روز یکشنبه، یعنی در سومین روز آغاز مجدد جنگ غزه پس از یک وقفه 7روزه، مقاومت فلسطین تلفات سنگینی از نظامیان صهیونیست گرفت. فقط در یک مورد و یک حمله، 60 نظامی صهیونیست از جمله 2 فرمانده تیپ در تله حماس گرفتار شده و به هلاکت رسیدند.

تلفات سنگین ارتش اسرائیل در یک روز ۶۰ نظامی صهیونیست از جمله ۲ فرمانده تیپ در تله مقاومت به هلاکت رسیدند

 

روز یکشنبه، یعنی در سومین روز آغاز مجدد جنگ غزه پس از یک وقفه ۷روزه، مقاومت فلسطین تلفات سنگینی از نظامیان صهیونیست گرفت. فقط در یک مورد و یک حمله، ۶۰ نظامی صهیونیست از جمله ۲ فرمانده تیپ در تله حماس گرفتار شده و به هلاکت رسیدند.
 
از صبح روز جمعه ۹ آذرماه که آتش‌بس ۷روزه تمدید نشد، صهیونیست‌ها با کمک هزاران مستشار و نظامی آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی و با سلاح‌هایی که از همین کشورها گرفته، بمباران وحشیانه باریکه غزه(به ویژه بخش‌های مرکزی و جنوبی) را از سر گرفت و نزدیک به ۷۰۰ نفر را به شهادت رساند. تقریبا تمام این شهدا غیرنظامی هستند و طی بازه زمانی ۲۴ساعته به شهادت رسیده‌اند! گفتنی است فقط در حمله روز شنبه جنگنده‌های صهیونیست به منطقه شجاعیه غزه، بیش از ۵۰۰ نفر شهید و مجروح شدند.
طبق گزارش‌های رسمی که فلسطینی‌ها منتشر کرده‌اند، شمار شهدایی که اجسادشان کشف شده تا لحظه تنظیم این گزارش، ۱۵هزار و ۲۰۷ نفر است و ۷۵۰۰ نفر نیز هنوز زیر آوار هستند که قطعا تمام آنها به شهادت رسیده‌اند. از شهدای شناسایی شده، ۶هزار و ۳۸۴ نفر کودک، ۴هزار و ۲۵۷ نفر زن، ۲۸۰ نفر کادر پزشکی، ۲۶ نفر نیروی امداد و ۷۶ نفر هم خبرنگار هستند. تعداد مجروحین نیز تا لحظه تنظیم این گزارش ۴۰هزار و ۶۵۰ نفر عنوان شده است. طبق اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین، ۱۰۳ مرکز و ساختمان دولتی نیز در این مدت بمباران شده و خسارت‌دیده است، ۲۶۷ مدرسه خسارت جزئی دیده و ۶۷ مدرسه به کلی تخریب و از خدمت خارج شده است، ۱۸۱ مسجد بمباران شده که ۹۳ مسجد کاملا تخریب شده است، ۳ کلیسا بمباران شده و خسارت زیادی دیده است و ۲۵۰هزار واحد مسکونی بمباران شده و خسارت‌دیده و ۵۰هزار واحد هم به طور کامل تخریب شده است. ۲۰ بیمارستان و ۱۱۰ مرکز درمانی بمباران و از خدمت خارج شده و ۵۶ آمبولانس هم هدف قرار گرفته است.
انتقام
حزب‌الله لبنان، انقلابیون یمن و مقاومت عراق نیز حملات‌شان علیه صهیونیست‌ها را از سر گرفتند و ضربات مؤثری به صهیونیست‌ها وارد کردند. از آنجایی که صهیونیست‌ها، آمار خسارات و تلفات‌شان را یا سانسور می‌کنند، یا قطره‌چکانی منتشر می‌کنند، آمار دقیقی از این خسارات و تلفات منتشر نشده و بیشتر آمارهایی که منتشر می‌شوند، بر پایه حدس و گمان‌های کارشناسی است. به عنوان مثال دیروز و پس از دو ماه، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه هم کشته شده و جسدش هنوز در دست مقاومت فلسطین است. نتانیاهو نیز با تایید این خبر آن را «دردناک و سخت» نامید. رسانه‌های عبری‌زبان نیز اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۳ فرمانده ارشد خود از آغاز جنگ (۷ اکتبر) اعتراف کرده است که اسامی آنها عبارتند از: سرهنگ «روی لیوی» فرمانده یگان چندمنظوره، سرهنگ «جاناتان شتاینبرگ» فرمانده تیپ ناحال و سرهنگ «آساو حمی» فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی.
