادین به نقل از خبرنگار خود در سوریه نوشت اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن است یک نظامی آمریکایی در این حمله مجروح شده است.
خبر دیگر از مقاومت عراق آن‌که گردان‌های سیدالشهدای عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره درج نام «ابو آلاء الولائی»، دبیرکل این گردان‌ها، در فهرست تحریم‌های آمریکا، آن را مدال افتخار و مایه فخر و بزرگی دانستند. در این بیانیه آمده است: «ما این مدال افتخار را مایه سربلندی، بزرگی و سرور می‌دانیم و تاکید می‌کنیم که این تصمیم آمریکا تنها فریادی از سر درد و بی‌خوابی است که دبیرکل ما و نیروهای بی‌بدیل مقاومت برای آنها ایجاد کرده‌اند.»