با وجود آن که برخی اعضای حزب‌الله لبنان در جریان درگیری‌های اخیر با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند، اما این جنبش محبوب لبنانی پرداخت خسارت را از ساکنان آسیب‌دیده در مناطق جنوبی این کشور شروع کرده است.
با پرداخت خسارت به خسارت‌دیدگان حزب‌الله لبنان به کمک قربانیان حملات اسرائیل شتافت
 
با وجود آن که برخی اعضای حزب‌الله لبنان در جریان درگیری‌های اخیر با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند، اما این جنبش محبوب لبنانی پرداخت خسارت را از ساکنان آسیب‌دیده در مناطق جنوبی این کشور شروع کرده است.
همزمان با ادامه آتش‌بس در غزه، حزب‌الله لبنان هم ارائه کمک و پرداخت هزینه‌های خسارت‌دیدگان حملات اسرائیل به جنوب لبنان را آغاز کرده است. آن‌گونه که «حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کرده است، حزب‌الله پرداخت هزینه‌ها و جبران خسارت‌های کسانی که از گلوله‌باران و بمباران جنوب لبنان خسارت دیدند را در دستورکار قرار داده و این اقدام از صبح روز گذشته آغاز شده است.  این نماینده نزدیک به جریان حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور افزوده است که پولی که به خسارت‌دیدگان پرداخت می‌کنیم، از پول و امکانات و تلاش‌های حزب‌الله است و این بخشی از مبارزه ما و عملی کردن شعار ماست که حمایت می‌کنیم و آباد می‌کنیم و بازسازی می‌کنیم. در جریان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه، نیروهای حزب‌الله لبنان در حمایت کامل از مقاومت فلسطین از جبهه شمال، مواضع اشغالگران را با حملات راکتی، موشکی و پهپادی هدف قرار دادند. آن‌گونه که مرکز اطلاع‌رسانی مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده است، طی عملیات‌های حزب‌الله علیه مناطق اشغالی شمال فلسطین از ۱۶ تا ۱ آذر که آتش‌بس برقرار شد، ۴۰ پایگاه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۷۵ عملیات هدف قرار گرفته و منهدم شدند. همچنین در این عملیات‌ها ۱۵ موقعیت استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی هدف نیروهای مقاومت قرار گرفت و بیش از ۳۵۴ نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.  افزون بر این، طی ۴۶ روز از عملیات‌های نیروهای مقاومت، پنج شهرک واقع در شمال اراضی فلسطین اشغالی هدف نیروهای مقاومت قرار گرفتند و در نتیجه این عملیات‌ها ۴۳ شهرک با ۷۰هزار شهرک‌نشین ساکن آن در این منطقه تخلیه شدند. در پی عملیات مقاومت اسلامی لبنان رژیم صهیونیستی متحمل خسارات مالی سنگینی به تجهیزات و مهماتش شد و از جمله ۲۱ دستگاه خودروی زرهی خود را از دست داد.