روزنامه صهیونیستی معاریو که یکی از مهم‌ترین روزنامه‌ها و رسانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید

 

 
 
روزنامه صهیونیستی معاریو: پیامی تهدیدآمیز برای آمریکا و اسرائیل
 موشک‌های جدیدی که توانایی ایران را به یک سطح بالاتر می‌برد
 
روزنامه صهیونیستی معاریو که یکی از مهم‌ترین روزنامه‌ها و رسانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید در گزارشی در روز ۲۰ نوامبر ۲۹ آبان‌ماه با اشاره به رونمایی موشک فتاح ۲ که مجهز به سرجنگی با قابلیت گلاید و کروز است و در تسلیحات HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود در این رابطه عنوان داشت: رونمایی از این موشک پیامی تهدیدآمیز برای آمریکا و اسرائیل به شمار می‌آید و این موشک‌های جدید ایران را به یک سطح بالا می‌برد
این روزنامه می‌افزاید: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران موشک مافوق صوت فتح ۲ را با برد ۱۴۰۰ کیلومتر پرتاب کرده و ادعا می‌شود که توانایی دور زدن پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی ضد بالستیک آمریکا و اسرائیل را دارد.
در ادامه این گزارش عنوان شده است: این موشک‌ هایپرسونیک که علی‌رغم تحریم‌های شدید غرب در داخل ایران توسعه یافته است، بردی معادل ۱۴۰۰ کیلومتر (۸۷۰ مایل) دارد.
معاریو به نقل از منابع داخلی در ایران همچنین عنوان داشت: نسخه اول، فتاح ۱، در ماه ژوئن رونمایی شد، اما نسخه جدیدتر شامل یک کلاهک خودروی مافوق صوت (HGV) است که به این سلاح کمک می‌کند تا به حداکثر سرعت برسد. موشک به روز شده می‌تواند به سرعت ۵-۲۰ ماخ- ۶۱۷۰-۲۴۷۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این سلاح توسط مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای، در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا رونمایی شد.
پایگاه صهیونیستی واللا: تهدید جدید تهران، ایران از موشک جدیدی رونمایی کرد
 که برای غلبه بر سامانه ختس طراحی شده است
پایگاه صهیونیستی واللا در گزارشی در روز ۲۰ نوامبر ۲۹ آبان از اودی اتزیون (خبرنگار سابق یدیعوت آحارونوت) به رونمایی از موشک فتاح ۲ و پهپاد‌ها و دیگر سلاح‌های جدید رونمایی شده پرداخت و عنوان داشت: در نمایشگاه سامانه‌های جدید ایرانی، موشک مافوق صوتی نشان داده شد که با سرعت ۱۵ ماخ پرواز می‌کند و به اهداف زیرزمینی نفوذ می‌کند و به لطف یک جزء ویژه، باید بتواند بر سیستم‌های دفاع هوائی پیشرفته غلبه کند. همچنین یک پهپاد پهن‌پیکر جدید با نام «غزه» با تسلیحات مدرن ارائه شد 
این رسانه صهیونیستی در ادعایی می‌افزاید: پس از اینکه اسرائیل موفق شد موشک‌های بالستیک ایران را که از یمن از زمان شروع جنگ به سمت آن پرتاب کرده بود، رهگیری کند، تهران تهدید بعدی را آشکار می‌کند: یک موشک مافوق صوت.
 واللا همچنین عنوان می‌دارد: در مرکز نمایش، موشک بالستیک فتاح ۲ قرار داشت که با پرتاب و سرعت مافوق صوت به فضا منتقل می‌شود. این قطعه‌ای است که برای غلبه بر سیستم‌های دفاع هوائی پیشرفته مانند ختس از طریق ترکیبی از سرعت بالا و قابلیت مانور طراحی شده است. یک موشک بالستیک معمولی در یک مسیر نیمه‌کمانی به فضا پرتاب می‌شود، سپس با سرعت بالا در جو نفوذ می‌کند.
در ادامه این گزارش عنوان شده است: سرجنگی موشک مافوق صوت رفتار متفاوتی دارد. ساختاری دارد که بیشتر شبیه هواپیمای موشکی (موشک کروز) است، گاهی به موتور خود مجهز است و گاهی با سرعت پرتاب‌کننده‌ای که آن را حمل می‌کند ادامه می‌دهد و پس از ورود به جو می‌تواند مانور دهد که باعث می‌شود ردیابی آن و پرتاب به سمت آن در حین رهگیری بسیار دشوار است.
این رسانه صهیونیستی خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها ادعا می‌کنند موشک مافوق صوت آنها می‌تواند به ۱۵ ماخ یعنی سرعت ۱۵ برابر سرعت صوت برسد و ۵٫۱ کیلومتر در ثانیه را طی کند، برد ۱۴۰۰ کیلومتر است اما سپاه پاسداران در تلاش است تا آن را افزایش دهد.. سرعت بالا نه‌تنها رهگیری را دشوار می‌کند، بلکه ضربه را به هدف قوی‌تر می‌کند و به سرجنگی اجازه می‌دهد تا به استحکامات بتنی نفوذ کند و به اهداف زیرزمینی برسد.
در ادامه عنوان شده است: روسیه تنها کشوری است که تاکنون یک موشک مافوق صوت را در سرویس عملیاتی مورد استفاده قرار داده است و با استفاده از موشک کینژال که از یک میگ ۳۱ پرتاب شده است به اهدافی در اوکراین حمله کرده است. این موشک سریع و قابل مانور است. ایالات متحده و چین نیز با سرمایه‌گذاری‌های کلان در حال توسعه چنین موشک‌هایی هستند.