عملیات غافلگیرانه و تحمیل تلفات سنگین
از سوی دیگر دیروز اعلام شد رزمندگان فلسطینی توانسته‌اند طی یک عملیات دقیق و کارشناسی، ۶۰ نظامی صهیونیست را در یک نقطه غافلگیر کنند. طبق این گزارش که خبرگزاری مهر هم آن را منتشر کرده است، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بامداد امروز رزمندگان فلسطینی موفق شدند محل تجمع ۶۰ نظامی صهیونیست را در شرق منطقه جحرالدیک رصد کنند، ۳ بمب ضدنفر را به صورت دایره‌ای در محل استقرار نظامیان صهیونیست در منطقه مذکور کار بگذارند و در ساعت ۴:۳۰ به وقت محلی بمب‌های کار گذاشته شده را در میان نظامیان صهیونیست منفجر کنند و یکی از رزمندگان فلسطینی عناصر باقی مانده دشمن را به هلاکت رساند.» رزمندگان فلسطینی بعد از به هلاکت رساندن تقریبا همه آنها به سلامت به مواضع خود بازگردند بدون این که حتی یک تلفات بدهند. دیروز برخی کانال‌های تلگرامی به نقل از «رسانه‌های عبری» مدعی شدند، این عملیات را ایرانی‌ها به تلافی حملات اسرائیل به سوریه و شهادت شماری از مستشارانش انجام داده است.
حماس دیروز نیز اعلام کرد محل حضور یک گروه ۸ نفره از نیروهای صهیونیست را در خان‌یونس مین‌گذاری کرده و نیروهای باقی‌مانده را با گلوله به هلاکت رسانده است. همچنین نیروهای حماس از انهدام تعدادی از‌ تانک‌های رژیم صهیونیستی در جنوب بیت‌لاهیا خبر داده‌اند.
آمریکا بی‌طرف نیست
با ازسرگیری جنگ در روز جمعه گذشته، برخی رسانه‌های نزدیک به اسرائیل و آمریکا تلاش کردند این طور القاء کنند که، دولت آمریکا مخالف ازسرگیری جنگ بود. شاید به این دلیل که انتخاباتی در آمریکا در پیش است و افکار عمومی آمریکا مثل افکار عمومی جهان، به شدت ضد صهیونیستی است. اما منابعی در میان صهیونیست‌ها اعتراف کردند، این حملات با چراغ سبز آمریکا از سر گرفته شده‌اند. در همین رابطه «العاروری» کارشناس جهان عرب در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد «وضع آمریکا مستقل از موضع صهیونیست‌ها نیست، بلکه در پوشش، توجیه و اجرای این جنایات علیه ملت فلسطین، مقدم بر آن است و به رژیم فاشیستی و نازی‌تر از خود اشغالگر تبدیل شده ‌است.» او در عین حال تاکید کرد که مقاومت برای همه سناریوها اعم از جنگ هوایی، زمینی و ورود به همه خیابان‌ها و کوچه‌ها آماده است.
غرب جانشین نتانیاهو را هم انتخاب کرده
افتضاح صهیونیست‌ها در ۷ اکتبر که آبروی آنها را یک‌بار برای همیشه در دنیا بُرد، همچنان نقل محافل رسانه‌ای است. این که یک گروه فلسطینی بتوانند طی کمتر از نصف روز به عمق چهل کیلومتری اسرائیل نفوذ کرده ضمن تحمیل تلفات هزاران نفری، فرماندهان و مقامات ارشد این رژیم را که شورت پایشان است، از رختخواب‌هایشان بیرون بکشند و ببرند، و بعدها معلوم شود، اطلاعات ارزشمندی هم با خود برده‌اند، برای رژیمی که ادعای داشتن «چهارمین ارتش قدرتمند جهان» را داراست خیلی سنگین است، نیست؟ صهیونیست‌ها پس از ۷ اکتبر نیز تلفات و خسارات سنگینی متحمل شده‌اند و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها، تانک‌ها و خودروهای زرهی‌شان، به سادگی و بعضا از فاصله صفر، منهدم شده است، طوری که گزارش‌های متعددی از میزان خسارات جنگی این رژیم منتشر شده است. غربی‌ها هم از سهم اوکراین کاسته و برای صهیونیست‌ها، مرتب تانک و خودروی زرهی، موشک و پهپاد شناسایی و… می‌فرستند. و این جایگزینی سلاح یعنی، بسیاری از این سلاح‌ها، به دست مقاومت فلسطین از کار افتاده‌اند. چنین افتضاح‌هایی باعث شده بسیاری از کارشناسان تراز اول دنیا هم به این نتیجه برسند که، آنچه در این جنگ قطعی است، «پایان عمر سیاسی نتانیاهو» است که مسئولیت اداره این رژیم برعهده اوست.
