در گزارش نشریه «امریکن کانزروتیو» آمده است که حفظ نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه بدون هدف نظامی مشخص، موجب امن‌تر شدن آمریکا نمی‌شود که هیچ، بلکه خطر فاجعه‌باری را برای زندگی سربازان آمریکایی ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند موجب کشاندن آنها به یک جنگ اصلی شود.

چرا ماندن نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه خطرناک است مجله «امریکن کانزروتیو» پاسخ می‌دهد

در گزارش نشریه «امریکن کانزروتیو» آمده است که حفظ نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه بدون هدف نظامی مشخص، موجب امن‌تر شدن آمریکا نمی‌شود که هیچ، بلکه خطر فاجعه‌باری را برای زندگی سربازان آمریکایی ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند موجب کشاندن آنها به یک جنگ اصلی شود.
سال پیش «گِرِگ کارلستروم»، خبرنگار نشریه اکونومیست، از دیپلماتی در آمریکا از سیاست دولت «جو بایدن» نسبت به سوریه پرسید، این دیپلمات شانه بالا انداخت و خندید! اما بی‌شک این سیاستِ بایدن موجب خنده همه نمی‌شود، این سیاست به خصوص برای بیش از ۷۰ سرباز که در پی حملات اخیر جبهه مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق از ابتدای درگیری جنگ غزه مجروح شده‌اند، اصلاً خنده‌دار نیست.
«دن کالدوِل»، معاون رئیس مرکز نوسازی آمریکا که خودش کهنه‌سرباز تفنگداران دریایی این کشور نیز هست، در گزارشی برای نشریه امریکن کانزروتیو نوشت: «این نیروها در عراق و سوریه چندین سال است که به عنوان افراد آمریکایی دست به عملیات‌های مخفیانه و چراغ‌خاموش زده‌اند. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این عدم تحقیق و تفحص را ترجیح می‌دهد.»
این کهنه‌سرباز آمریکایی در گزارشش برای امریکن کانزروتیو نوشت: «حفظ نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه بدون هدف نظامی مشخص، موجب امن‌تر شدن آمریکا نمی‌شود، بلکه در عوض خطر فاجعه‌باری را برای زندگی آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند و باعث تشدید این خطرات و کشاندن نظامیان به یک جنگ اصلی فراهم می‌کند. این سیاست و حفظ آن ننگ ملی آمریکا محسوب می‌شود.»
به ادعای این نشریه، در حال حاضر تقریباً ۳۵۰۰ نیروی آمریکایی در مناطق عمدتاً کوچک و در معرض دید در سوریه و عراق پراکنده شده‌اند. بسیاری از این پایگاه‌ها تنها تعداد انگشت‌شماری از پرسنل آمریکایی را در خود دارند و اغلب برای حفاظت بیشتر به شرکای محلیِ غیرقابلِ اعتماد متکی هستند. این باعث می‌شود این پایگاه‌های منزوی به اهداف نرمی برای ایران و سایر بازیگران در منطقه تبدیل شوند که به دنبال مجازات آمریکا هستند یا به طور بالقوه نیروهای آمریکا را وارد یک رویارویی بزرگ‌تر می‌کنند. دن کالدوِل همچنین مدعی شد: «هیئت نظامی آمریکا در عراق به طور متناقضی نیروهای نیابتی ایران را تقویت می‌کند که به نیروهای آمریکایی حمله و به شدت آنها را مجروح می‌کنند.» او در پایان این مطلب می‌نویسد: «خطرناک‌ترین جنبه تداوم حضور نظامی آمریکا در عراق و سوریه، افزایش خطر کشش ایالات متحده به یک درگیری بزرگ منطقه‌ای دیگر است. حمله به یک پایگاه آمریکایی که آمریکایی‌ها را می‌کُشد، درخواست‌هایی برای پاسخ تهاجمی ایجاد می‌کند که احتمالا آمریکا را در یک مسیر تشدیدآمیز به سمت یک جنگ بزرگ‌تر با ایران قرار می‌دهد. همچنین، بعید است که چنین جنگی فقط به عراق و سوریه محدود شود، بلکه می‌تواند به خلیج‌فارس یا لبنان نیز سرایت کند.»
گفتنی است، وقتی خبر می‌رسد که ۷هزار تُن سلاح آمریکایی به دست صهیونیست‌ها رسیده است که مردم بی‌پناه غزه را قتل‌عام کنند، آمریکایی‌ها نباید انتظار حاشیه امن در منطقه غرب آسیا را داشته باشند. نتیجه این می‌شود که پایگاه‌های اشغالگران در منطقه به اهداف مشروع جریان مقاومت اسلامی تبدیل شود.
در پایان خالی از لطف نیست که نکاتی را در مورد این نشریه که گزارش بالا را منتشر کرده بدانیم. امریکن کنزروتیو دوماهنامه‌ای است که توسط مؤسسه «ایده‌های آمریکایی» منتشر می‌شود. این دوماهنامه بازتاب‌دهنده نظراتِ «محافظه‌کاری سنتی آمریکایی» است. جالب است که این مجله نمایندگی‌کننده یکصدای ضد جنگ و علیه سلطه جریان اصلیِ «نومحافظه‌کار» است. «محافظه‌کاری سنتی» شدیداً ضد سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکایی، ضد سیاست مالی مبتنی بر بدهی و ضد رخنه دستگاهی امنیتی در زندگی خصوصی آمریکایی‌هاست.