در همین رابطه مسعود اسداللهی، کارشناس ‌ارشد منطقه درباره آینده تحولات غرب آسیا گفته است که نتانیاهو تحت فشار بسیار سنگینی قرار دارد و غربی‌ها او را از هم‌اکنون کنار گذاشته و حتی جانشینش را هم انتخاب کرده‌اند. آن طور که کانال روزنامه فرهیختگان نوشته، این کارشناس برجسته کشورمان گفته است که «[پیش از توافق آتش‌بس هفته گذشته] نتانیاهو فشار زیادی می‌آورد که جنگ دو هفته دیگر تمدید شود! یعنی به او اجازه دهند که دو هفته‌ دیگر بجنگد که موضع آمریکایی‌ها این بود که چنین چیزی با توجه به وضعیت فعلی اصلا امکان ندارد و باید هر طور که شده حداقل یک آتش‌بس موقت اعلام شود. باز هم نتانیاهو مخالفت می‌کرد. فشار‌ها بر نتانیاهو فوق‌العاده زیاد بوده و هست. غربی‌ها دیگر او‌ را نمی‌پذیرند حتی دیگر نمی‌پذیرند که در این سمت نخست‌وزیری باقی‌ بماند، یعنی این جنگ در نهایت پایان حیات سیاسی نتانیاهو خواهد بود.» گویا «کاندیدای غربی‌ها برای جانشینی نتانیاهو هم، «بنی گانتس» است.
اولمرت: نتانیاهو استعفا دهد
نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد که اگر این رژیم رویکرد و دیدگاه روشنی در رابطه با وضعیت غزه پس از جنگ ارائه ندهد، در نهایت جامعه جهانی این رژیم را وادار به توقف جنگ خواهد کرد. ایهود اولمرت در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خواستار استعفای فوری نتانیاهو شد و گفت هر لحظه بیشتر در قدرت بماند، ضربه بیشتری به «اسرائیل» وارد خواهد کرد.
تظاهرات جهانی علیه اسرائیل
تقریبا ۲ ماه است که تظاهرات‌های جهانی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد و این اعتراض‌ها، با وجود سختگیری‌های غرب، یک روز هم متوقف نشده است. دیروز خبر رسید در شهرهای مختلف آمریکا، اسکاتلند و پاکستان علیه جنایات اسرائیل در غزه راهپیمایی‌های بزرگ مردمی برگزار شده است. مردم با حمل دستنوشته‌هایی با مضمون «فلسطین آزاد»، «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید» و… به حمایت از ملت مظلوم فلسطین پرداختند. در آمریکا مردم با بر تن کردن کفن مقابل کاخ‌سفید تجمع کردند و خواستار توقف فوری کشتار زنان و کودکان شدند. 
سایر رویدادها
* روزنامه عبری‌زبان The Marker: کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۴ به سبب جنگ کنونی در غزه با بحرانی اقتصادی مواجه شود.
دولت ریشی سوناک در انگلیس هواپیمای تجسسی خود را برای یافتن اسرای صهیونیست در غزه به پرواز درآورده است.
* سازمان امنیت سایبری آمریکا مدعی شد حملات سایبری اخیر به سیستم‌ها و تاسیسات آب این کشور با ایران ارتباط دارد. هکرها در نفوذ خود این پیام را در نمایشگر تجهیزات آب منتشر کرده‌اند: «شما هک شده‌اید، مرگ بر اسرائیل. هر تجهیزاتی که در اسرائیل ساخته شده، هدف قانونی برای ماست.»
* روزنامه صهیونیستی معاریو: بعد ۷ اکتبر ما دولتی شده‌ایم که درباره وضعیت مرزهایمان با لبنان و غزه فقط‌ هارت و پورت و تهدیدات توخالی می‌کنیم.
* الجزیره به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند: «پس از تجزیه و تحلیل ویدیوهای تونل بیمارستان الشفاء دریافتیم که آن‌جا یک مرکز عملیات یا یک انبار تسلیحات نیست و اسرائیل ادعای درستی نداشت.»